Ah sorry heb de post net verwijderd en in het andere topic geplaatst. Moet mijn weg nog beetje vinden hier. Wellicht onhandig om nu hier te reageren maar ik vind het ook stom om je te negeren dus toch maar: bij mij lukt bakken dus niet meer zonder aanbakken zodra ik afgewassen heb. Misschien doe ik het inbranden niet goed genoeg.
Ik heb hem ook gebakken, helaas vergeten om er charmante foto’s van te maken, hij was binnen no time op!
En nog de link voor het nageslacht: Marmorkuchen (Marble Bundt Cake) • Red Currant Bakery
Dank! Dat is de Nordic Ware Braided Loaf. Een hele fijne vorm die een simpele cake meteen feestelijk maakt.
Hoe vaak ik bak… Dat wisselt. Soms 4 keer in een week, soms 3 weken niet. Hangt een beetje af van andere zaken als mijn werk en gezin.
Het meeste geef ik overigens weg. Ik vind het bakken van cake fantastisch maar ik eet het zelf nauwelijks.
Wat een geweldige collectie! Heb je soms niet dat je wat overspoeld raakt aan keuze welke tulbandvorm te gebruiken? Ik zou echt niet kunnen kiezen. Ik heb zelf toevallig de gingerbread house tulbandvorm van de week gekocht via vinted. Ik heb dan het idee om dit als traditie met m’n dochter te gaan bakken rond kerstmis. Ik ga dit weekend al een keer proefbakken en dan zal ik het resultaat hier posten.
Is er ook iemand (of meerdere mensen) die toevallig een dr. Oetker bakmix gebruikt en van wie ik de code mag hebben die binnenin de kartonnen doos staat? Door FrauHelga kwam ik dus op bakken.nl waar je voor 25 eu de braided loaf pan kan kopen (link). Die vorm heb ik al heel lang op mijn lijstje staan en deze aanbieding is fantastisch. Ik bak alleen nooit met bakmixen, dus krijg nooit 6 codes bij elkaar. Dus het zou heel fijn zijn als iemand toevallig een doos heeft liggen en de code wil delen .
Haha nee, ik begrijp de vraag maar daar heb ik met bakken nooit last van. Dan heb ik geen keuzestress (in andere situaties heb ik dat wel regelmatig hoor).
Als ik inspiratie heb om iets te bakken, of een goed recept lees, heb ik vaak meteen een idee welke vorm ik wil gebruiken.
Soms is de keuze extra makkelijk omdat het bijvoorbeeld een klein recept is, of juist een groot recept, waardoor je aan een bepaalde inhoud vast zit.
En ik wil ook niet dat er vormen ongebruikt in de kast staan, dus als ik merk dat een vorm al een tijdje niet gebruikt is krijgt die weer voorrang bij mijn volgende bakactie.
Ik heb momenteel geen codes liggen helaas.
Ik ben de taart nu aan het bakken zodat ik hem morgen kan versieren. Tot nu toe gaat het volgens mij goed . Kreeg net ineens het idee om bosbes spinnen te maken voor op de taart want een bosbessen taart met Spiderman thema, how could I not? Haha.
De taart is toch een beetje gescheurd bovenop en aangebrand Dat ga ik er morgen maar afsnijden dan haha
Wat lief, dank je.
Dat klopt! Dr Oetker NL trekt me niet zo en gebruik ik nauwelijks. Over het algemeen vind ik Duitse bakmixen fijner, inderdaad. Er is meer keuze en er is meer voor kinderen.
Het bakschap in Duitse supermarkten kan ik nooit voorbij lopen omdat er altijd wel iets is wat ik nodig heb aan ingrediënten, en dan kom je ook langs de bakmixen heen. Mijn dochter is er vrijwel altijd bij en die wordt dan meteen enthousiast van alles wat ze ziet. Per bezoek mag ze 1 mooie mix uitkiezen en deze heeft ze zelf uitgezocht de laatste keer.
Ruf vind ik qua keuze het fijnst dus als we een bakmix gebruiken, is die meestal van Ruf. De hebben veel leuks voor kinderen. Ook van prinsessen en die Maus. Het merk Kathi is ook prima, maar is niet overal verkrijgbaar.
Deze mix is qua gemak een aanrader. Het beslag is makkelijk gemaakt, alle ingrediënten mogen tegelijk in de mengkom. Daarna deel je het op in 3 schaaltjes en meng je 2 beslagen met een zakje gekleurd poeder, wat er ook al bij zit. Dat ging heel makkelijk. Ook sprinkles zitten er bij en poedersuiker voor het glazuur. En vervolgens vul je je bakvorm steeds met een lepeltje beslag en krijg je vanzelf een mooi patroon. Mijn dochter vond dat echt fantastisch, al dat beslag in mooie kleurtjes.
Door de hoeveelheid glazuur vind ik de cake wel vrij zoet, dus voor de smaak is het niet per sé een aanrader. Maar als je een kleuter hebt die van hysterische kleurtjes en bakken houdt, is het wel heel leuk en makkelijk.
Er gaat trouwens olie in, helemaal perfect want ik had geen boter op kamertemperatuur. Dus we konden meteen beginnen met bakken en dat was ideaal.
Die vlindervorm heeft mijn dochter trouwens uitgezocht! Laatst was ik aan het scrollen op de website van Oldenhof en ik was al langs deze vorm gescrold tot mijn dochter begon te roepen “MAMA EEN VLINDER!!! Wil je die kopen??? Alsjebliefffffffft?”
Tja, daar kon ik geen weerstand tegen bieden, dus de vorm is op de verlanglijst gegaan. Een aantal weken later was hij in de sale bij De Bakwinkel en heb ik hem besteld. Er is ook een bakvorm met kleine vlindertjes die ze fantastisch vindt (en ik inmiddels ook) en die staat op de verlanglijst voor mijn verjaardag.
Normaal ben ik van de geometrische bakvormen, maar door mijn dochter kijk ik nu wel anders naar bakvormen en hou ik rekening met wat zij leuk vindt.
Ik word zo enthousiast van je verhalen dat ik heb bedacht dat we zometeen even gaan shoppen in Duitsland!
Haha wat tof! Ik ga komende week, in Wesel moet een megagrote Globus zitten en die wil ik graag checken.
Veel plezier bij het bakschap!
Hij ziet er heerlijk uit, staat hier inmiddels ook in de oven! L)Bak- en kookdagje hier want het regent de hele dag. De slowcooker staat ook al aan en m’n ouders komen eren vanavond. Wat een heerlijk luchtig beslag was het trouwens, en gemakkelijk, niet eerst de boter luchtig slaan enzo. Ideaal recept!
Iemand nog een go to recept voor scones? Ik bedacht me dat scones met pruimenjam ook heel lekker moet zijn
Ik gebruik altijd die van Rutger (staat op z’n website).
Ik heb die van Paul Hollywood gebruikt voor bij de kroning in de UK.
Wat is jullie favo recept om een shitload aan kersen op te maken?
Oh ben echt benieuwd! Zien er mooi uit
Vraagje, nu ik al die mooie bakvormen zie denk ik er ineens aan ik heb een Madeleine vorm van Dille en Kamille en die heb ik dus een keer in de vaatwasser gedaan. Ik zag pas later dat dit niet mag. Heeft dit consequenties voor een anti aanbak laag oid? Of maakt 1 keertje niet zoveel uit?
Ik heb er net eentje geproefd en ik ben eigenlijk een beetje teleurgesteld. De koffiesmaak is heerlijk en ze zijn niet te zoet maar ze zijn… droog? Heb ook het idee dat ze door de maïzena een beetje stroef voelen in mijn mond of zo, beetje gek
Ik heb een foto gemaakt van de buit! Ze hadden erg leuke dingen. Ook nog allemaal hele mooie fondant figuurtjes, maar die heb ik laten liggen haha.
*Zoals jullie kunnen zien ben ik wel een luie bakker
Leuk om te zien!