Baktopic #3

Niks mis met een luie bakker! Die bakmixen bestaan niet voor niks. Wel iets lekkers zelf gebakken, zonder al te veel gedoe.

Mooie buit! Ik zie dat je ook de Nusskuchen hebt, dat is mijn favoriet.

3 likes

Pffff had net even een mental breakdown. Al die moeite om vervolgens bij die graflijntjes van dat spinnenweb alles te verkloten :sob: Het was zo ontzettend verkeerd gegaan en lelijk. Nu heb ik het maar met fondant gedaan maar eigenlijk gaat dat tegen mijn principes want fonds t als frosting vind ik niet lekker maar ik wist niet hoe ik het anders moest redden. Ik heb serieus bijna gehuild erom en die piping spuit door de kamer gegooid haha :joy:

Zo ziet ie er nu uit. Ik ben er niet blij mee maar heb het iig enigszins weten te redden

14 likes

Nee een keertje is niet zo erg hoor!

1 like

Ik kom net op deze site terecht en er zitten best leuke dingen tussen, wil wel een paar koekjes en cakes proberen :grin:

3 likes

Heeft iemand nog tips voor een lekker bananenbrood, zacht en niet droog? Ik heb het ooit geprobeerd en het was echt vies. Deze had ik:

Die van miljuschka! Het beste bananenbrood recept ooit

Deze is niet gezond overigens, is echt meer cake. Wel superlekker!!

2 likes

Misschien domme vraag. Maar ik doe overrijpe bananen wel eens in de vriezer. Kan ik die gewoon ontdooien en dan gebruiken voor zoiets?

Lijkt me geen probleem, je mixt ze er toch helemaal doorheen. Ik doe zelf nooit die banaan bovenop (vind ik niet zo mooi) en ik denk dat dat met ingevroren banenen heel zompig wordt, maar gewoon de bananen door het beslag kunnen prima uit de vriezer komen denk ik

1 like

Eindelijk mijn Spiderman taart af :joy:

116 likes

Hahahaha lof dat elk figuurtje een mutsje heeft.

4 likes

Hallo kan ik al een taart reserveren voor volgend jaar maart? :smiley:

5 likes

Hahahaha ja eerst wou ik maar 1 spin een mutsje geven maar dat vond ik zielig voor de andere spinnen :joy:

@Vaiana Natuurlijk! Haha :grin:

8 likes

Eet je dan gewoon een homp fondant? Of zit er wat in die poppetjes?

7 likes

Hehe dark spiderman met een feesttoeter🤣 leuke taart hoor en gefeliciteerd!

6 likes

Ohhh ja is alleen fondant puur voor decoratie eigenlijk haha ik haal ze er gewoon weer vanaf. Mensen mogen het van mij opeten maar lijkt me idd niet zo smakelijk :joy:

@wompie dank je wel! :smiling_face_with_three_hearts:

Ja dit kan! Doe ik ook en is echt ideaal.

1 like

Chocolade-walnotencake gemaakt van Miljuschka. Ben benieuwd. Ik heb er zelf nog stukjes gehakte chocolade doorgedaan ipv alleen cacaopoeder.

Volgens mij is hij iig al een stuk minder hard/stevig dan de vorige cake, althans dat hoop ik. Én minder lang gemixt (denk ik) en minder lang dan de aangegeven tijd in de oven.

Oh alleen vond ik het beetje vreemd dat de walnoten niet eerst geroosterd hoefden te worden ofzo? Met die pecan cookies enzo moet dat wel, waarom hier niet?

18 likes

Hier eindelijk ook weer eens wat gebakken! Het zijn pindakaas chocolade koeken geworden. Ik probeerde er eentje warm maar dat was niet zo lekker. Hopelijk smaken ze beter nu ze eenmaal afgekoeld zijn!

8 likes

Wat was er niet lekker aan warm? Ik vind koekjes eigenlijk altijd lekkerder als ze lauwwarm zijn dan volledig afgekoeld!

Ik vond ze een beetje flauw. Ik denk dat ik ze lekkerder zou vinden met een vlokje zeezout bovenop ofzo. Ik heb nog deeg in de vriezer dus dat ga ik volgende keer proberen!