Deel 2.
Ik was jarig en mijn collectie bakvormen is weer wat uitgebreid. 3 nieuwe vormen kreeg ik, en het zijn vormen die ik al een tijdje graag wilde dus ik ben er enorm blij mee.
Linksboven de Vintage Star van Nordic Ware. Rechtsboven Bloom van Marissa Lounina (ook bekend onder merken als Nutrichef, Baker’s Secret en Blackwell).
Onderaan de minivlinders van Nordic Ware. Mijn dochter vindt deze ook prachtig en ze passen precies bij de grote vlinder die ik al heb.
Na mijn vorige post realiseerde ik me dat ik nog een bakvorm vergeten was te fotograferen, de Rainbow van Heirol, een Fins merk. Rechtsboven is 'ie te zien.
En dan tijd voor wat unicorns. Linksboven de Domus van Kaiser / Kaiserguss / Kaisercast. In Amerika is deze onder tulbandbakkers onwijs populair, en omdat ie maar kort geproduceerd is, is 'ie lastig te vinden. Er zijn 2 varianten; de 12 cup variant (groot) en 3 cup (klein). De 3 cup variant zat met een ander kleintje in een set; de Kaiser Flora.
Dit setje heb ik nu dus 2 keer en de kleine vormpjes zijn ideaal voor kleinere recepten. Of de Flora er in een grote maat is, weet ik niet. Nog nooit gezien en die hoef ik ook niet. Maar op de Domus werd ik spontaan verliefd toen ik er ooit een plaatje van zag. Alleen omdat 'ie zo uniek is, had ik niet verwacht hem ooit te kunnen vinden. Zeker niet zo voordelig. De grote Domus is weleens gebruikt maar als nieuw, en de kleine setjes waren ongebruikt.
De verkoper van de vormen deed er nog een vorm gratis bij, de meest rechtse vorm onderaan. Die heeft helaas wat schade aan de bovenkant door het stapelen, maar de binnenkant is onbeschadigd en uiteindelijk is dat het belangrijkst. Ik kende deze vorm niet, maar hij is uit de lijn van La Forme, ook van Kaiser.
Het leuke aan de vorm is dat een standaard recept voor cake er half in past, dus als je voor een klein gezelschap bakt kan je deze vorm gebruiken zonder al te veel over te houden.
Veel vormen zaten nog in een doos maar die dozen zagen er wat stoffig en muffig uit dus ik heb de informatie die ik nodig heb, gefotografeerd en de dozen gerecycled.
Nog wat liefde voor de Domus. Ik vind deze zo mooi en ik vind het gaaf dat ik hem nu in het groot en in het klein kan bakken.