Baktopic #3

Ahhh zo gezellig ook met die theepot er zo achter haha :smiling_face_with_three_hearts:

3 likes

Super, dankjewel! Heel benieuwd naar je royal icing, wil dat ook zoooo graag nog een keer proberen :smiling_face_with_three_hearts: ik ga binnenkort nog even ‘safe’ voor fondant of marsepein haha!

3 likes

Shit ik heb chocolade chip cookies gemaakt maar ze zijn wat te smeuïg geworden naar mijn zin (na afkoelen). Kan ik ze nog even terug in de oven doen of wordt dat niks

1 like

Nee, maar heb je de hele batch gebakken? Zo niet, dan kun je wel de tijd aanpassen voor de volgende batch. (het is de reden dat ik altijd, zelfs bij bekende recepten, eerst een paar koekjes bak, zodat ik de oventijd kan aanpassen)

1 like

Ja heb de hele batch gebakken want is voor een feestje. Had aan t begin van de week al een paar gebakken om te proeven maar dat was met ‘vers’ deeg en dit is in de vriezer geweest… heb ze wel langer gebakken maar niet lang genoeg kennelijk pfff

1 like

Maar als het voor een feestje is, dan vind jij het misschien niet perfect, maar ik denk dat anderen het alsnog heel lekker vinden. Ik vind die koekjes lekker als ze een beetje “gooey”! Dus no worries, dat recept is altijd lekker!

Ik heb opleidingstress en ben bijna jarig.
Ik wil wel iets zelf maken maar niet zo extra als normaal. Wat zouden jullie doen? makkelijk, voor acht personen en toch wel een beetje bijzonder.

Ben eigenwijs geweest en ze toch nog 8 minuten op 150c gebakken. Heb wel het idee dat ze nu nèt iets crunchyer zijn. Review van deze actie volgt! :crazy_face:

Ik heb afgelopen week pruimentaart gebakken, ze zijn nu in het seizoen en erg lekker! Is niet heel extra en goed te doen.

Ik heb deze gemaakt

3 likes

Ik heb een courgettecake gemaakt met rozijnen en pecannoten. Recept van Rutger. Er moet ook nog icing overheen maar ik had te weinig poedersuiker dus dat resultaat is niet fotowaardig :joy:.

19 likes

En? Ben heel benieuwd!

1 like

Phoeh hah er was zoveel eten dat ik m’n eigen koekjes vergeten ben te proeven :joy: maar ze waren op, en drie mensen zeiden “heb jij dit zelf gemaakt??? omg :drooling_face::drooling_face::drooling_face:” dus ze zullen lekker geweest zijn. Maar weet niet zo goed of ze nou te smeuïg of te droog waren of niet ghaha

4 likes

Ik heb Baskische burnt cheesecake gemaakt volgens het recept wat @TanteBetje eerder had gedeeld. Zo makkelijk om te maken en hij was erg lekker! De volgende keer haal ik hem nog even een paar minuutjes eerder uit de oven om hem nog net iets zachter te krijgen.

22 likes

Domme vraag misschien, maar na veel meelezen ben ik een beetje geïnfluenced door al die mooie tulband vormen. Ik heb nu de Birkmann contour Geo. Kan je hier alle soorten cake in maken?

Ik zag laatst die link van Marmercake en daarbij maken ze ook ganache. Dat lijkt me bijv geen goed idee omdat dan je hele grafische effect van de vorm weg is…

2 likes

Oh wauw! Heb je het recept exact gevolgd?? Ik wil het denk ik dit weekend maken! Ik ben in mei naar het Baskenland geweest en me misselijk gegeten aan deze cheesecakes!

2 likes

Ja exact gevolgd! En als je hem uit de oven haalt lijkt hij nog heel zacht en niet gaar, maar dat komt goed! Na een nachtje in de koelkast wordt hij stevig.

1 like

Ben even in de tkmaxx en kwam weer baker’s secret vormen tegen @FrauHelga

Vind die l’amour wel heel mooi!

16 likes

Oh wat leuk! Gaaf dat ze in NL steeds makkelijker verkrijgbaar zijn. De Amour heb ik, die is erg mooi inderdaad.

Is dit in Almere?

1 like

Ik heb voor het eerst een vegan cheesecake gebakken met onderstaand recept!

Ik vond 'm echt lekker en de aanwezigen op het feestje waar ik was (die lang niet allemaal vegan eten) ook. Ik vergat alleen een foto van de onaangesneden taart te maken maar heb wel een foto van een scheef gesneden stukje

25 likes

Yess!

3 likes