Een ‘gezonde’ yoghurt-citroencake. Ik heb het recept van Chickslovefood gebruikt. De baktijd wel flink ingekort maar mijn vorm was ook kleiner.
Kleine bakgerelateerde shoplog van Frankrijk/Spanje. Een deeglinnen voor het bakken van baguettes, daar heb ik ook de T65 bloem voor gekocht. Dat is in Nederland best prijzig en was hier heel fijn geprijsd. Verder kleine en iets grotere tartelettevormpjes, daar wil ik o.a. hartige amuses mee maken. Horeca pannenlikkers, een wieltje met kartels om deeg mee te snijden en een koperen sauspan voor inductie. Verder ook nog speciaal bloem voor brioche en grote suikerparels om koekjes mee te bakken!
Leuk om te zien! Als je zin hebt om het te delen, wat doe je precies met het deeglinnen en wat maakt dat T65 bloem beter geschikt is?
Tuurlijk! Het linnen gebruik je om je gevormde baguettes op te laten rijzen. Het deeg van baguettes is best hoog qua hydratatie (percentage water in verhouding tot bloem) en is daarom niet super makkelijk om te verplaatsen. Het deeglinnen is luchtdoorlatend en plakt niet zoals bakpapier kan plakken met een natter deeg, dus heel geschikt om je baguettes op te laten rijzen.
Verder bevat Franse T65 specifieke tarwe die zorgt voor een mooie goudgele kleur in het kruim en het bevat meer eiwitten. Bloem met een hoger percentage eiwitten is heel geschikt voor baksels waarbij je veel glutenontwikkeling nodig hebt, bijvoorbeeld baguettes, maar het is ook heel geschikt voor zuurdesem of ander brood.
Claire Saffitz heeft laatst een hele leuke video gemaakt over baguettes, echt een aanrader om te kijken!
Interessant! Op een of andere manier had ik in mijn hoofd dat het deeglinnen zou helpen bij de vorm van de baguette maar het is dus vooral handig vanwege de samenstelling van de stof.
Weer wat geleerd over T65 . Ben de video begonnen te kijken maar zie dat hij vrij lang is om nog om half 12 's avonds te gaan kijken dus kijk hem later verder. Ben benieuwd naar je baguettes als je die gaat maken! Dankje voor je uitleg!
Niet de beste foto’s, maar ik heb taart gemaakt voor m’n pa’s verjaardag. Chocolade taart met mascarpone frosting en kersen (met kirchlikeur)
Ziet er echt mega lekker uit!
Mijn zoontje mocht iets kiezen om te bakken vandaag, uit de bakmixen van de supermarkt. Hij wilde eigenlijk de zomercake. Die hebben we al eerder gemaakt en is best lekker. Helaas was die op. Het werden tompoezen. Wat een flop. Waarschijnlijk had ik meer geduld moeten hebben om de room op te laten stijven, want het liep er zo tussenuit. Om het nog wat op te leuken kiwi erdoor en erop gedaan (zonde van de kiwi!!). En het was zo verschrikkelijk zoet. Gatverdamme. Dus, friendly reminder… doe het niet! Ook niet om je kind blij te maken
Zou de kiwi de boel niet te vochtig hebben gemaakt?
Het glazuur ziet er trouwens wel heel lekker uit!
Ja weet ik veel was niet m’n beste idee zullen we maar zeggen. (Was wel het enige wat nog lekker was eraan)
Ja waarschijnlijk. Het glazuur zag er beter uit als het smaakte helaas. Vond het echt niet lekker.
En @Shadina ga vooral je gang. Haha. Ben er zelf ook niet bijster trots op.
Haha ik vind het ook een bijzondere combinatie, maar wel heel tof dat je het deelt. Vaak worden mislukte baksels niet gedeeld. Tenzij iedereen zo goed is en nooit misbaksels heeft. Dus wel leuk om te zien!
Haha, dank je! Denk dat ik wel het misbaksel van de dag gewonnen heb. Of iemand moet dit weten te toppen telt alleen als je er ook van gegeten hebt. Haha
Was het ook! Groot succes haha. M’n vader baalde enorm dat hij moest delen, had het liever volledig zelf opgegeten haha.
Dit is het recept
Oehh! De vorige vind ik ook heel tof
Jaaaa klopt! Heb hem al gereserveerd in mei Hoop dat 'ie snel binnenkomt. Er komen allemaal mooie boeken aan de komende tijd. Ook het slowcookerboek van Sabine Koning en Snacking Bakes van Yossy Arefi. En ik heb The Modern Pioneer Cookbook gereserveerd. Ik verwacht dat dat boek wat gezapig is qua stijl maar wel veel interessante info bevat.
En wat betreft misbaksels: die heb ik zo vaak gehad door de jaren heen. Balen op het moment zelf maar wel heel leerzaam over het algemeen.
Oh mega leuk. Ik ga morgen eens wat video’s kijken en blogs lezen. Ik zoek nog een goed recept voor confetti cake, dus hopelijk is haar bake off goed
Mn zusje is helemaal van de kinderchocola. Voor haar verjaardag dus deze kinderchocolade cheesecake gemaakt.
Wat leuk met de surprise eieren er zo bij! Hij ziet er uit alsof hij heel lekker smaakt. Lief dat je die voor je zusje hebt gemaakt.
@NothingAboutSam echt een prachtige taart, daar mag je trots op zijn!