Baktopic #3

Kan ik deze twee door elkaar kneden? Zie nu pas dat het twee verschillende zijn :weary: wil een soort marble met roze en wit maken!

Kun je het niet proberen met een klein stukje?

1 like

Het verschil is toch gewoon dat de ene een smaakje heeft en de andere niet? OF zie ik iets over het hoofd? Dan lijkt het me toch dat je dat kan kneden. En anders inderdaad met een stukje proberen…

1 like

Jawel, maar als het niet werkt heb ik een heel pak over… dan breng ik het liever terug!

Maar volgens mij is alleen de smaak anders, als ik het goed begrijp. Idd net als @NeverLeNkemise haha!

1 like

Oh ja als je het dan meer zou gebruiken is het wel zonde!

3 likes

Ja nouja het gaat om het idee, als de smaak niet lekker is jammer dan :joy: ik ga der gewoon voor. Zoete meuk is het toch wel!

Haha ja dat geloof ik! Wat ga je maken?

2 likes

Sugar cookies met roze en blauwe marble om m’n zwangerschap aan te kondigen. Beide nog nooit gedaan/gebruikt :tipping_hand_woman:t3::sparkles: wish me luck!

10 likes

Wat leuk! Veel succes met maken en veel plezier met uitdelen straks :smile:

3 likes

Niet de mooiste foto zo in het donker. Maar mensen, ik ben zo trots op deze elmo taart! Hahahaha
Nog nooit met marsepein gewerkt, maar ik dacht, ik ben wel goed met klei dus marsepein moet ook wel lukken :joy: had wel meer kleurstof nodig dan ik dacht om de marsepein te kleuren. (Maar ik ben wel blij met deze keuze, want dit leek me beter uitvoerbaar dan elmo in frosting bovenop de taart spuiten)
Er zit botercreme in/op (ook nooit eerder gemaakt trouwens hahaha) en kersenjam en slagroom. Dus lekker zoet.
Ik ben meer van de rustieke cakes enzo, eerste keer dat ik zoiets heb gemaakt.
Ben heel benieuwd naar de reactie :face_holding_back_tears: (is voor mijn zoon zijn 2e verjaardag op zaterdag, hij is die-hard Elmo fan).

51 likes

Najaar betekent: bakspecials!

Ik vond deze bij AH en die mocht mee naar huis. Er staan leuke recepten in, vooral naar de citroenspitsen, carrot cheesecake en kokosbrownie ben ik benieuwd.

16 likes

Ik zag deze ook liggen! Wel vind ik het jammer dat ze de originele namen van baksels vaak weglaten. Zo staan er ook gougères in, maar noemen ze het Franse kaassoesjes. Zou dat wel een leuke toevoeging gevonden hebben.

3 likes

Volgende week is bij mn straatfeest een taartenbakwedstrijd. Het is allemaal niet zo serieus (vorige keer won een klein meisje want ja ze was schattig en dr taart was roze met glitters versierd enzo, maar er deden ook mensen mee die een taart van de bakker hadden versierd) maar ik wil wel indruk maken met wat lekkers wat er ook leuk uit ziet. De vorige keer heb ik een lemon meringue cake gemaakt, hebben jullie tips voor wat nu leuk is?
Ik heb de tijd die dag (en de dag ervoor), en wil liever niet met fondant en/of een stapeltaart met alleen botercreme oid maken, maar het mag er wel leuk uit zien want de wedstrijd is alleen op looks.

4 likes

Deze ziet er goed uit! Ga ‘m ook proberen!

2 likes

Ik heb bij baktotaal eetbare gedroogde bloemen gekocht, die zijn leuk. Ik denk dat je met eetbare bloemen, fruit wat je mooi uitstalt (aardbeien, frambozen etc) en/of eetbaar bladgoud wel iets spectaculairs kunt maken.

Edit: dit dus: Eetbare Bloemen Sparkling 20g

3 likes

Ik had weinig tijd vanochtend maar wilde wel graag deze vorm gebruiken, dus heb ik een cake gemaakt met een cakemix van Custers. Karamelcake met stukjes hazelnoot, heel lekker!
De afdruk van de vorm had duidelijker gekund, maar het beslag was vrij dik. Wellicht dat het bij een dunner cakebeslag beter overkomt. Alsnog vind ik hem erg leuk en hij smaakt goed!

36 likes

Ik had vorige week besloten dat ik deze vorm noet nodig was maar nu wil ik hem weer! Wat mooi!

3 likes

Ooooh wat is ie leuk. Ik ben echt DOL op kerst, dus eigenlijk moet ik deze ook hebben… Maar ja, net 2 gekocht.

1 like

En voor mijn dochter ook een taart. Zij houdt van koeien, volgens mij is boe haar lievelingswoord :joy: dus dit zal ze hopelijk erg leuk vinden :grin:
Deze is iets rustieker uit gevallen haha.
Het is een Chocolade kokos cake. Volgens het recept moet er suikersiroop op. Dat heb ik weg gelaten, want ik heb er pure chocolade ganache op gesmeerd. Koeienvlekken zijn van kokosbrood. De ogen, oren en mond van marsepein.

37 likes

De vorm is ook echt fijn in gebruik, de cake gleed er uit. En makkelijk schoonmaken want er bleven vrijwel geen kruimeltjes achter. Sorry ik maak het er niet makkelijker op. :sweat_smile:
@Hedwig Ai, ik wilde nog voorstellen om hem misschien met Kerst op je lijstje te zetten maar dan is het moment een beetje voorbij. Met Sinterklaas misschien als je dat viert?

Er zijn wat nieuwe Nordic Ware spulletjes in Europa beland, waaronder kerstboomhangers! Ik heb deze 2 meteen besteld, hiermee is mijn collectie weer helemaal up to date.

En de magneetjes kon ik niet weerstaan.

Ik bestelde ze bij de Bakwinkel.

In een Williams Sonoma-winkel stuitte een mede-Nordic Ware-fan op een tulbandvorm die nog nergens anders is genoemd, niet op de site staat, en onbekend is, maar opmerkelijk genoeg wel in een winkel opdook:

Deze schijnt ‘Kaleidoscope’ te heten. Ik vind het een heel aparte vorm, hij doet me denken aan de Chrysanthemum-vorm. Maar dan mooier. Zij heeft hem ook gekocht, ik ben benieuwd hoe het bakresultaat is in een vorm met zulke diepe groefjes.

12 likes