Bij de AH staat het bij de houdbare melk/koffiemelk en bij de jumbo staat het naast de eieren. Al verschilt het misschien wel weer per winkel
Bij mijn jumbo staat het bij de eieren (ongekoeld)!
Ik heb het gevonden, thanks iedereen!
Nou ik ging dus een taart met fondant bekleden, wat lastig zeg. Eerst had ik fondant die vrij droog was (van xenos geloof ik), toen andere gehaald, dat ging een stuk beter maar toen brak mijn deegroller uiteindelijk is het nog redelijk gelukt maar ik vond het best lastig om geen vouwen te krijgen aan de zijkant en had aardig wat oneffen plekjes. Ga binnenkort weer oefenen met een kleiner en minder hoog taartje.
Ik heb deze as we speak in de oven staan en ruikt zooooo lekker!
https://nordicfoodliving.com/danish-dream-cake-drommekage/
Kwam hem op tiktok tegen door een dame die de top 80 beste taarten van over de wereld bakt. Hij is ook snel gemaakt en geen lastige ingrediënten. Ben super benieuwd, morgen proeven.
Heb die TikTok ook gezien, leek me zo lekker! Was er niet hierboven iemand die zoiets gemaakt had, maar dan was het een Amish cake?
Ja, dat was ik! Vanmiddag toevallig weer gemaakt. De vorige was zo’n succes dat mijn ouders er graag één wilde hebben om vandaag aan hun visite te serveren
De pruimen cheesecake was een succes! Vrienden hebben er van zitten smullen. Ik heb een ander cheesecake recept dat ik wel eens maak, maar die is een stuk machtiger dan deze (wel heel lekker overigens) maar met pruimen is deze frisse cheesecake perfect.
Oh ik houd zoveel van kokos, ga dit echt maken volgende week
Beetje laat, maar dit vegan bakboek is echt mijn favoriet https://www.amazon.com/Vegan-Baking-Bible-recipes-Treats/dp/1911682490 Ik heb zoiets uitgebreids en divers qua vegan bakken nog niet eerder gezien. Ze heeft duidelijk ook veel verstand van (vegan) bakken, staat veel handige info in buiten de 300 recepten om.
Ik wil vandaag voor het eerst zelf een brood gaan bakken in de oven. Wat zijn jullie favo (makkelijke) recepten? Of maakt het niet uit en kan ik elk recept van Google proberen? Maak het liefst óf een volkoren brood of juist een brood met wat lekkere dingen erin om het iets specialer dan normaal te maken.
We hebben een speciaal topic voor brood, dus ik denk dat je daar al veel leuks kunt vinden.
Als je iets speciaals wilt maken zou ik voor focaccia gaan, maar een gewoon bruin brood is ook al erg lekker! Zelfgebakken brood is sowieso een feestje.
Ah thanks dan verplaats ik me even naar dat topic!
Dankjewel! Ik zet hem op m’n lijstje voor later, want ga me eerst vermaken met het Dosia boek van @George
Even OMG op mezelf. Ik kom er dus achter dat 1 cm gember geen lengtemaat is, maar de inhoud aangeeft. Denk dat ik iemand moet vinden die gember héél lekker vindt, om deze potjes aan te slijten.
Nou dat ligt toch niet in jou? Als het een inhoudsmaat was zou je verwachten dat er 1 cm3 staat. Of op z’n minst ‘een blokje van 1 cm’.
Haha huh maar hoezo potjes? Die cm gaat over verse gember.
Ja dat zou je denken maar blijkbaar gebruiken ze het overal zo. We hebben ook hello fresh, en daar staat ook altijd gewoon cm. Maar goed, had eerder kunnen googlen hoeveel gram ze per cm rekenen natuurlijk
En @George, potjes slaan op de vijf potjes met gember pruimen jam die ik nu hiermee gevuld heb
Oh ik deed tot nu toe dan ook gewoon 3 cm van de stengel(of een beetje op gevoel) en dat kwam altijd wel uit. Ik wist het ook niet, haha. Maar denk echt dat het wel mee valt.
1 cm is dacht ik 20 gram gember. Als je 1 cm gember door je jam hebt gedaan dan kom je daar volgens mij niet aan @DelilahBard. Tenzij je 1 cm poeder hebt gebruikt al weet ik dan niet helemaal hoe je dat hebt berekend