Baktopic #3

Ik heb een keer de “salty nut tart with rosemary” van Claire Saffitz gemaakt. Dit eet je samen met een stuk blauwe kaas. Ik vond het zó lekker. Blauwe kaas vind ik ook wel pittig.

Op deze blog staat het recept.

Hierbij nog een foto van mijn taart destijds.

14 likes

Ik had een paar weken geleden met enorme korting een bakvorm en koekstempels besteld. Ze werden vandaag bezorgd. Wel ironisch met deze hitte maar heb al helemaal zin om ze binnenkort te gebruiken.

15 likes

Dit is ook echt mijn struggle nu, zin om te bakken maar is gewoon te heet in huis😂

Haha bij Bak&Co? Daar heb ik ook besteld. :rofl:

3 likes

Jaaa klopt! Welke vormen heb jij gekocht?

1 like

Ik heb getwijfeld over jouw tulbandvorm, maar trok de grens bij 4 vormen en kwam toen op deze bestelling uit:

De bovenste krijg ik vrijdag binnen, ik heb het bezorgmoment aangepast omdat ik vandaag en morgen niet thuis zou zijn. De andere 3 kreeg ik al snel binnen.

Jouw koekstempeltjes heb ik ook; die zijn oorspronkelijk uitgebracht in de productlijn die bij de film Frozen 2 hoorde. Eerste koekstempeltjes van Nordic Ware met die kleur blauwe greep, die vind ik heel mooi. :blue_heart: Het recept van Laura’s suikerkoekjes werkt goed bij deze stempels.

18 likes

Heel tof! Ik heb nog getwijfeld over jouw laatste vorm maar uiteindelijk toch niet gedaan. De stempels heb ik twee keer. Mijn moeder krijgt ook een setje. Zodra mijn keuken niet meer aanvoelt als de Sahara ga ik ze testen!

1 like

Ah wat lief, dat zal je moeder vast leuk vinden.

Mijn keuken is tegenwoordig gelukkig niet meer zo heet omdat 'ie nu goed geïsoleerd is, vroeger was het net een sauna op zulke dagen. Echt een verschrikking. Maar door drukte kom ik ook even niet toe aan bakken, dus ik kan ze ook nog niet in gebruik nemen helaas.

Mijn eerstvolgende baksel wordt vermoedelijk appeltaart want binnenkort zijn er weer appelplukweekenden. Appeltaart is dan vaste prik hier. En daarna wil ik in de harvest bounty loaf pan een cake bakken met pumpkin spice kruiden. :jack_o_lantern:

2 likes

Oeh die appelplukweekenden moet ik even in de gaten houden. Ik heb laatst deze vorm meegenomen uit de kringloop dus ideaal voor appelcakejes.

11 likes

Wat een gave vorm! En wat een mazzel heb jij steeds bij kringloopwinkels. :heart: Ik loop er eigenlijk nooit tegenaan, maar scoor online weleens leuke deals.

Nieuw Slagmaat in Houten heeft appelplukweekenden op 16 & 17 september en 23 & 24 september van 10 tot 16 uur. Daar ben ik al een paar keer geweest, is heel leuk daar. Maar in de Betuwe zijn ook veel landwinkels en pluktuinen die er aan meedoen.

3 likes

Echt geweldig :heart:
Was er een mooie kortingscode? Of heb je gewoon ingeslagen voor de herfst :fallen_leaf:

1 like

Nee het werd getipt in een FB-groep, en diverse vormen van Nordic Ware waren ineens bizar laag geprijsd. Deze vormen kostten mij allemaal tussen de 20 en 23 euro per stuk, mijn totale bestelling was 88 euro. Er waren niet heel erg veel vormen om uit te kiezen, maar het waren precies wel vormen die ik nog interessant vond, zeker voor die prijs.
Bijvoorbeeld de gingerbreadmen zal ik niet wekelijks gebruiken en dan vind ik 60 euro voor een vorm te veel. Maar 21 euro vind ik dan een hele mooie prijs.

Overigens ging het vrij snel, ongeveer 2 uur nadat het werd getipt in de FB-groep waren veel vormen al uitverkocht, en omdat er meer besteld is dan op voorraad was, hebben veel mensen deze week pas alles gekregen.

3 likes

Wat gaaf! Dit zijn dan echt de momenten om te kopen, heerlijk! Dat worden lekkere maar ook gezellige baksels voor jou🤭

1 like

Welke groep is dit? Ik heb een paar vormen op het oog, maar vind ze wel erg prijzig

Oh sorry dat was niet helemaal duidelijk in mijn bericht. Het werd op 13 augustus gedeeld in de FB-groep ‘Nordic Ware Bakt’ door iemand die bij Bak&Co had besteld, dat de bakvormen van Nordic Ware bij die winkel ineens wel erg voordelig waren. Vrij snel nadat dat gedeeld was waren er veel vormen uitverkocht, en moesten mensen wat langer wachten op hun bestelling omdat er vrij massaal was besteld.
De laatste vormen komen deze week binnen bij de mensen die die dag besteld hebben, en de vormen zijn ook wel weer op voorraad, maar helaas wel voor de reguliere prijs.

2 likes

Leuk! Ik heb me aangemeld, dan kan ik de tips in de gaten houden :smiley:

2 likes

Er staan momenteel ook best wat vormen op marktplaats voor een leuke prijs!

1 like

OMG OMG OMG ik stuiter helemaal.

Ik heb een lijstje met bakvormen die ooit kort geproduceerd zijn door obscure merken en die moeilijk te vinden zijn. Als je ze vindt zijn ze tweedehands en omdat verzamelaars weten wat ze waard zijn, wisselen ze vaak voor honderden euro’s van eigenaar. Dat is me meestal te gortig, maar soms heb ik mazzel en scoor ik een mooie deal.

Nu is er een tulbandvorm van Marissa Lounina die ooit kort geproduceerd is, en enkele weken in het najaar van 2019 te koop was bij TK Maxx in Engeland. Een superschattige bakvorm met gingerbreadmen er op. De oplage was zo klein dat het snel uitverkocht was, en hoewel de vorm op mijn lijst stond, achtte ik de kans echt nihil dat ik die ooit nog voor een schappelijke prijs zou vinden.

Deze is het:

Vanochtend echter keek ik in de stories van De Bakwinkel en zag ik die vorm. :scream: Nieuw, ge-rebrand als Birkmann Contoura. Dat rebranden gebeurt heel vaak.

Ik heb meteen de site af gezocht maar vond de vorm niet, en toen ben ik gaan bellen. Ik werd te woord gestaan door een enorm lieve medewerkster die de vorm direct online heeft gezet zodat ik hem kon bestellen. :heart: En nu komt die vorm gewoon naar me toe binnenkort, ik heb de verzendbevestiging al binnen. Ik ben zo blij dat ik eindelijk de vorm heb gevonden.
Dat rebranden is echt een zegen voor verzamelaars die te laat zijn of net op de verkeerde plek wonen. Mijn dag kan echt niet meer stuk. :partying_face:

66 likes

Wordt helemaal blij van je enthousiasme! Ben benieuwd wat je gaat maken in de vorm.

Je hebt mijn beste vriendin gesproken aan de telefoon haha, zo leuk

10 likes

Haha wat toevallig! Echt een schat is ze zeg, ik vond het zo lief dat ze die bakvorm direct online is gaan zetten. Hele fijne service van De Bakwinkel, zo zou je echt in elke winkel geholpen moeten worden.
Ik woon heel ver van Susteren af helaas, anders zou ik de fysieke winkel vaker bezoeken.

Lijkt me leuk om een vriendin in die wereld te hebben, dan ben je vast snel op de hoogte van allerlei nieuwtjes op bakgebied! :heart:

De vorm ga ik denk ik inwijden met speculaascake. In ieder geval iets wat lekker kruidig is en in het thema past. Alleen die temperatuur nu past er niet bij. :sweat_smile:

8 likes