Baktopic #3

Tarwebloem is niet helemaal fijn. Ik heb het ook wel eens door de zeef gehaald, maar dan 1 of 2x. Weet niet of dat genoeg is voor jouw recept, maar die tarwevezels zijn vrij grof dus ik had het meeste er snel uit.

Ik heb het 2 keer gezeefd en dat was in mijn ogen genoeg. Het staat nu in de oven dus ben benieuwd naar de uitkomst.

1 like

Precies, dat leek mij ook wel genoeg. Lekker eten straks!

Niet heel geweldig gelukt maar de smaak zal vast goed zijn.

28 likes

Heb vandaag zelf twixen gemaakt maar ugh, ik kan echt niet met chocolade werken. Je moet de reepjes zogezegd dippen in de chocolade maar daar voelde het te dik voor dus ik heb het er over gegoten maar alsnog lijkt het nu veel te dik. Ik snap niet hoe ik het dunner/meer vloeibaar moet krijgen zodat ik er makkelijker mee kan werken.

1 like

Heb je de chocolade getempereerd, of enkel gesmolten? Als je de chocolade smelt op 45 graden en daarna door beweging terugkoelt naar 31 graden (mits puur) moet hij goed kunnen schenken en zal hij ook mooi uitharden. Voor een goede dunne laag kun je de reepjes het beste op een rekje zetten en er dan overheen gieten. Dan kan de overtollige chocolade door het rekje weglopen.

Goed geslaagd bij TKmaxx voor bakvormen van Baker’s Secret en twee Microplane raspen.

Zag ook nog de linker ‘Nova’ bakvorm die @Hedwig gisteren postte, maar heb me ingehouden.

7 likes

Leuke aankopen zeg! Echt gaaf dat TK Maxx tegenwoordig zoveel mooie bakspulletjes heeft.
Bij welke vestiging was je als ik vragen mag? Ik ben recent in Almere en Rotterdam geweest maar ik was telkens net op een moment dat er qua bakvormen nauwelijks iets was.

Ja echt zo leuk om dit bij TKMaxx te kunnen scoren! Dit was in Enschede, maar er was niet super veel hoor. Er was van Baker’s Secret nog 1 andere Loaf pan (serie classic) en verder nog een ronde pizzaplaat en een braadslede (en dus die Nova tulband vorm).

Ah ik wilde juist naar Rotterdam gaan om nog te kijken, want dat is m’n favoriete TKMaxx omdat die meestal veel hebben en wilde Almere ook nog een keer proberen want heb daar ook goede verhalen over gehoord. 'T blijft echt koopjes jagen en geluk hebben denk ik!

1 like

In Rotterdam zag ik in ieder geval niks liggen qua bakvormen gisteren, maar ze vullen natuurlijk ook weer bij.

3 likes

Dank! Yes, denk ik ook hoor, ik was beide keren op echt drukke dagen en waarschijnlijk voor het moment dat er weer aangevuld werd.

Er zijn weer wat leuke baknieuwtjes!
Ik heb vandaag Feest Meesterlijk van Robèrt binnengekregen, een speciale editie van zijn magazine met feestrecepten. Er staat veel lekkers in, ik ben -ondanks dat ie vrij prijzig was- blij dat ik hem besteld heb. Echt een bewaar-editie!

Verder komt er een nieuwe bakspecial van Koken & Genieten, deze is t/m 17-09 te bestellen met gratis verzendkosten. Eerdere edities vond ik zo goed dat ik hem blind besteld heb.

En in Nederland wordt het assortiment van Nordic Ware bakvormen de komende maand(en) uitgebreid; o.a. de volgende modellen komen naar Nederland:

• Pirouette bundt
  • Pirouette bundlette
  • Very merry Bundt
  • Pumpkin patch bundt
  • Alpine Forest loaf
  • Dessert pan 7x11
  • Mini loaf pan
  • Patterns pancake pan
  • Bundt magnets
  • Jubilee ornamenten kerst 2023
  • Finishing tool kit
14 likes

Nog een tip voor als je Dille en Kamille in de buurt hebt. Ik kocht vandaag deze twee vormen voor €7 in totaal. Een voor Madeleines en een tulband 22cm.

9 likes

Wat een leuke taart! Maak je trouwens nog wel eens taarten met zo spiegel laag? Jij had er eens een gedeeld en die van jou was toen zo mooi!

Het havermout/choco rozijn koekjes deeg ligt in de koelkast, kannie wachten tot morgen :orange_heart:

5 likes

Wil je het recept delen? :hugs:

2 likes

Volgens mij is het al eens eerder gedeeld, het zijn deze! Ik bak het allerliefst koekjes, maar deze zijn echt anders dan andere :drooling_face:

https://www.instagram.com/p/CSju1xcAXSE/?igshid=MzRlODBiNWFlZA==

4 likes

Oeh, ziet er heerlijk uit. Deze gaan op m’n lijstje :grin:

2 likes

Ik moest 2/3de au bain marie smelten en als alles gesmolten was, de rest erbij doen en roeren tot het allemaal gesmolten was. Ik wilde het er inderdaad over gieten maar heb het maar met een lepel gedaan en dan wat uitgesmeerd zodat het zich goed verdeelde, want het ‘gleed’ uit zichzelf niet genoeg over de randen.
De ontvanger vonden het gelukkig wel lekker en de chocolade is op zich genoeg uitgehard dus het was geen ramp, maar het frustreert me wel :smiley: Misschien toch maar een thermometer aanschaffen…

1 like

Ik heb speciaal voor Das Große Backen (Duitse versie van GBBO) het Duitse zenderpakket tijdelijk aangeschaft. Afgelopen week is het begonnen en ik kijk nu aflevering 1 terug van seizoen 11.
Op de een of andere manier vind ik DGB zo anders van sfeer dan HHB en GBBO. Chaotischer vooral.

Ik geniet het meest van oma-types die klassieke baksels als Bienenstich bakken en Eierlikörtorte. :heart:
Das Große Backen wordt gepresenteerd door Enie van de Meiklokjes en is te zien op Sat1.

4 likes

Ooh jammer dat ze niets van microplane hadden, hopelijk komt het nog! Vind het wel altijd goed speuren tussen alle keukenhulpjes of er iets interessant tussen hangt.

Welke in Amsterdam was je, en is dat een groot filiaal?