Ik ga misschien deze bakken, met witte chocola yum yum:
Iemand een idee wat je kan doen met twee eiwitten waar een beetje eigeel doorzit? Opkloppen word nu niks en de meeste ideeën komen daarop uit wat ik zo vind met Google.
Meestal bak ik gewoon een ei voor de lunch (of een uitsmijter) waar ik dit dan bij doe. Ik ben er nooit zo creatief mee helaas, maar het gewoon opbakken met nog een ei zorgt ervoor dat het niet in de prullenbak belandt.
Dan gaan we daar maar voor. Ik kom ook niet zo ver, haha.
Wat is karamel maken toch een rotklus. Een pan nu met verbrande karamel en een pan met twijfel karamel. Wat is jullie beste tip?
Financiers lukken misschien ook wel!
Blijven bewegen, laag pitje, uitzetten vlak voor je denkt dat het klaar is. Ik heb eerlijk gezegd nooit mislukte karamel gehad, wel dat ik het er iets te vroeg afhaalde als ik voor een donkere karamel ging.
Ik heb de cinnamon rolls van rutger gebakken en damn ze zijn echt heerlijk
2e lichting zit nu in de oven nomnom
Mijn bijdrage voor de challenge!
Vanwege mijn keukenverbouwing heb ik het heel erg simpel gedaan, en ben ik gegaan voor het eerste worteltaartrecept dat ik ooit probeerde; van Cynthia (destijds nog Miss Lipgloss).
Ik moest het doen zonder KitchenAid want die staat in een verhuisdoos. Maar alles is gelukt. Ik heb nog een handje walnoten in stukjes gehakt en door het beslag gedaan, en aangezien ik geen vanillesuiker had, heb ik een theelepel vanille-extract gebruikt.
Mijn worteltaart was al in 25 minuten klaar trouwens, mijn bakvorm was denk ik iets lager dan die uit het recept.
Heel simpel, maar ook heel lekker.
Hoera! En dat voor ongeveer de enige zonder keuken!
(Ik ga komende week aan de slag.)
Was denk ik het laatste baksel voor de nieuwe keuken er is.
Maar ik heb nog wortel over en de komende tijd krijg ik nog vaker klussers en bouwvakkers over de vloer, dus waarschijnlijk maak ik het nog wel een keer.
Ideaal aan het recept is dat je geen mixer nodig hebt, en alles in 1 kom te mengen is met een lepel.
Het glazuur heb ik wel met een garde gedaan, ging prima!
Door deze challenge kon ik mijn nieuwe kitchen aid gebruiken. Dit zijn carrot cake blondies! Daarvoor heb ik dit recept gebruikt.
Ik las dat hier iemand van overgebleven spijs frangipane maakte, klopt dat? Ik heb namelijk nog spijs liggen in de vriezer en zou die graag opmaken, weeg je dan gewoon de hoeveelheid af van suiker/amandelen die je voor het frangipane recept nodig heb?
Frangipane is een eerste keer ook voor mij haha.
Ik heb gisteren deze gemaakt: Tarte tatin appel recept | Rutgerbakt.nl
Ik had alleen het probleem dat de karamel deels hard werd om de appels heen, nog in de koekenpan. Ik heb die harde stukken nog in de vorm gedaan maar ze zijn niet meer gesmolten. Weten jullie daar dit door zou kunnen komen?
Bij baktotaal bouwhuis nu 15% korting op alle nordic ware bakvormen. 2 vragen.
1, is dit een beetje een goede deal? Zie ze voor mn gevoel amper in de aanbieding.
2, iemand een aanrader qua vorm? Vind het maar moeilijk om te kiezen 🫢
Dat is wel een redelijk goede deal.
De Bakwinkel heeft weleens hogere korting gehad maar dat was toen niet op alle Nordic Ware items.
Probeer even te bedenken wat je het liefste of het vaakst bakt.
Cakes voor grotere gezelschappen of speciale gelegenheden? Een tulbandvorm is dan leuk, of een cakevorm. Heritage en Jubilee zijn mijn favoriet.
Of bak je liever voor een klein gezelschap of gezin? Dan is een bakvorm met kleine cakejes daarin heel geschikt (die met herfstblaadjes is leuk, of Brilliance). Of mini tulbandjes.
Misschien bak je wel het liefst koekjes, dan zijn de koekstempels het overwegen waard.
In de Frozen-lijn zijn ook veel leuke dingen te vinden!
Hoopte al dat jij zou antwoorden haha. Ik zit inderdaad richting een tulband te denken. Vind het onwijs leuk om daarmee te bakken en dan allerlei verschillende cakes uit te proberen. Heb nu deze twee in m’n mandje (maar mag er maar 1 van mezelf):
Die zijn allebei zo mooi! Die bovenste heb je in twee maten, dus even checken welke je dan precies wil. Ik heb de grote versie, maar daar loop ik er wel eens tegenaan dat ik de vorm eigenlijk te groot vind om ‘zo maar’ te bakken. Je krijgt namelijk een enorme tulband. Gelukkig krijg ik het altijd wel uitgedeeld op werk, maar het is wellicht goed om mee te nemen in je overweging.
Edit: de onderste is volgens mij een tijdelijke vorm ivm 75-jarige jubileum, dus als je die echt heel mooi vind zou ik daar voor gaan. De andere kan je altijd nog kopen.
Zag ik inderdaad! Heb de grootste in m’n mandje gedaan want neem inderdaad vaak baksels mee voor op het werk in de lerarenkamer. Maak je vrienden mee maar vind je hem té groot? Want op de foto’s lijkt hij ongeveer zo groot als een bord te zijn. Kan er geen goede afmetingen van vinden, alleen qua liters.
Edit op jouw edit; ja klopt! Klinkt als een goede tip. Thanks. Heb nu een lidl tulband vorm. Werkt prima, maar is lang niet zo mooi als deze.
Ik zou de bovenste niet nemen. Het is een prachtige vorm maar deze vorm zie je ook van andere merken. Ik heb deze vorm ooit bij de Albert Heijn gekocht.
Dit wou ik zeggen. Ik heb door een tip van @George precies zo een vorm bij Sligro gehaald. Vind die andere dan net wat meer bijzonder.