Je kan amandelmeel even zeven, dan haal je het hele grove eruit. Dat doe ik bijvoorbeeld ook als ik macarons ga maken. Of je kan het kort pulseren in de keukenmachine om het wat fijner te maken. Het is belangrijk om dan niet lang te draaien, want dan komen de oliën eruit, dus enkel pulseren.
@Hedwig Mooie toefjes spuiten is ook een kwestie van veel oefenen. Ik vind met een gekartelde spuit een rozetje het mooiste. Dan start je met spuiten in het midden, (ongeveer een halve centimeter boven de taart), dan draai je naar 10 over 2 (als het een klok zou zijn) en maak je een rondje en eindig je weer bij 10 over 2. Bij het afronden is het belangrijk dat je stopt met spuiten, maar wel de ronde vorm afmaakt, dan krijg je geen gekke uitsteeksels.
Mijn favoriete spuitmondje is de open ster (8B van Wilton), daar kun je ook mooie simpele toefjes mee maken, door de vele kartels is het dan gelijk wat verfijnder. Bij een gewone toef is het ook weer belangrijk om iets boven je taart te hangen, dan krijg je een iets vollere en gelijkmatigere toef.
Je kunt eerst ook oefenen op een stukje bakpapier of aluminiumfolie, je kunt de crème daarna gewoon weer terug in de zak doen. Dan verspil je ook niets!