Ik bedoel iemand anders, namelijk Mary Bryant Shrader van Mary’s Nest.
The Pioneer Woman heb ik inderdaad een hele tijd gevolgd, en ook afgehaakt toen het erg gesponsord werd. Zo rond 2010 vond ik haar fantastisch en maakte ik veel van haar recepten, maar sindsdien is het erg veranderd.
In Amerika is ze nog wel populair met allemaal keukenspullen uit haar eigen lijn, maar ik heb begrepen dat de kwaliteit van veel dingen om te huilen is. En veel Amerikanen vallen er over dat juist zij zo Amerikaans is, maar de spullen uit China komen. Ze heeft nog wel een bakvorm voor een tulband die ik graag wil, ik heb van diverse Amerikaanse baksters begrepen dat de kwaliteit van die vorm uitstekend is.
Het boek wat ik bedoelde is dit boek. Mary is een heel rustig iemand waar ik graag naar luister, en ze heeft ontzettend veel kennis van zaken als inmaken, fermenteren, food preppen, het maken van voorraden, zelfvoorzienend leven in tijden van schaarste / oorlog, van weinig veel maken, restjesgebruik, etc.
Al haar kennis heeft ze gebundeld in een boek en het ziet er allesbehalve hip uit, maar dat is ook juist wat me aantrekt. Traditionele manieren van voedsel bereiden en bewaren, goed rentmeesterschap over de middelen die je hebt en zo. Ik ben heel benieuwd naar de inhoud van haar boek en hoop er veel van op te steken.