Goed geslaagd bij TKmaxx voor bakvormen van Baker’s Secret en twee Microplane raspen.
Zag ook nog de linker ‘Nova’ bakvorm die @Hedwig gisteren postte, maar heb me ingehouden.
Goed geslaagd bij TKmaxx voor bakvormen van Baker’s Secret en twee Microplane raspen.
Zag ook nog de linker ‘Nova’ bakvorm die @Hedwig gisteren postte, maar heb me ingehouden.
Leuke aankopen zeg! Echt gaaf dat TK Maxx tegenwoordig zoveel mooie bakspulletjes heeft.
Bij welke vestiging was je als ik vragen mag? Ik ben recent in Almere en Rotterdam geweest maar ik was telkens net op een moment dat er qua bakvormen nauwelijks iets was.
Ja echt zo leuk om dit bij TKMaxx te kunnen scoren! Dit was in Enschede, maar er was niet super veel hoor. Er was van Baker’s Secret nog 1 andere Loaf pan (serie classic) en verder nog een ronde pizzaplaat en een braadslede (en dus die Nova tulband vorm).
Ah ik wilde juist naar Rotterdam gaan om nog te kijken, want dat is m’n favoriete TKMaxx omdat die meestal veel hebben en wilde Almere ook nog een keer proberen want heb daar ook goede verhalen over gehoord. 'T blijft echt koopjes jagen en geluk hebben denk ik!
In Rotterdam zag ik in ieder geval niks liggen qua bakvormen gisteren, maar ze vullen natuurlijk ook weer bij.
Dank! Yes, denk ik ook hoor, ik was beide keren op echt drukke dagen en waarschijnlijk voor het moment dat er weer aangevuld werd.
Er zijn weer wat leuke baknieuwtjes!
Ik heb vandaag Feest Meesterlijk van Robèrt binnengekregen, een speciale editie van zijn magazine met feestrecepten. Er staat veel lekkers in, ik ben -ondanks dat ie vrij prijzig was- blij dat ik hem besteld heb. Echt een bewaar-editie!
Verder komt er een nieuwe bakspecial van Koken & Genieten, deze is t/m 17-09 te bestellen met gratis verzendkosten. Eerdere edities vond ik zo goed dat ik hem blind besteld heb.
En in Nederland wordt het assortiment van Nordic Ware bakvormen de komende maand(en) uitgebreid; o.a. de volgende modellen komen naar Nederland:
Nog een tip voor als je Dille en Kamille in de buurt hebt. Ik kocht vandaag deze twee vormen voor €7 in totaal. Een voor Madeleines en een tulband 22cm.
Wat een leuke taart! Maak je trouwens nog wel eens taarten met zo spiegel laag? Jij had er eens een gedeeld en die van jou was toen zo mooi!
Het havermout/choco rozijn koekjes deeg ligt in de koelkast, kannie wachten tot morgen
Wil je het recept delen?
Volgens mij is het al eens eerder gedeeld, het zijn deze! Ik bak het allerliefst koekjes, maar deze zijn echt anders dan andere
https://www.instagram.com/p/CSju1xcAXSE/?igshid=MzRlODBiNWFlZA==
Oeh, ziet er heerlijk uit. Deze gaan op m’n lijstje
Ik moest 2/3de au bain marie smelten en als alles gesmolten was, de rest erbij doen en roeren tot het allemaal gesmolten was. Ik wilde het er inderdaad over gieten maar heb het maar met een lepel gedaan en dan wat uitgesmeerd zodat het zich goed verdeelde, want het ‘gleed’ uit zichzelf niet genoeg over de randen.
De ontvanger vonden het gelukkig wel lekker en de chocolade is op zich genoeg uitgehard dus het was geen ramp, maar het frustreert me wel Misschien toch maar een thermometer aanschaffen…
Ik heb speciaal voor Das Große Backen (Duitse versie van GBBO) het Duitse zenderpakket tijdelijk aangeschaft. Afgelopen week is het begonnen en ik kijk nu aflevering 1 terug van seizoen 11.
Op de een of andere manier vind ik DGB zo anders van sfeer dan HHB en GBBO. Chaotischer vooral.
Ik geniet het meest van oma-types die klassieke baksels als Bienenstich bakken en Eierlikörtorte.
Das Große Backen wordt gepresenteerd door Enie van de Meiklokjes en is te zien op Sat1.
Ooh jammer dat ze niets van microplane hadden, hopelijk komt het nog! Vind het wel altijd goed speuren tussen alle keukenhulpjes of er iets interessant tussen hangt.
Welke in Amsterdam was je, en is dat een groot filiaal?
Woww 4 verdiepingen dat klinkt zeker groot!
Even gegoogled en dat is de grootste in Nederland:)
Ja, en soms vissen ze ook iets van ver uit het magazijn. Ik heb namelijk precies die gifgroene microplane voor Corona nog gekocht bij TK Maxx haha. Dus wie weet hebben ze een nieuwe batch gekregen, maar vind het wel echt een typische kleur om weer te hebben.
Ah dan snap ik het! Die manier van kristalliseren wordt enten genoemd. Dat is een fijne techniek, alleen is het dan ook belangrijk om de temperatuur te weten, dus ik zou zeker een thermometer aanraden. Mijne komt gewoon van de action, maar de Ikea heeft ook een hele fijne!
Als de chocolade heter is gesmolten dan 45 graden klopt de uiteindelijke berekening niet meer met tweederde/eenderde. En soms koelt je chocolade al harder terug doordat je er grotere blokjes in doet, het in een koude kom (aardewerk) zit etc. Chocolade luistert dus heel nauw. Hij is goed gekristalliseerd als hij iets dikker wordt en mooi begint te glanzen, dat punt ligt bij pure chocolade rond de 31/32 graden, bij melk op 29/30 en bij wit op 27/28 graden.
Hoe jij de chocolade beschrijft is hij dus te koud geweest toen je hem ging verwerken, daardoor begon hij al te stollen en is hij dik en niet zo fijn verwerkbaar. Je kan dit oplossen door een klein beetje warme gesmolten chocolade apart te houden en die er dan weer doorheen te spatelen tot je weer op de juiste temperatuur zit.
Een van de (deels Duitse) HHB-kandidaten zei dat ook al. Vooral heel commercieel daar schijnbaar (maar zelf niet gezien), en volgens mij noemde hij ook dat je geld kan winnen?
Ja dat zou wat zijn ja, wie weet, haha!
Ja het is inderdaad behoorlijk commercieel. Veel reclameblokken, de afleveringen duren daardoor ca. 2 uur en er wordt veel gefilmd wat helemaal niet zo interessant is.
Zo was er in de eerste aflevering van dit seizoen een kandidaat die zijn pas gebakken taart tegen de koelkast aanstootte, waardoor er een stukje afbrak. Dat wist hij enigszins te fiksen, maar dat werd enorm breed uitgemeten. In de Britse en Nederlandse versie was dat een stuk korter geweest. Dan worden ongelukjes en hoe het eventueel opgelost wordt, ook wel gefilmd, maar niet zo uitgesmeerd als in de Duitse versie. Ook afwegen, roeren, gekluns en gestress, het wordt heel breed uitgemeten maar het is niet altijd interessant.
Bij de technische opdracht worden punten uitgedeeld en verteld. “Met 10,5 punten staat op de 8e plaats…” Dat is gewoon niet altijd interessant voor de kijker en de aflevering wordt daardoor onnodig lang.
De muziek is ook totaal anders dan in de Britse en Nederlandse versie. Af en toe de typische instrumentale GBBO-achtergrondmuziekjes maar ook regelmatig liedjes uit de top 40. Fascination van Alphabeat bijvoorbeeld, ik was dat hele liedje vergeten. Of van die heftige strijkers zoals je in programma’s als Masterchef hoort op een spannend moment. Ik vind dat totaal niet passen bij de stijl van GBBO.
De manier van filmen vind ik chaotischer. Je ziet dat het beeld meebeweegt, alsof de cameraman/vrouw niet helemaal stil staat. Vanaf ca. 2:27 zie je het. Ik word daar echt knetter onrustig van. Alsof het een amateur is met een vlogcamera. Die chaos ervaar ik totaal niet met de Britse en Nederlandse versie.
En er is inderdaad prijzengeld, de winnaar kan geloof ik 10.000 euro winnen. Als kijker kan je ook winnen door te bellen naar een bepaald nummer en dat komt bij elk reclameblok voorbij. Een keukenmachine of ook 10.000 euro. Tamelijk irritant want er zijn zeker 4 of 5 reclameblokken.
Hoewel Enie de presentatrice is, is de voice-over van een man, dat vind ik op een bepaalde manier ook bijdragen aan de chaos.
Ik vind het bij NL wel fijn dat André van Duin dat doet. Toen ik hoorde dat hij het over ging nemen van Martine Bijl was ik bang voor een hele andere sfeer en dat hij vooral veel flauwe grapjes zou gaan maken, maar ik vind dat André het supergoed doet. Hij past echt bij het programma vind ik, en hoewel ik fan was van Martine heb ik nu zelfs een lichte voorkeur voor André.
Ondanks de vele irritatiepunten bij de Duitse versie vind ik het wel heel vermakelijk om te kijken. Doordat de stijl van bakken anders is, is er voor mij veel nieuws te leren en dat vind ik heel waardevol. En ik heb een voorkeur voor Duitse recepten t.o.v. Britse, dus alsnog is het voor mij het kijken waard. Ik kijk het niet live maar neem het op, dus de saaie stukken en reclameblokken spoel ik door.
Omdat er kandidaten uit heel Duitsland zijn en ik niet alle accenten goed versta, zet ik wel altijd ondertiteling aan via teletekst 149. Er zit nu ook een Zwitserse dame bij met een zwaar accent en dan kan ik toch begrijpen wat ze zegt.
Mijn favorieten zijn Sabine (oudste deelnemer), Monika (een Beierse) en Erika (de Zwitserse). Als ik nu een winnaar zou moeten voorspellen, zou ik gaan voor Erika.