Ik vind dit echt heel lief!
Dank je wel!
Ik vind het echt heel gaaf om jouw creaties te zien! Zo schattig.
Omg zo leuk en creatief!!!
@FrauHelga @Barbamama Awww dank je wel! Vandaag ga ik de taart zelf bakken. Ik heb een hartvormige bakvorm gekocht en ik wil hem proberen een beetje vintage style te versieren dus ik ben benieuwd of dat me gaat lukken, maar zal wel een struggle worden gezien het spiderman web van de vorige keer al niet lukte
Ik zat nog te twijfelen of ik het moest posten omdat jullie me misschien irritant vinden worden, omdat ik er echt zoooveel aan het doen ben de laatste tijd haha. Op de een of andere manier ben ik er bijna iedere week eentje aan het maken lijkt wel haha, dus ben wel blij dat jullie het toch nog wel leuk vinden om te zien want ik vind het ook leuk om te delen
Nee ik vind het juist superleuk om een beetje mee te genieten en je creaties te zien!
Bakken is enorm veelzijdig, en versieren en decoreren kan ik zelf niet zo goed. Heel incidenteel doe ik het, maar fondant / marsepein en ik zijn gewoon geen goeie match. Daarom vind ik het extra leuk om te zien hoe anderen het doen. Zeker als die er wel plezier in hebben.
Ik bestel voor mijn dochter’s verjaardag altijd een taart bij iemand die het wel goed kan. Bij haar eerste verjaardag heb ik zelf cupcakes gemaakt en die zagen er oké uit, maar ik voelde me daarna 10 jaar ouder. Als ik niet bak met plezier kan ik het beter niet doen dus dan bestel ik liever.
Toch wel fijn om te horen! Want ik vind het soms zo stom dat ik inhoudelijk niet zoveel kan bijdragen omdat ik echt nieuw ben wat het bakken zelf betreft, en jullie ook echt als ervaren bakkers beschouw ( en naar jullie opkijk haha) en dan kom ik met mijn basic botercrème taart. Het versieren is dan het enige wat ik een beetje kan bijdragen en voor de rest lees ik hier lmee en doe ik ideeen op. Hahaha Ohh ja ik snap wel hoe het de lol kan bederven als je er niet zoveel mee hebt, want het versieren kan idd echt super frustrerend en irritant zijn ook. Helemaal die piping, om dat een beetje mooi en professioneel te krijgen. Omg ik had vorige keer letterlijk met die spuitzak staan smijten uit frustratie haha. Volgens mij zouden we een goed team kunnen zijn, want ik vind het bakken soms meer een moetje en het versieren juist superleuk. En jij bent sowieso de Queen van het bakken dus dan zouden de taarten ook gewoon super lekker smaken en niet basic zoals die van mij haha.
Als niet-bakker vind ik het juist leuk om jouw gedetailleerde ervaringen en baksels te zien
Haha ik beschouw mezelf zeker niet als queen van het bakken. Er zijn bepaalde aspecten van bakken die ik heel graag doe (vooral koekjes en cakes) en waar ik veel ervaring mee heb. Vooral ook door regelmatig flink te falen.
Maar brood, gistdeeg, fondant en marsepein heb ik minder goed in de vingers. En ook met heel verfijnd gebak zoals tartelettes, macarons en petit fours; heerlijk om te eten en prachtig om te zien, maar ik heb dat gewoon niet in de vingers.
Bij Heel Holland Bakt zie je vaak mensen die allround zijn en dat ben ik zeker niet. Hoeft ook niet, ik kan me de rest van mijn leven denk ik wel vermaken met koekjes en cake. Daar is zoveel in te ontdekken nog, en daar haal ik het meeste plezier uit.
Maar juist die verschillen tussen bakkers hier, en de andere invalshoeken vind ik zo leuk. Er zitten hier mensen die veel van Franse patisserie weten en juist van die kleine gebakjes prachtig kunnen maken, vegan bakkers, gezonde bakkers, etc. Iedereen bakt op zijn eigen unieke manier en dat vind ik inspirerend.
Blijf vooral je creaties posten!
Vind het juist ook heel leuk dat er zoveel verschillende bak-types hier zitten! Ik heb echt niks met fondanttaarten en cupcakes met botercreme toefjes en geboetseerde vlinders. Maar maakt niet dat ik het niet leuk vind om te zien hoe anderen daarmee bezig zijn.
Voor het eerst de charlotte vorm gebruikt. De cake ziet er heerlijk uit, heel zacht volgens mij. Is van Laura’s bakery met griekse yoghurt, citroen en blauwe bessen. Twijfel alleen of ik vanmiddag nog naar de supermarkt ga om wat mascarpone en slagroom te halen zodat ik daar toefjes mee kan spuiten, maar ik denk dat ik dat skip.
Wauw deze vorm
Heel erg mooi! Hij smaakt vast erg lekker.
En @Otzi ik vind het ook heel leuk om over jouw avonturen te lezen en te zien wat je allemaal maakt dus ik zou het zeker leuk vinden als je erover blijft delen .
Ooooh my ik heb denk ik de beste bakgerelateerde dag van mijn leven. Er stond net een vrouw voor de deur met een enorme krat vol bakvormen. Ze bleek de dochter te zijn van een hele lieve vrouw uit de straat waar ik wel eens koffie mee drink. We houden allebei van bakken dus maakten dan om de beurt iets voor bij de koffie. Nu kan ze door verschillende omstandigheden niet meer thuis wonen en zijn ze bezig met het huis leeghalen. Haar dochter wilde de bakspullen niet hebben dus nu kwam ze vragen of ik het wilde hebben want anders gaat het naar de kringloop. Maar dit is dus haar hele verzameling NW vormen en ze wilde er echt niks voor hebben. Ik heb wel gevraagd of ze het niet via marktplaats ofzo wilde verkopen want dit is gewoon een fortuin maar dat vonden ze teveel gedoe. Zo super super lief. Ik heb het adres van het verzorgingshuis waar ze gaat wonen dus ga de allergrootste bos bloemen sturen die ik kan vinden en als ze gesetteld is een lekkere cake brengen.
Ah wat ontzettend lief! Foto van de collectie als je tijd hebt!
En ik vind het alleen maar leuk als veel verschillende mensen posten met verschillende niveaus van ervaring. Altijd leuk als dit topic veel posts heeft.
Hebben jullie wel eens muffins ingevroren? Ik wil morgen graag bakken maar heb er eigenlijk maar 2 nodig haha, is dat nog lekker na ontdooien?
Ik heb ze even uitgezocht want een aantal vormen had ik al. Die gaan naar mijn moeder. Mijn collectie bestaat nu dus uit dit:
Oh zoveel mooie ook! Al die mini bundt, bloemen, blaadjes en beestjes etc vind ik zo leuk! Heel benieuwd naar de leuke baksels die je ermee gaat maken haha.
Wil ook ooit nog een NW vorm halen, mss dat die Charlotte dan een goede eerste is.
Diep onder de indruk van deze collectie! Ik denk dat ze het geweldig vindt om nadat ze gesetteld is, een cake van je te krijgen uit een van deze vormen. Lekker genieten!
Ik krijg hier ook trouwens inspiratie van. Ben sinds @FrauHelga haar foto’s aan het broeden op een mooie vorm.
Wauw wat een mazzel, en wat een schitterende collectie! Echt lief dat ze aan jou dacht.
Leuk idee ook van @TanteBetje om binnenkort een lekkere cake te bakken.
@the.rebel.club Yes dat heb ik regelmatig gedaan en dat werkt prima! Zelfde als met cake.
Ik moet trouwens ook weer foto’s maken want ik heb voor mijn verjaardag bakvormen gekregen.