Baktopic #3

Hahaha nee ze is 54 geworden maar we hadden de kaarsjes teruggedaan voor een foto en dit vond ze grappig :sweat_smile::joy: Nog steeds jong trouwens maar ja haha

8 likes

Je fondant figuren zijn echt goed gelukt! Heel knap gedaan en je ziet echt vooruitgang ten opzichte van de eerste fituren. Super leuk!

3 likes

Wat doe je eigenlijk met die fondant figuren? Eet je die op?

1 like

@Nashville Dank je wel! :smiling_face_with_three_hearts: Ben blij dat ik toch vooruit ga, helemaal sinds de paaskonijnen hahaha.

@Peony Ohhh nee die zijn echt puur ter decoratie. Ik haal ze er gewoon weer vanaf :sweat_smile: Je kan ze natuurlijk wel opeten. Mijn nichtjes en neefjes aten het wel iedere keer op, maar ik vind het echt nergens naar smaken dus haal het er gewoon weer af haha.

1 like

Ik heb voor het eerst in een miljoen jaar weer eens koekjes gebakken. Deed dat ooit best vaak, maar de laatste tijd zo weinig. Het zijn koekjes met reeses chips en pindakaas. Recept is gewoon een klassieke chocolate chip cookie zonder chocolade dan.

24 likes

Dat ziet er heerlijk uit… dat doet me denken aan peanutbutter/white chocolate blondies die ik weleens heb gemaakt…die waren goddelijk. Daar had ik toen ook reese’s chips voor nodig, maar die kon ik nergens vinden…waar heb jij die van jou vandaan?

4 likes

Ik heb ze meegenomen uit Engeland in juni. Maar ze verkopen ze ook bij al die expat shops online, dus ze zijn wel te vinden hier. Scheelde gewoon een hoop geld daar haha.

2 likes

Ja precies…je kan ze wel online bestellen, maar idd duur en dan zit je vaak aan een minimaal bestelbedrag en verzendkosten enzo. Lijkt.me wel heel lekker.

1 like

Wat leuk dat je weer koekjes hebt gebakken na ze lang niet te hebben gemaakt, ze zien er heerlijk uit!

3 likes

Bij mij heeft de action ze ook. En de jamin, maar daar wel voor de hoofdprijs.

1 like

Meen je! Dan ga ik zeker even bij de action kijken. Maar echt die chips dus, die kleine druppels zeg maar

1 like

Oh nee. Sorry. Verkeerd gelezen. Ik dacht de cups.

2 likes

We zijn vlakbij Apeldoorn lekker een paar dagen weg en net even bij de TK Maxx geweest. Deze twee vormen van Baker’s Secret hadden ze. Eerst alleen de linker gekocht maar m’n man vond de rechter leuk dus op de terugweg naar de auto ook de rechter gekocht 🫢

16 likes

Ha wat leuk!! Ik ben ook geinfluencet door @Nysmn en heb de rechter van de week in duitsland in de tk gekocht :smiling_face_with_three_hearts:

2 likes

Ah leuk! Ik ben heel benieuwd, want nu vooral verwend met de nordic ware vormen. Maar heb ook een lidl vorm en die werkt ook meer dan prima.

1 like

Ik wil een recept maken waar cake flour voor nodig is. Dus niet het Nederlandse cakemeel maar de versie van tarwebloem en maïzena. Ik las dat je dit redelijk eenvoudig zelf kunt maken maar vroeg me af of iemand hier dat al eens heeft gedaan. Op de site van Laura’s bakery zag ik dat zij het 5x door een zeef haalt. Is dat echt nodig?

1 like

Tarwebloem is niet helemaal fijn. Ik heb het ook wel eens door de zeef gehaald, maar dan 1 of 2x. Weet niet of dat genoeg is voor jouw recept, maar die tarwevezels zijn vrij grof dus ik had het meeste er snel uit.

Ik heb het 2 keer gezeefd en dat was in mijn ogen genoeg. Het staat nu in de oven dus ben benieuwd naar de uitkomst.

1 like

Precies, dat leek mij ook wel genoeg. Lekker eten straks!

Niet heel geweldig gelukt maar de smaak zal vast goed zijn.

28 likes