Baktopic #3

Aardbeiencakejes met ruby chocolade. Peuter heeft geholpen met versieren dus het is een beetje rommelig.

37 likes

Leuk, hier ga je veel plezier van hebben! Het ziet er meteen heel spectaculair uit.
Ik maak meestal bavarois met willekeurige recepten die ik online vind, maar heb ook een keertje een fruitgelei gemaakt door 300 gr diepvriesfruit met een beetje water en poedersuiker aan de kook te brengen en vervolgens 3 blaadjes gelatine toe te voegen.
Als je op facebook zit, zou je ook eens in de groep ‘nordic ware bakt’ kunnen kijken. Als je in die groep zoekt op dinara kasko, vind je heel veel recepten en voorbeelden.

20 likes

Omg wat mooi!

2 likes

Ik heb dit recept gemaakt maar het deeg was amper gerezen (maar was wel lekker). Heeft iemand misschien tips om dit een volgende keer te vermijden?

Jammer! Had je misschien oud zelfrijzend bakmeel gebruikt? Dan kan de werking minder zijn. Het kan ook nog aan je taartringen hebben gelegen, als je te grote ringen hebt gebruikt heb je daardoor wat minder volume. Je kan het beslag te lang hebben gemixt, dan verlies je ook luchtigheid.

2 likes

Ik ga vanavond beginnen aan een Spiderman taart. Dit wordt weer erg ambitieus dus ben benieuwd wat ik ervan weet te maken :joy:

8 likes

Heb je er wel eens aan gedacht een blog of site te beginnen over bakken? Je posts zijn zo prettig geschreven, vol informatie en helder, dat ze zo online kunnen en je bent altijd op de hoogte van nieuwe releases.

Ik krijg er trouwens ook direct zin van om te gaan bakken (of bakspullen te bestellen) terwijl ik amper verder kom dan pannenkoeken.

12 likes

Heel vroeger gedaan, maar inmiddels al jaren niet meer. Ik miste de interactie met anderen. En dat kan wel via social media maar hier zo op een forum vind ik het gezelliger en laagdrempeliger.

Maar wie weet ooit. :smiley:

16 likes

Bedankt voor de tips! Nee ik had alles pas gekocht en de juiste maat bakblik gebruikt. Misschien inderdaad te lang gemixt dan. Ik ga er op letten volgende keer. Ik mag de bloem er toch gewoon onder mixen hè? Of moet dat op een andere manier?

Edit: bakblikken toch eens gemeten en die blijken 22 cm ipv 20 cm zoals ik dacht :rofl:.

1 like

Spodermon, spodermon insert valse panfluit muziek :joy:

38 likes

Haha nou wie weet was dit het dan wel! Als je alle bloem er in een keer bij doet met de machine meng je eerst op een lagere snelheid, tot het een beetje egaal is geworden. Daarna nog even kort op hoge snelheid tot het helemaal goed is.

2 likes

Heb minder lang gemixt na het toevoegen van de bloem en heb de hoeveelheden lichtjes verhoogd en poging twee is beter (al had ik nu iets te weinig frambozenconfituur).

14 likes

Appel-kaneel cake met yoghurt

36 likes

Die ziet er lekker uit!!

1 like

Net Venom gemaakt haha tering wat heb ik ermee geworsteld :joy: dat lichaam lijkt ook echt nergens op want ik vind mensen vormen maar lastig heb ik gemerkt :sweat_smile: maar het idee is dat Spiderman een web van verjaardagsvlaggetjes op Venom afvuurt en hem daarmee vangt. En Venom heeft ipv zijn tong zo’n verjaardagstoeter in zijn mond haha. Ze zijn allebei ook echt fucking groot dus hoop alleen maar dat het blijft staan allemaal eigenlijk. Ik ga morgen me maar eens verdiepen in de taart zelf want dat wordt denk ik ook wel pittig allemaal om te versieren.

26 likes

Iemand die ik op insta volg deelt net dit recept. Lijkt me leuk!

11 likes

Wat leuk, deze ga ik maken!

1 like

Mijn vriend is jarig dus ik wilde een appeltaart bakken. Ik had alleen te weinig appels geschild (en ik had geen zin om nog meer te schillen) dus bovenop zit een laag walnoten en pecannoten. Hij was een beetje teleurgesteld ‘want nu is het geen appaltaart meer’.

29 likes

Nou geef die taart dan maar aan mij hoor, ziet er echt heerlijk uit :heart:

17 likes

Heerlijk juist inderdaad!

Had La Place (in de tijd van V&D) vroeger niet een appeltaart met ook veel noten er in? Daar doet 'ie me aan denken. Ik zou wel blij worden van deze taart op mijn verjaardag.

Ik heb een paar mini tulbandvormen gevonden die Amerikanen beschrijven als een ‘unicorn’ omdat ze zo weinig worden aangeboden. Ze zijn maar kort geproduceerd.
Ik stuitte er toevallig op, de verkoper had de namen van de betreffende vormen ook niet in de omschrijving gezet maar ik herkende ze direct. 5 euro per vorm, terwijl ze op eBay en in FB-verzamelaarsgroepen soms vraagprijzen hebben van meer dan 100$. :partying_face:
Zodra ik ze in handen heb maak ik foto’s.

32 likes