Baktopic #3

Leuk idee!! :clap:

1 like

Wat denken jullie van pumpkin pie? Ik heb nog nooit met pompoen gebakken en dat lijkt me wel leuk om eens te doen. Ik heb zelf geen recept hoor maar een idee

5 likes

Ik vond het heel veel werk en qua smaak helaas tegenvallen. Het recept kwam uit een kookboek, weet effe niet welke.

Toen was pompoen nog niet heel makkelijk te krijgen dus had van die libby blikken gebruikt A €5,- per stuk :sob:

3 likes

Ik vind het echt heel vies, ik heb al verschillende soorten gehad en zelf gemaakt maar de structuur van de vulling vind ik nooit echt lekker. Ik word al misselijk als ik eraan denk haha. Maar je kunt het altijd proberen, want veel mensen zijn er wel gek op.

5 likes

Ik vind het heel lekker en heb het ook al vaker gemaakt, maar veel mensen in mijn omgeving willen het niet proberen dus ik kom dan nooit van die taart af :grimacing:

2 likes

Jaaa dat wou ik ook suggereren, vind dat zooo lekker! :grin: Ik gebruik meestal dit recept:

Ook haar recept voor de crust maar dan zonder de shortening (vervang ik door meer boter en wat melk geloof ik? Even googelen hoe dat ook alweer zit)

edit: ik gebruik trouwens geen pompoen uit blik! Zoals dit recept wel doet. Gewoon verse pompoen halveren, inwikkelen in folie en dan zacht laten worden in de oven en vervolgens pureren.

1 like

Ik vind pumpkin pie wel echt lekker, zelf nog nooit een klassieke gemaakt. Wel een keertje eentje die door het forum werd aangeraden van Miljuschka met gecondenseerde melk etc. Die vond ik ook wel lekker.

2 likes

Pecan pie kan ook nog. Degene die ik maak komt uit de taartbijbel, maar meerdere blogs hebben het.

2 likes

Ik stuur deze in! Vind ik ook een lekker herfstige baksel.

14 likes

Edit, poll gesloten, zie bericht verderop, ivm fout in poll.

You rang?

Ik doe 50/50 honing en maple syrup. Want gewoon een recept volgen kan ik blijkbaar niet. :woman_shrugging:t2:

O, en houd ongeveer een kwart van je pecannoten heel. Want die kun je er mooi opleggen voor het in de oven gaat.

2 likes

Ik kan er maar 1 aanvinken!

4 likes

Damn, en ik mag 'm niet meer wijzigen.
Edit: wat vreemd, ik mag er zelf wel 2 aankruisen.

@moderators kunnen jullie helpen, of moet de poll opnieuw?

1 like

Ik zou hem denk ik sowieso opnieuw maken, want een Bourdaloue is ook een frangipane taart met peertjes. Dus mocht het zo’n taart worden zou ik het in het midden laten of je wel of niet met stoofperen aan de slag gaat.

2 likes

Poll opnieuw gemaakt, nu kun je 2 stemmen uitbrengen. Graag iedereen die eerder stemde, ook nog een keer stemmen! Sorry voor het ongemak.

Ok, stemmen maar! Ik stel voor stemmen tot en met donderdag? Dan kunnen we daarna gaan bakken!

Ik heb gekozen voor max 2 stemmen per persoon, omdat de lijst inzendingen niet heel groot was.

0 stemmers

6 likes

Voor de cookies-liefhebbers: het boek Cookies van Jesse Szewczyk is echt een aanrader. Ik heb nu twee recepten gemaakt en ze vallen goed in de smaak!

8 likes

Nu al in zinnnn

2 likes

Oh die havermout rozijn is m’n favoriet! Boek gaat op mijn lijstje, vind koekjes het allerleukste om te bakken!

2 likes

Jaa ik was bang dat het zo’n boek zou zijn met onmogelijke of niet lekkere recepten en alleen voor de mooi, maar het is ook gewoon echt heel lekker en vrij eenvoudig!

Wel wat Amerikaanse ingrediënten zoals malted milk powder maar gelukkig heeft het expat winkeltje in mijn stad dat soort dingen wel.

1 like

Ok, het was spannend, maar nu heeft toch met een duidelijke voorsprong gewonnen:

:carrot: :carrot: :carrot:THEMA CARROT! :carrot: :carrot: :carrot:

Veel plezier met het zoeken naar een recept dat jij wilt maken. Heb je al een succesrecept? Deel het dan hier, zo kun je anderen ook inspireren. Ook als jij wat anders gaat maken.
Omdat er niet een vast een recept is, maar jouw interpretatie, wil ik je vragen om niet alleen de foto van je baksel, maar ook het gevolgde recept te posten. Aan het einde, zo over een week of drie, maak ik dan een overzichtspost met alle resultaten en recepten.

Bakkers klaar? Bakken maar!

34 likes