Ik heb net alle ingrediënten gehaald dus binnenkort bakken!
Mini cakejes gemaakt. Red velvet. Wil ze nog een mooi laagje creamcheese frosting geven maar moet nog even alles daarvoor halen

Gewoon klop pudding of gelei poeder van dr oetker werkt prima. Is voor de textuur. Beetje xanthaangom werkt ook goed, te krijgen bij Holland and Barrett. Ik gebruik zelf vaak gewoon een gram xanthaangom want dat heeft geen smaak en is vega
Dat ziet er heerlijk uit, ideale traktatie! Wil je het recept delen?
Thanks voor de inspi
@FrauHelga met de vorm van baker’s secret uit de tkmaxx! (Zonder enige bakspray)
Zonder en met de ganache
Nu nog proeven!
Ziet er heerlijk uit! En wat een mooie vorm.
Hij was van binnen heell compact en niet luchtig
Ook lekker maar vraag me af of dat hoort en zo niet waar dat door komt
Hoe had je het ingevet?
Te lang gemixt zou kunnen, heb wel recept aangehouden in de zin van 2 min op hoogste stand (kitchenaid), maar niet veel langer gemixt.
Te lang gebakken ja misschien ook, maar ik heb al wel 10 minuten korter gebakken dan ze aangaven, mijn oven gaat wat harder.
Desalniettemin, erg lekkere smaak wel! Alleen ja te compact.
Hopelijk lukt het dan wel.
Kleinere bakvormen zijn vaak lastig hoor, en hoe meer details, hoe groter het risico dat er iets blijft zitten. Dat heb ik helaas ook weleens met Nordic Ware. Maar juist met deze Birkmann vormen heb ik nog nooit problemen gehad.
Misschien kun je het cakerecept van mijn cursus eens proberen, die werd erg mals en heel lekker!
Je kan er ook chocolade cake mee maken, dan vervang je 20% van de hoeveelheid bloem door cacaopoeder. Als je hier een marmercake mee wilt maken moet je twee losse beslagen maken, als je later meer cacaopoeder toevoegt klopt de verhouding droge ingrediënten niet en krijg je een drogere cake.
Ik hoop dat mijn handschrift een beetje duidelijk is!
Wow die ziet er echt zo lekker uit
Ik heb voor volgend weekend ook weer beloofd een taart te maken, en hij wil een bosbessen taart met citroen topping en ik ga hem dan ook weer versieren. Denken jullie dat dit samen gaat? Gewoon een bosbessencake met dan een citroen botercrème topping? Echt nog nooit zoiets gebakken ook haha
Ik ben die appel-kaneel crumble aan het maken van Laura’s Bakery
Denk dat dat goed kan, klinkt heel lekker iig!
Is vloeibaar eitwit uit een pakje nou net zo goed als zelf scheiden? Of doen ze daar nog meer mee om het langer houdbaar te houden?
Ja vloeibaar eiwit werkt net zo goed! Vind het zelf super praktisch, zeker voor meringue is het fijn dat je sowieso schoon eiwit hebt.
Blueberry cake gemaakt en ik proefde het meteen: suiker vergeten kwam omdat ik geïnspireerd werd door @george om ook een vanille stokje te gebruiken en blijkbaar was mijn hoofd dan al te vol haha
Kun je hem nog serveren met plantaardige room met suiker? Of anders iets van golden syrup? Ziet er wel lekker uit!
Ik had wel suiker over de bovenkant gestrooid en door de blauwe bessen heeft hij toch nog best veel smaak! Maar goed idee! Ik dacht zelf als om hem nu te serveren met een bolletje vanille ijs!