Baktopic #3

Ik zag laatst meerdere vormen van dit merk in de tkmaxx!

1 like

Van Baker’s Secret? Oh wauw wat een goeie tip! :heart: Dat is helemaal fijn.

5 likes

Ja ik geloof het wel! Locatie almere 2 weken geleden. Als ik er weer ben zal ik nog eens kijken

2 likes

11 likes

Yay! Dank voor het checken. Enorm gaaf dat het ook in de winkel verkrijgbaar is! Het is echt een fijn merk.

2 likes

Fijne vormen die Birkmann die @FrauHelga laatst tipte! Tulband gaat er echt met gemak uit! Echt een heel verschil met een goedkope vorm, waar we de tulband uit moesten schrapen (zo zonde!)

Hier een rabarbercake van Rutger, lekker dat zurige van de rabarber in de zoete cake.

18 likes

Ja verdorie @FrauHelga ik ben ook influenced en heb deze besteld. Nu nog een lekker recept kiezen om iets te bakken

3 likes

Oeehh ik heb ook een rabarberbaksel gemaakt! Een amandelcake met rabarbercompote

10 likes

Sorry voor het influencen :rofl: Maar ik word zo gelukkig van mooie, bijzondere vormen dat ik die info graag deel voor wie er net zo blij van wordt.

Bakken is zo’n gave hobby en ik herinner me nog hoe gefrustreerd ik altijd was als een vorm niet goed loste. Met de juiste vormen is dat als het goed is verleden tijd.
En sinds ik Pam bakspray gebruik met bloem, is elke cake ook goed gelost. Dus mochten er nog mensen toch worstelen met het lossen van cake, dan is dat nog een fijn middel.

@Max Prachtig cakeje zeg, zo mooi gebakken! Die rabarbercake is inderdaad heerlijk.
@MACdonalds Hele toffe vorm! Ik heb die ook en hij bakt erg mooi. Ik had toen eigenlijk een ander model besteld en deze werd verkeerd geleverd, maar terugsturen naar Amerika vond ik gedoe en die hartjes vind ik eigenlijk ook wel heel leuk. Hij bakt mooi strak (niet mijn foto):

8 likes

Oh, is dat jouw site, dat wist ik niet. Leuk! En heb je sloffenrecept al vaak gebruikt, heerlijk!

2 likes

Morgen een bbq waar ook veel kindjes zijn dus ik heb alvast wat cakejes gemaakt.

42 likes

Och die insectjes :heart:

Ik weet niet of dit het juiste topic is, of het durf te vragen topic… maar ik heb dus een ninja Creami en zie bij Amerikaanse tiktok recepten dat ze Jello er door doen. Wat zou ik hiervoor als vervanger kunnen gebruiken wat gewoon in de supermarkt te koop is? Ik zat nu naar klopfix/kloppudding te kijken.

2 likes

Zoiets?

2 likes

Oh, top! Ik heb niet goed gezocht, ik kwam niet verder dan de pudding haha :joy: dankjewel!

2 likes

Wat voor recept is het verder? Dan kan ik een beetje inschatten wat het doel van de jello is. Is het in poedervorm?

1 like

Ik weet niet wat het moet doen in je recept, maar als je zoekt op drilpudding, zie je meer van dit soort puddings met andere smaken. Maar de ingrediënten van dit soort producten zijn meestal de reden waarom ze werken in recepten en niet zo zeer een zelfgemaakte variant.

2 likes

Zie het bij allerlei verschillende combinaties, niet specifiek één recept.

1 like

Mijn bakvorm komt vandaag al binnen! :scream: nu wil ik dit weekend iets bakken, maar ik heb eigenlijk alleen receptenboeken met taarten ipv cakes. Heeft iemand hier een goede aanrader voor een niet al te uitgebreid recept? Iets met chocolade, rood fruit of naturel?

1 like

Jaa marmercake is altijd goed! Die van @Madelief ziet er echt lekker uit.

Toen ik begon met cakes ging ik meestal uit van een vier vierdenrecept, oftewel boter, zelfrijzend bakmeel, suiker en eieren in precies dezelfde hoeveelheid. Meestal begon ik met het wegen van de eieren omdat die het meest kunnen verschillen. Als die eieren 178 gram zijn, kan je de rest van de ingrediënten daar eenvoudig op aanpassen.
Rutger heeft er een fijn recept voor. Het fijne is dat je daar makkelijk mee kunt variëren; je kunt smaak en vulling toevoegen naar wens. Dus bijvoorbeeld citroenrasp, stukjes aardbei, stukjes chocola, etc.

Masterclass Cakes van Rutger is trouwens een tof boek met goede recepten.

3 likes