Wat ziet die er lekker uit! En zo leuk, dat koppie van je kat.
Vandaag was ik bij Boomgaard d’n Kerkewaerdt (kersenboomgaard) in Wadenoijen en daar heb ik allerlei lekkers gekocht. Kersen uiteraard, maar ook pruimen, aardbeien, kersensap en ander fruitsap.
Vanwege het weer ben ik niet lang gebleven, want door de nattigheid was er voor mijn dochter niet zoveel te doen buiten. Maar het winkeltje was fijn! Ze hebben allemaal regionale producten zoals jam, fruitsap, eieren, wijn, bier, etc. En cakemixen hadden ze zelfs. Leuk om eens naar toe te gaan.
Van de kersen en pruimen heb ik erg veel dus lijkt het me goed om er iets mee te bakken. In mijn koelkast staan nog precies 2 verpakkingen roomkaas, eentje van 300 gram en eentje van 200 gram en dat is precies de hoeveelheid die ik nodig heb voor deze lekkere pruimencheesecake. Dus dat moest zo zijn. Ik ben er alleen nog niet helemaal over uit of ik de cheesecake ga bakken met pruimen of met kersen. Of allebei? Misschien kan ik het beslag opdelen in 2 kleinere vormen en bak ik met beide fruitsoorten eentje.
@croky Oh die zien er lekker uit zeg! Hoe vond je de winkel verder? Wat ik gezien heb op Instagram zag er best gezellig en lekker uit.