Liefhebbers van mooie bakvormen opgelet; sinds kort wordt een Amerikaans bakvormenmerk ook in Nederland verkocht! Het gaat om het merk Baker’s Secret. Via de Amerikaanse Amazon te bestellen, maar dan zit je met invoerkosten en hoge verzendkosten. Echter is er nu ook een Nederlandse webshop die de vormen heel voordelig aanbiedt, namelijk CookingLife.
Volgens de website zouden ze hier verkocht worden als ‘Blackwell’ maar de bakvormen zitten gewoon in hun Amerikaanse doos van Baker’s Secret.
De vormen die Baker’s Secret produceert zijn vormen die vaak ‘retired’ zijn van andere merken zoals Wilton, maar er zijn ook kopieën van bepaalde nog actieve Nordic Ware modellen. Sommige modellen zijn ook verkrijgbaar bij Birkmann en Patisse. In Zuid-Amerika wordt Baker’s Secret verkocht als Marissa Lounina, dat is met name in Brazilië een heel populair en relatief betaalbaar merk.
Ik kocht deze 2:
Bij deze vorm lijkt het me leuk de kuiltjes op te vullen met bijvoorbeeld chocolade of speculoospasta.
En deze stond al zo lang op mijn verlanglijst, maar ik vond importeren te duur.

Nu voor 3 tientjes kunnen scoren en dat is een hele nette prijs. Dat is zelfs nog iets voordeliger dan de standaardprijs in Amerika.
Voor ik bestelde heb ik de reviews van CookingLife bekeken en die waren niet zo positief. Blijkbaar hadden klanten last van leverproblemen / achterstanden en werd er niet goed gereageerd door de webshop.
Om die reden heb ik Paypal als betaalwijze gekozen, dat kostte wel een euro meer maar dat leek me veiliger voor het geval er niet geleverd werd. Ze hebben echter binnen 5 dagen geleverd, dus voor mij was het zeker geen negatieve ervaring.
Deze specifieke vormen van Baker’s Secret heb ik nog niet getest, maar de bakvormen die ik al van het merk heb zijn goed. De pannen zijn iets minder zwaar dan die van Nordic Ware, maar de kwaliteit is dik in orde. Ze lossen makkelijk uit de vorm, en de details van de bakvormen zijn mooi gedefinieerd in het eindresultaat.
Ik ken meerdere vrouwen uit Oostenrijkse en Beierse tulband-bakgroepen die lyrisch zijn over het merk (en ik inmiddels ook) en vind het dan ook fijn dat het merk nu zoveel makkelijker verkrijgbaar is hier.