Oe wat schrikken! Ik heb dit inderdaad ook onlangs gehad en kreeg als garantie een nieuwe glasplaat. Snap heel goed dat je hiervan schrikt!
Ik ben begin december jarig maar er staan nog zoveel bakvormen op mn wensenlijstje. Wil sowieso deze voor de feestdagen;
Ik vrees dat dat er niet in zit. Het is het buitenglas, en dat is gelijk de deur. Er zou een nieuwe deur in moeten, maar de oven zelf is 12 jaar oud, dus helaas pindakaas, geen garantie meer. Maar die klap… vind nog steeds na 4 keer stofzuigen overal kleine stukjes glas.
Ohhh dat zijn ook beiden plaatjes om te zien!
Heeft iemand een goed recept met pistachepasta? Ik heb een pot pistachepasta (puur, zonder suiker) die ik graag wil verwerken in een cake, maar heb nog geen ‘wauw dit wil ik eten’ recept gevonden.
Liefst een soort gooey/frangipane structuur en niet een luchtige!
Nou, lijkt me niet zo moeilijk:
Bokkepootjes met pistache
Pistache Citroen cake
Pistache koekjes
En verder: pistache-ijs , pistache macarons, pistache madeleines…
Die koek ziet er goed uit, thanks!
Ik heb ook weer een keer gebakken. Het lijkt op een ovenschotel, maar het is een appel crumble met het recept van Laura’s Bakery met appels van de boom die we aan mijn schoonouders hebben gegeven een paar jaar terug. Heb alleen een deel pumpkin spice gebruikt ipv alleen kaneel, omdat ik niet genoeg kaneel meer had. En ipv gewone suiker heb ik de appels met bruine suiker bestrooid. Was heel lekker.
Klinkt heel lekker! Vooral leuk met appels uit eigen tuin maar inderdaad als je me had gezegd dat het shepherd’s pie was had ik je ook geloofd haha
Morgenmiddag komen m’n ouders dus zei net tegen m’n man dat ik wat wil bakken morgenochtend en of hij een verzoekje heeft. Zegt ie; doe maar wat met blauwe bessen en dan in zo’n mooie bakvorm die je hebt. 🥹 Ben helemaal trots. Net even in m’n bundt boek gekeken en het wordt de blueberry lemon wholemilk bundt. Morgenochtend snel boodschappen doen en dan lekker bakken.
Babka met pistache en witte chocolade!
Nou zeg. Het is me nooit eerder overkomen maar hij zat nog helemaal vast in de vorm dus hij js alles behalve mooi geworden. Smaak is wel goed!
Voor de liefhebbers;
Deeg is gemaakt! Duimen dat het goed gaat, m’n boter was iets te zacht geworden - was binnen wat warmer dan ik dacht
Edit: net uitgerold, denk dat het allemaal te zacht is mehhh. Ik laat het nu tot 18/19u in de koelkast
Edit 2: ze zijn gelukt, maar niet zonder slag of stoot…Werden kei snel bruin terwijl ik pas op de helft van de bak tijd was, dus een hoop geklungel met temperatuur/tijd en allemaal iets te bruin/hard. Maar goed, weer genoeg geleerd!
Hij ziet er alsnog superlekker uit! Zou er zo een hap uit komen nemen.
Stomme vraag dit maar als een recept vraagt om glutenvrije bloem, kun je dan ook gewoon normale bloem gebruiken?
Is geen stomme vraag hoor. Ik denk dat het afhankelijk is van het recept, maar ik heb er (met koek en cake) nooit problemen mee gehad en kon het 1 op 1 vervangen. Wat wil je gaan bakken?
Deze cakejes. Ik zou zeggen dat het geen probleem is maar gebruik zelden glutenvrije bloem dus weet niet of de verhoudingen dan anders zijn.
Wat een leuke zeg, in die vorm worden die vast heel gaaf.
Dit zou ik wel aandurven eerlijk gezegd. Er wordt enkel ‘glutenvrije bloem’ gezegd, ik ga dan uit van zoiets:
Als dat 1 op 1 te vervangen is, kan dat ook de andere kant op, lijkt mij. Ik heb het in ieder geval wel een paar keer gedaan en dat pakte goed uit. De appeltjes die je wil bakken lijken een soort cakestructuur te hebben en cakebeslag is in die zin redelijk vergevingsgezind als het gaat om vervangen van ingrediënten.
Ik tag voor de zekerheid @George nog even omdat zij hier de bloem-expert is.
@Chesirecat Het lijkt me inderdaad dat dat prima moet kunnen! Het beslag ziet er niet zo ingewikkeld uit en je hoeft ook niet lang te mixen (dat is iets wat je met gewone bloem in een cakebeslag niet wil doen). Dus ik denk dat het gewoon moet lukken! Inderdaad een super leuke vorm. Ben benieuwd naar het resultaat!
Top dankjewel! Ik ga ze vanavond maken dus zal een update geven als ze klaar zijn.