Wat lief, dank je.
Dat klopt! Dr Oetker NL trekt me niet zo en gebruik ik nauwelijks. Over het algemeen vind ik Duitse bakmixen fijner, inderdaad. Er is meer keuze en er is meer voor kinderen.
Het bakschap in Duitse supermarkten kan ik nooit voorbij lopen omdat er altijd wel iets is wat ik nodig heb aan ingrediënten, en dan kom je ook langs de bakmixen heen. Mijn dochter is er vrijwel altijd bij en die wordt dan meteen enthousiast van alles wat ze ziet. Per bezoek mag ze 1 mooie mix uitkiezen en deze heeft ze zelf uitgezocht de laatste keer.
Ruf vind ik qua keuze het fijnst dus als we een bakmix gebruiken, is die meestal van Ruf. De hebben veel leuks voor kinderen. Ook van prinsessen en die Maus. Het merk Kathi is ook prima, maar is niet overal verkrijgbaar.
Deze mix is qua gemak een aanrader. Het beslag is makkelijk gemaakt, alle ingrediënten mogen tegelijk in de mengkom. Daarna deel je het op in 3 schaaltjes en meng je 2 beslagen met een zakje gekleurd poeder, wat er ook al bij zit. Dat ging heel makkelijk. Ook sprinkles zitten er bij en poedersuiker voor het glazuur. En vervolgens vul je je bakvorm steeds met een lepeltje beslag en krijg je vanzelf een mooi patroon. Mijn dochter vond dat echt fantastisch, al dat beslag in mooie kleurtjes.
Door de hoeveelheid glazuur vind ik de cake wel vrij zoet, dus voor de smaak is het niet per sé een aanrader. Maar als je een kleuter hebt die van hysterische kleurtjes en bakken houdt, is het wel heel leuk en makkelijk.
Er gaat trouwens olie in, helemaal perfect want ik had geen boter op kamertemperatuur. Dus we konden meteen beginnen met bakken en dat was ideaal.
Die vlindervorm heeft mijn dochter trouwens uitgezocht! Laatst was ik aan het scrollen op de website van Oldenhof en ik was al langs deze vorm gescrold tot mijn dochter begon te roepen “MAMA EEN VLINDER!!! Wil je die kopen??? Alsjebliefffffffft?”
Tja, daar kon ik geen weerstand tegen bieden, dus de vorm is op de verlanglijst gegaan. Een aantal weken later was hij in de sale bij De Bakwinkel en heb ik hem besteld. Er is ook een bakvorm met kleine vlindertjes die ze fantastisch vindt (en ik inmiddels ook) en die staat op de verlanglijst voor mijn verjaardag.
Normaal ben ik van de geometrische bakvormen, maar door mijn dochter kijk ik nu wel anders naar bakvormen en hou ik rekening met wat zij leuk vindt.