Baktopic #3

Hier sluit ik mij bij aan. Een KitchenAid gaat lang mee en als je eens in de twee weken bakt, vind ik dat nog best veel. Dus dan is het de investering wel waard. Als je het geld er niet voor (over) hebt, kun je ook kijken naar Kenwood of Bourgini. Daar hoor ik mensen ook vaak over.

6 likes

Heb je een recept voor de babytaart? Ik wil ook muffins of een taartje bakken voor m’n kind’s verjaardag maar liever zonder suiker of suikervervanger zoals zoetstof

Ik heb een smeg keukenmachine, ook niet heel goedkoop volgens mij, maar ben er heel tevreden over! Maar ik heb geen ervaring met de kitchenaid.

2 likes

Ik heb een Maxima, omdat die werd aangeraden voor brood bakken. Uiteindelijk nauwelijks brood gebakken, omdat ik het moeilijk vind :joy:. Maar wel een aanrader, ben er heel blij mee.

3 likes

Ik heb deze gebruikt: Healthy Smash Cake • Fit Mitten Kitchen
De botercreme heb ik wel gewoon met poedersuiker gemaakt, alle frostings die ik vond voor baby’s pasten niet in de allergieën die hij heeft en toen was ik er klaar mee :sweat_smile:

1 like

Een maxima! Goedkoper dan een kitchenaid en veel beter. Ik heb een kitchenaid gehad, maar heb hem op een gegeven moment verkocht. Maxima wordt ook in professionele keukens gebruikt trouwens (kitchenaid vrijwel niet).

1 like

Kenwood k-mix is helemaal prima!

1 like

Ik kom over 2 weken in Duitsland en wil dan ook gaan kijken naar glutenvrije (geen glutenvrije tarwe) bakmixen (koekjes, gebak, maar ook vooral gezondere dingen zoals brood) om met en voor mijn glutenvrij etende zoontje te maken. Heeft iemand misschien nog aanraders?

2 likes

:heart_eyes: die wil ik echt gewoon nu gelijk proberen haha

1 like

Ik ben heel tevreden met mijn Bosch Mum5! Is ook regelmatig in de aanbieding bij de lidl inclusief extra bakken en andere accessoires

1 like

Ik heb ook al jaren een Bosch mum5. Heel erg tevreden mee. Ook veel accessoires voor te krijgen. Bij de Duitse Amazon vaak stuk goedkoper dan op Nederlandse sites. Ook zijn daar meer accesoires (en goedkoper) te krijgen. Voor patisserie is hij perfect. Brooddeeg kun je er ook mee kneden tot max. 500 gram bloem/meel ongeveer.

Ik hoop maar dat ze er geen Mum bij hebben gezet als zijnde voor de moeder van het gezin.

Maar wie weet is die angst wat te pessimistisch.

Gelukkig bevalt hij jullie goed!

2 likes

Hier ook team Kitchenaid :woman_shrugging:t3: ook omdat ik het een prachtding vind voor zo op m’n aanrecht. Heb hem nu 4 jaar en ben er nog steeds super blij mee. Heb trouwens de classic, die een stukje kleiner is dan de artisan. Bevalt top!

3 likes

Haha, dit vroeg ik me al af sinds ik een MUM heb maar nooit opgezocht. Net wel en gelukkig staat het niet voor moeder:

Screenshot 2023-08-16 at 20.03.37

2 likes

Het staat er officieel niet voor mss, maar ze weten echt wel wat ze doen haha.

4 likes

Gelukkig! Ik was ook al even gaan googlen maar had het niet gevonden, gelukkig jij wel.

@Bunnyslippers ik ben bang dat je ook gelijk hebt :sweat_smile: maar toch doet het me goed dat ze het niet direct als verklaring geven haha.

3 likes

Ik heb weer eens koekjes gebakken deze week! Hazelnoot chocolate chip cookies volgens dit recept Brown Butter Chocolate Chunk Cookies- The Little Epicurean

Ik heb ipv extra pure chocolade 100 gram puur en 80 gram wit gedaan.

17 likes

3 verschillende koekjes recepten verder en 5 verschillende methoden om het te bakken, ben ik er eindelijk! Heel blij dat ik nu het recept heb wat werkt, nu alleen die luchtbellen eruit halen, ik denk dat ik misschien te lang klop.
Ik ga voor die bleke koekjes maar wel veeeeeeel beter uitzien! Dit weekend ga ik weer royal icen, ik ben flink vooruit gegaan sinds laatste keer, ik wil dit gaan maken:
image

15 likes

Welk recept/methode heb je aangehouden? Ik wil binnenkort ook koekjes in strakke vormpjes gaan bakken.

3 likes

Het recept is
175 gram poedersuiker
225 gram ongezouten boter
2 theelepels vanille
1 grote ei
420 gram bloem (géén zelfrijzend bakmeel)

Vervolgens heb ik het deeg uit gerold, in de koelkast laten rusten, vervolgens vormpjes uitgestoken en dit afgebakken op de hete lucht oven met 180 graden voor 18 minuten :slight_smile:

Ik heb het recept van deze aangehouden wat ik aangepast is: géén zelf rijzend bakmeel te gebruiken maar gewoon tawebloem. En ik gebruikte ongezouten boter.

4 likes