Baktopic #3

Haha, nee, zo goed kan ik helaas niet Photoshoppen. Ik heb alleen in Google Photos het contrast iets opgehoogd omdat het door het weer een beetje donker was.

Ik heb mazzel gehad met de dosering en het feit dat de randen van het wafelijzer vrij hoog zijn, waardoor het beslag er niet zo makkelijk afloopt. Dan wordt het helemaal rond.
Het wafeltje paste zo precies in het kuiltje van het bord. :smiley:

1 like

Ik heb laatst een mooie speculaasplank bij de kringloop gescoord (ook gepost in kringlooptopic) en nu voor t eerst speculaasjes mee gemaakt. Wilde ze even delen want vind de details zo mooi :heart_eyes: had al een kleine van Dille en Kamille maar die heeft niet die details en dat relief zo mooi. Echt een goeie vondst

46 likes

Wauw, ziet er inderdaad erg mooi en vooral lekker uit :smile:.

3 likes

Ja ze zijn ook heel lekker!

3 likes

Net drommekage gebakken (recept hierboven). De smaak van de topping is goed, echt heerlijk de kokos met suiker, maar het is wel heel zoet en de cake zelf vind ik dan weer nergens naar smaken. Misschien ben ik morgen enthousiaster als het is afgekoeld, zou kunnen. Voor nu zeg ik lekker, maar niet voor herhaling vatbaar. Dan vind ik zelfgebakken kokosmakronen lekkerder.
Wel leuk om een keer iets anders te maken. En super simpel, het was echt zo klaar. Ook weleens lekker :grin:

4 likes

Iemand hier een makkelijk baby taart recept? Zonder toegevoegde suikers? Heb al wat gegoogled en overweeg die van shifra te maken. Maar meeste zijn beetje bananenbrood achtig.

Klinkt als een perfecte optie voor deze niet-geoefende bakker :smile:.

Amandelfinanciers zijn met beurre noisette lees ik, ik weet het niet zeker maar als dat hetzelfde is als de gebruine boter uit de forumpecankoekjes dan moet dit ook erg lekker worden. Post je een foto als je ze hebt gemaakt?

1 like

Financiers zijn echt fantastisch :heart_eyes: Daar gaat inderdaad bruine boter in zoals bij de koekjes. Ik doe altijd een amarenakers in mijn financiers, dat is ook mega lekker.

2 likes

Dan ga ik ze binnenkort ook maken :heart_eyes:. Ik ken de amarenakers niet goed maar ook leuk om die eens uit te proberen.

1 like

Wat is een babytaart? Alleen zonder toegevoegde suiker, of moet het nog aan andere eisen voldoen? Als je zoekt op suikervrije taarten vind je ook wel andere recepten dan de bananencakes. Misschien iets van kwarktaart? Dat is ook lekker zacht iig voor een baby.

Oh. Ja gewoon geschikt voor babies. Die zonder toegevoegde suikers en honing enz leven. Kwarktaart kan niet want ik ben niet capabel genoeg om zo een kruimelbodem te maken. :nerd_face:

Zonder bodem ook lekker!

4 likes

Niet wat je zoekt, maar ik heb voor m’n dochter een kwarktaart uit pak gemaakt en helemaal volgegooid met rood fruit. Ze at al het fruit eraf en heeft daarna max een lepel van de taart gegeten. Aan de bodem was ze al helemaal niet toegekomen.
Mocht je voor een gewone taart gaan werkt kokosmelk met een hoog vetpercentage goed als frosting! Kan je ook kleurstof bijdoen.

Edit : versiering en kaars via vinted.

10 likes

Ik ben weer bezig een taart te maken haha. Ik ga er eentje maken voor mijn ouders hun jubileum dit weekend. Ik heb een hartvormige bakvorm gekocht en ik ga mijn moeder haar honden namaken met fondant en er dan een soort van bruidstaart van maken. Dat de een een hoedje draagt en de andere een sluier :joy: Ben vanavond alvast begonnen.

Lijkt niet echt op een Dobermann maar had echt kortsluiting in mijn hersenen hoe de fuck ik dat hoofd moest vormen haha :sweat_smile:

42 likes

Ik vind die champagne taart zo mooi! Haha ik kan me nog herinneren toen je hem met oud en nieuw had gepost :grin:

3 likes

Ik heb een koffiecheesecake gebakken en ging voor de eerste keer oefenen met een spuitmondje :joy:

27 likes

Ik heb de blueberry & lemon snack cake gebakken en hij is echt heerlijk :heart_eyes:
Ik had dus al lemon curd die echt goed gelukt is, heerlijk zuur, en heb nog jam van blauwe bessen gemaakt die mierzoet is geworden haha, maar het contrast werkt heel goed. De zure room geeft een heel fijne textuur, nouja kortom: echt een lekkere cake!

43 likes

Morgen weer verder Alleen lijkt die ene niet echt op een Dobermann en krijg ik meer Sherlock Holmes vibes dan bruidegom maar weet niet goed waar het aan ligt haha

48 likes

Misschien doordat het hoedje rond is aan de bovenkant? Misschien kun je dat wat rechter maken? Ik vind ze wel cute!

1 like

Ja dat dacht ik ook al! Het is meer zon detective hoedje dan een tophat :joy:

1 like