Baktopic #3

Ik wil het gaan gebruiken voor omeletjes, maar dan zonder het cholesterol. Zelf scheiden is zo’n grote moeite haha. Maar ik wil ook weer niet dat kant en klaar minder voedingstoffen geeft

2 likes

Dan kun je prima dat eiwit gebruiken! Die van two chicks is 100% eiwit zonder verdere toevoegingen, dus dan zit je sowieso goed.

Brownies 4 ways!
Een met creamcheese, pindakaas, chocola en normaal :slight_smile: spontaan naar een BBQ dus ik neem een toetje mee!

32 likes

Dank je! Ik ga denk ik maar een poging wagen, ik zie het wel :joy:

Nieuwe oven uitgeprobeerd met een upside down perzik cake. Bij het storten bleef een klein stukje zitten, denk omdat hij nog iets te warm was. Maar hij lijkt ook heel nat aan de onderkant? Had eigenlijk moeten karameliseren maar dat is dus niet echt gebeurd. Maar verder was hij wel echt helemaal gaar.

17 likes

Afgelopen weekend las ik een tip die ik zelf nog niet heb toegepast, maar die wel goed blijkt te werken:

Vormen als onderstaande kunnen heel irritant zijn op het moment dat je ze gaat schoonmaken na gebruik. Ondanks goed invetten of bakspray blijven in de vele hoekjes regelmatig kruimeltjes cake zitten die lastig zijn te verwijderen.

Het helpt dan om een elektrische tandenborstel te gebruiken met het schoonmaken! Een ronde (uiteraard schone) opzetborstel, met wat mild afwasmiddel en wat water, en poetsen maar. Ik heb er een video van gezien (helaas in een besloten groep, dus niet deelbaar) en de bakvorm werd er echt goed schoon van. Door de snelle bewegingen van de borstel was het schoonmaken een stuk makkelijker. Ik vind het een geniale tip en had er zelf nooit aan gedacht, maar ik ga speciaal voor dit doel een speciale opzetborstel in de keuken bewaren.

21 likes

Baby is niet meer newborn, dus eindelijk meer (weer) tijd om te bakken. Zie steeds weer die Charlotte bakvorm baksels voorbij komen met zo’n prachtige topper dus gewoon besteld. Mijn bestelling;

Nu al zin om mee te gaan bakken. Iemand nog succesrecepten voordat ik ga zoeken? Ik houd van fruitig/fris, niet al te zoet.

18 likes

Ohhh wow wat een mooie vormen! :heart_eyes:

1 like

Er is een foto uitgelekt van een nieuwe Nordic Ware-vorm; de Pirouette Loaf. Ik heb de tulband-versie van deze en die is prachtig, maar ik ben stiekem ook een beetje verliefd op deze langwerpige vorm.

Het is nog onbekend wanneer hij in Amerika uitkomt (ik vermoed in het najaar, voor de feestdagen). Dan zal Europa vermoedelijk volgen in 2024.

16 likes

Hahaha fantastisch dat hier foto’s van uitlekken, net de nieuwste iPhone.

20 likes

Super mooi! Ik heb zelf onderstaande vorm al en ik vind het dan toch teveel op elkaar lijken. Ik zit trouwens ook in een fb groep over nordic ware en ik word er wel hebberig van als ik alle mooie vormen voorbij zie komen. Ik probeer wel echt kritisch te kijken of ik het echt wil, of omdat het gehypet wordt.

4 likes

Ik wilde de vegan kladdkaka gaan maken die hier al vaak is besproken, maar nu is de website niet meer bereikbaar :frowning: heeft iemand toevallig het recept of anders een ander heel makkelijk vegan recept?

Wat een idee, ziet er heerlijk uit!

3 likes

Wat leuk! Ik heb een Charlotte gemaakt als desserttaart met een vulling van chocolademousse en mango-passievrucht cremeux. Die ‘’lange vingers’’ maakten wij als een losse band en die wikkelden we om de taart heen, maar dit ziet er helemaal makkelijk uit! Verder zou ik voor die topper denk ik iets van fruit bavarois/mousse kiezen, dan kun je hem invriezen en makkelijker lossen. Daarnaast krijg je dan een lekkere luchtige en fruitige smaak.

1 like

Dat gebruik ik ook vaak inderdaad. Maar ik denk dat @Zomerjas deze bedoelt en die heeft Wayback Machine helaas niet gearchiveerd. :slightly_frowning_face: Zelf bak ik meestal niet vegan dus ik heb het recept nergens opgeslagen. Hopelijk heeft iemand anders het nog!

1 like

@Sjern jij misschien?

1 like

Volgens mij is het dit recept! (onderste recept in het artikel van Merel)

4 likes

Yeah, Dank je! Anderen ook bedankt voor het meedenken :grin:

2 likes

Ik heb het recept opgeslagen.

Samenvatting

Vegan Kladdkaka

Ingrediënten

• 200 g suiker
  • 1/4 tl zout
  • 30 g cacaopoeder
  • 160 g bloem
  • 100 g plantaardige bakboter (flora)
  • 100 g pure chocolade
  • 120 ml kokos melk (alpro)
  • 120 ml kokoscreme
  • 1 tl vanille aroma
  • Poedersuiker

Instructies

1. Verwarm de oven voor op 175 graden.
  2. Vet een 18 cm springvorm in met boter of plantaardige olie en bestuif de vorm met bloem.
  3. Meng de suiker, cacaopoeder, zout en bloem in een grote kom en zet apart.
  4. Smelt de boter in een pannetje en de pure chocolade au bain marie of in de magnetron.
  5. Meng de gesmolten chocolade, boter en de overige ingrediënten met de droge ingrediënten met een garde tot een glad beslag zonder klontjes.
  6. Stort het beslag in de springvorm en bak 25 a 30 minuten in de voorverwarmde oven. Je zult misschien denken dat de taart nog helemaal niet gaar is als de tijd voorbij is, maar dit hoort zo.
  7. Laat de taart helemaal afkoelen voordat je 'm uit de springvorm haalt.
  8. Bewaar de kladdkaka in de koelkast en haal 'm ongeveer 20 minuten voor serveren uit de koelkast zodat ie weer een beetje zacht kan worden. Bestuif met poedersuiker en serveer optioneel met aardbeien of rood fruit.
6 likes

Ohhh wat goed dat je die gevonden hebt! :partying_face:
Ik zal hem in de openingspost zetten zodat ie opgeslagen is, mocht die pagina ooit offline gaan.

Serieus, dat is zo’n ergernis van mij. :sweat_smile: Ik snap dat receptenblogs niet eeuwig online blijven maar het is zo irritant om, als je al klaar staat om te bakken, er achter te komen dat een site verwijderd is.
Tegenwoordig sla ik succesrecepten meteen op in mijn Google Docs of ik maak een PDFje met Printfriendly, met die laatste kan je ook elementen van de pagina verwijderen zodat je alleen de belangrijke dingen in je PDFje hebt.

4 likes