Wauw, wat een mooie collectie zo!
Ik wacht nog steeds tot die bakspray van @FrauHelga een keer ergens in de aanbiedingen is, dan wil ik ook weer m’n tulbandvorm gebruiken (want goed invetten ben ik te lui voor haha).
Wauw, wat een mooie collectie zo!
Ik wacht nog steeds tot die bakspray van @FrauHelga een keer ergens in de aanbiedingen is, dan wil ik ook weer m’n tulbandvorm gebruiken (want goed invetten ben ik te lui voor haha).
Altijd welkom dat soort foto’s . Nog gefeliciteerd met je verjaardag!
Wow! Er zitten echt mooie tussen idd. Wat awesome dat je die gewoon hebt gekregen!
@FrauHelga wow zo had ik het eigenlijk nooit echt bekeken! Doet me idd beseffen dat er heel veel aspecten aan zitten en dat je niet per se goed in alles hoeft te zijn. Mooi gezegd!
@Quinn @Florence wat leuk om te horen! Ja het was misschien stom van me, maar dacht echt dat mensen me misschien irritant begonnen te vinden Dan ga ik gewoon door met posten!
Ik heb trouwens vandaag mijn bestelde bak/decoratieset binnen gehad met een cakespinner. De ghetto cakespinner werkte ook wel goed ,maar ben wel blij dat ik nu een normale heb
Ga het morgen maar eens uittesten! Ben wel alvast de taart aan het bakken dan ga ik hem morgen versieren.
Wat gaaf! Echt een mooie collectie, onwijs lief dat je dat mag hebben.
@Bunnyslippers De Charlotte vorm zou ik dan juist niet doen, hij is wel heel tof, maar je kunt ook een Charlotte maken met een taartring. Dus dan zou ik liever voor een bijzondere vorm kiezen die je niet met de hand kunt maken.
Ik heb ook zo’n cakespinner, maar vind het heel lastig om de cake vanaf daar op een taartplateau te zetten zonder dat er een barst in komt. Hoe doen jullie dat? Gebruik je dan altijd zo’n kartonnen cakeboard?
Ik heb het de laatste twee keer met bakpapier gedaan! Dan trek ik hem omhoog van plek naar plek met bakpapier, maar dan zijn er idd toch altijd randjes die een beetje aangeraakt worden, maar dat probeer ik dan altijd weg te werken. Daarna knip ik het bakpapier klein zodat je het niet meer ziet Zo doe ik het maar er zullen vast betere manieren zijn
Ik decoreer de taart meestal op het bord waarop ik hem wil serveren, dan haal ik er alleen nog wat keukenpapier langs om het bord schoon te maken. Anders zou ik wel een taartkarton gebruiken inderdaad, als je een stevige hebt kun je de taart zelfs op je hand houden en dan de onderste rand strak afwerken.
Ik ben mn verjaardagslijstje aan het maken en wil er oa goede/fijne springvormen op hebben. Degene die ik nu heb zijn al een aantal jaar oud en niet zo mooi meer. Iemand aanraders?
@Chan ik gebruik inderdaad zo’n karton. De meeste taarten buitenshuis wil ik serveren op een plateau en daarop afsmeren/afmaken en dan vervoeren vind ik niet zo handig. Dus zo’n karton gebruik ik dan. Ook handig voor het snijden, krijg je minder krassen op je bord/plateau/waar je ook op serveert.
Taartkarton is inderdaad al gezegd maar wat ook een fijn hulpmiddel is is een taartschep! Zeker bij wat zwaardere/hogere taarten. Die kun je helemaal onder het karton steken en daarna makkelijk verplaatsen.
Cake met bosbessen!
Deze was wel leuk te maken. Ik heb gewoon basis cake beslag en op einde bosbessen toegevoegd.
Wel wat moeite met de baktijd, dus cake is weer eens te donker
Leuke bakvormen zeg Vind hem zelf helemaal niet te donker hoor, ik vind dit aantrekkelijker eruit zien dan een bleke cake
Jammie ziet er heerlijk uit! Leuke vormpjes.
OMG ik ben echt weer zo’n kneus. Wilde specifiek een cake maken met frambozen want heb er nog heel veel in de vriezer. Dus ik lekker aan de slag met een leuk recept, ben ik aan t einde het beslag aan t bestrooien met streusel… ben ik gewoon de frambozen vergeten door het beslag te doen heb ze er nu nog in verborgen door ze in t beslag te drukken, maar daardoor is de streusel ook een beetje ín de cake gekomen haha. We will see hoe dit uitpakt.
Ik heb een pecanpie cheesecake in de oven staan en het ruikt hier nu al zó lekker. Ik leef echt voor de herfst met alle geuren, kleuren en bijpassende smaken zoals hier nu.
Ik vind dus ook vaak juist wat donkerder zoveel lekkerder haha. Van alles tot cake, koekjes, boterkoek, oud Hollandse pepernoten, gevulde koeken etc. Dat het net knapperig is buiten, maar nog wel zacht en ‘moist’ van binnen.
Yes yes, same!!
Prachtig gebakken @anon81378386 !
Goed nieuws voor de fans van Zeinab (finalist HHB 2022); zij komt met een bakboek!
Het komt in september uit. Ik ben meer van de kleinere simpele baksels dan van de spektakelstukken, dus op basis van de cover verwacht ik niet deze aan te schaffen. Maar lenen bij de bieb kan altijd natuurlijk.
Is iemand al bij Bakkit geweest in Rotterdam? Mercedes (winnares HHB 2023) heeft recent met haar zus een winkel geopend met zelfgebakken lekkers. De Rotterdamse rollen zien er vooral erg lekker uit vind ik, volgende keer dat ik in Rotterdam ben wil ik die wel proberen.
Is haar achternaam serieus bakker? Wat heerlijk toevallig.
Ze is recentelijk getrouwd met iemand genaamd Bakker. Leuk idd.