OMG OMG OMG ik stuiter helemaal.
Ik heb een lijstje met bakvormen die ooit kort geproduceerd zijn door obscure merken en die moeilijk te vinden zijn. Als je ze vindt zijn ze tweedehands en omdat verzamelaars weten wat ze waard zijn, wisselen ze vaak voor honderden euro’s van eigenaar. Dat is me meestal te gortig, maar soms heb ik mazzel en scoor ik een mooie deal.
Nu is er een tulbandvorm van Marissa Lounina die ooit kort geproduceerd is, en enkele weken in het najaar van 2019 te koop was bij TK Maxx in Engeland. Een superschattige bakvorm met gingerbreadmen er op. De oplage was zo klein dat het snel uitverkocht was, en hoewel de vorm op mijn lijst stond, achtte ik de kans echt nihil dat ik die ooit nog voor een schappelijke prijs zou vinden.
Deze is het:
Vanochtend echter keek ik in de stories van De Bakwinkel en zag ik die vorm.
Nieuw, ge-rebrand als Birkmann Contoura. Dat rebranden gebeurt heel vaak.
Ik heb meteen de site af gezocht maar vond de vorm niet, en toen ben ik gaan bellen. Ik werd te woord gestaan door een enorm lieve medewerkster die de vorm direct online heeft gezet zodat ik hem kon bestellen.
En nu komt die vorm gewoon naar me toe binnenkort, ik heb de verzendbevestiging al binnen. Ik ben zo blij dat ik eindelijk de vorm heb gevonden.
Dat rebranden is echt een zegen voor verzamelaars die te laat zijn of net op de verkeerde plek wonen. Mijn dag kan echt niet meer stuk.