Wonderbaarlijk genoeg is het helemaal goedgekomen! Echt heel lekker geworden, fris mega fluffy cakeje met een beetje romigheid door de cheesecake. Recept gelinkt hieronder.
Recept. Heb de bessen vervangen door frambozen en verder helemaal gevolgd.
Wonderbaarlijk genoeg is het helemaal goedgekomen! Echt heel lekker geworden, fris mega fluffy cakeje met een beetje romigheid door de cheesecake. Recept gelinkt hieronder.
Recept. Heb de bessen vervangen door frambozen en verder helemaal gevolgd.
Ik had laatst deze maar kon ze pas savonds eten dus geen idee hoe ze vers smaken. Ze waren nl best zacht. Maar wel lekker. Heb er verder geen interessante review over, gewoon lekker goed van smaak, met wat zeezout erin enzo.
Ik heb bananenbrood gemaakt zonder weegschaal. Hij was wel een beetje ingezakt nadat ik ‘m in de oven had laten staan omdat ik weg moest.
Smaakte goed en ligt nu in de vriezer als ‘gezonde’ snack.
Ik die er trouwens altijd blauwe bessen doorheen. Dat is zo lekker omdat ze openbarsten
Wat ziet die er lekker uit! En zo leuk, dat koppie van je kat.
Vandaag was ik bij Boomgaard d’n Kerkewaerdt (kersenboomgaard) in Wadenoijen en daar heb ik allerlei lekkers gekocht. Kersen uiteraard, maar ook pruimen, aardbeien, kersensap en ander fruitsap.
Vanwege het weer ben ik niet lang gebleven, want door de nattigheid was er voor mijn dochter niet zoveel te doen buiten. Maar het winkeltje was fijn! Ze hebben allemaal regionale producten zoals jam, fruitsap, eieren, wijn, bier, etc. En cakemixen hadden ze zelfs. Leuk om eens naar toe te gaan.
Van de kersen en pruimen heb ik erg veel dus lijkt het me goed om er iets mee te bakken. In mijn koelkast staan nog precies 2 verpakkingen roomkaas, eentje van 300 gram en eentje van 200 gram en dat is precies de hoeveelheid die ik nodig heb voor deze lekkere pruimencheesecake. Dus dat moest zo zijn. Ik ben er alleen nog niet helemaal over uit of ik de cheesecake ga bakken met pruimen of met kersen. Of allebei? Misschien kan ik het beslag opdelen in 2 kleinere vormen en bak ik met beide fruitsoorten eentje.
@croky Oh die zien er lekker uit zeg! Hoe vond je de winkel verder? Wat ik gezien heb op Instagram zag er best gezellig en lekker uit.
Ik! @FrauHelga Moet de rollen nog proberen, maar heb wel de croissant wafel gehad, de koeken, boterkoek met citroen, brownie en een canelé.
Koeken waren gewoon lekker, niet mega bijzonder, maar ben bij koeken ook niet snel onder de indruk. De brownie was lekker chocoladig, zonder te zoet te zijn. Boterkoek lekker vettig maar ook krokant randje en citroenglazuur was een leuke toevoeging. Croissant wafel was ook lekker, zeker met wat jam er bij. De echte winnaar vond ik echter de canelé. Krokant van buiten, niet een te dikke korst, maar smeuïge vanille custard van binnen. Precies zoals het hoort (vaak zijn ze op andere plekken te brodig, of te taai etc).
Heel benieuwd ook naar de croissants, zijn echt enorme dingen ook haha. Ook nog even met haar gepraat, heel leuk en lief mens ook. Precies zoals ze op tv is haha.
ik wil hier ook naartoe
Sorry maar ik heb vandaag canelé’s gehaald in Bordeaux en dat waren de lekkerste die ik ooit heb gegeten. Lekker knapperig, veel vanille en heel lekker smeuïg van binnen.
Oh, mijn lievelings, van de Franse banketbakker!
Ahhh ik hoopte al dat jij er was geweest! Goed om te horen zeg. Ben heel benieuwd nu en Bakkit staat bovenaan de lijst voor het volgende bezoek aan Rotterdam.
Ik ben recent bij Koekela geweest en dat vind ik ook zó’n gave zaak. Ik zou alles daar wel lusten en de stijl is ook helemaal zoals ik het zou willen als ik voor mezelf begon. Echt jammer dat ik niet meer in Rotterdam woon (en helaas ook niet meer dichtbij). Maar het aanbod qua eten is wel een grote reden dat ik er regelmatig even heen ga.
Qua canelé’s… ik denk dat ik nog nooit echt goede heb gegeten. In Frankrijk heb ik canelé’s gegeten die vet en taai waren en ik kon zowat de alcohol (ik denk rum?) er uit knijpen. Zoals jij het benoemt met vanille custard en een dunne korst klinkt zalig. Denk dat ik die bij Bakkit ook een kans ga geven!
Jaaaa geniet ook voor mij! Uiteraard zullen die niet aan deze tippen
Ik heb ze gekregen, dus was zelf niet in de winkel.
Ja het is niet echt custard van binnen, maar die romige vanille smaak moet je wel echt hebben. Ze gebruiken wel echt de goede vormpjes (zag ze staan haha) en het is ook wel echt een werkje zei ze.
Ik heb geprobeerd er een vintage taart van te maken en ik ben er best trots op ! Alleen jammer dat ik stukken van de versiering weer weg moest halen omdat hij niet onder mijn stolp paste
Ohhhhh altijd als ik in Rotterdam ben ga ik naar Koekela, ook tijdens corona tijd ben ik speciaal naar ze gegaan toen ze een drive thru hadden. Hun red velvet, carrotcake en cheesecake is heerlijk!
Ik heb voor een tweede keer royal icing gebruikt op mijn zelf gebakken koekjes. Het is pas de tweede keer, maar ik ben niet geheel ontevreden.
Heel leuk! Ik vind royal icing echt lastig om mee te werken, zou niet zeggen dat dit pas je tweede keer is.
Erg leuk geworden inderdaad, ik ken Royal icing nog niet zal het zo even opzoeken. De koekjes kunnen zo in een etalage voor valentijnsdag .
Ook mooi geworden @Otzi !
Haha wel grappig, want ik vind Koekela ook lekker, maar juist niks bijzonders. Lekker makkelijke plek om taart te halen voor bezoek of verjaardagen en het is ook altijd goed. Of vaak zo een doosje brownies of doos koekjes als cadeau.
Maar als ik dan zelf in het weekend een taartje wil eten, ga ik nooit daarheen (waarschijnlijk omdat het zo lang de standaard was bij bezoek/ verjaardagen dat ik het al 1000x op heb) want ze vernieuwen op een maandspecial na eigenlijk nooit. En het natuurlijk heel grootschalig is nu (taarten komen uit diepvries).
Wel de ultieme plek als je idd appeltaart/ carrot cake of chocoladetaart wil. Blijft wel gewoon Rotterdamse trots wat mij betreft.
Verder heb je natuurlijk nog Urban Bakery, die heeft wel wat meer seizoensgebonden producten. Maar het allerliefst ga ik naar kleinere zaakjes. (Huil nog steeds om Lof der Zoetheid). Dus vind het echt heel leuk dat er in korte tijd zoveel nieuwe plekjes qua taart en croissant (ook een paar Aziatische plekken) bij zijn gekomen.
Begrijp ik heel goed. Ik ben de gebaksspecialiteiten uit mijn geboortestreek (die echt veel toeristen trekken) ook pas meer gaan waarderen toen ik er niet meer woonde en het niet meer makkelijk verkrijgbaar was voor mij.
Toen ik tijdelijk in Rotterdam ging wonen vond ik Koekela heel bijzonder omdat ik juist dat soort Amerikaanse specialiteiten helemaal niet kende. En vergelijkbare zaken ken ik ook niet in mijn huidige regio helaas. Dan maar zelf bakken, ook geen straf.
Heb je tips wat betreft die Aziatische plekken? Qua Aziatische patisserie is er voor mij nog zoveel te ontdekken. Ben benieuwd of je aanraders hebt.
@Barbamama Ja zo knap hoe ze dat oplosten met die drive thru! En ik ben blij voor ze dat ze de corona hebben overleefd.
Heel mooi gelukt weer! De kleuren zijn ook perfect, die geven het echt een vintagelook.