Baktopic #3

Wat een schattige pagina, heel leuk!
Ja, de opties zijn enorm hier. Je hoeft hier echt minder zelf te doen omdat je het ook gewoon kan kopen (bijv. amandelen in elke mogelijke vorm/substantie). Scheelt echt gedoe soms!

1 like

Vandaag bericht gekregen van de installatie. Ik wordt binnen nu en 2 weken ingepland…
Half oktober zou ik wel kunnen halen!

6 likes

Ja :heart: Gemalen noten vind ik vooral erg fijn, veel voordeliger dan in NL. En goede biologische vanillestokjes die lekker vlezig zijn. Laatst heb ik ook wat zakjes Paradies Crème gekocht omdat Susi daar een tulbandrecept mee heeft, dat moet ik nog proberen.

@TanteBetje Ah dat is te overzien! Hopelijk ben je snel aan de beurt.

7 likes

Heeft iemand een fijn recept met vijgen? Ik heb er best wat liggen die snel op moeten, maar even geen inspiratie…

1 like

Vab t weekend mango tartelettes maken :smiley: zin in!

1 like

We eten schmand gewoon als creme fraiche. Dus in soep, met wraps of een taco bowl of op flammmkuchen

2 likes

Ja om naar te kijken :heart_eyes:

3 likes

Wauw wat een inspiratie! Waar heb je je aangemeld voor deze recepten?

1 like

Ja leuk, ik wil al heel lang een tulband bakken. Alleen heb ik geen vorm. Ik ga eens in de kringloop kijken maar tips voor een fijne budget vorm zijn natuurlijk ook welkom :blush:

Ik zou dan dat Duitse recept met mandarijnen maken dat je deelde, klinkt lekker en herfstig.

3 likes

Je hebt een look a like van de NW Heritage bij Sligro. 15 euro exclusief btw.

Edit: Ik heb er laatst toevallig nog een lemon poppyseed cake in gebakken. Hele fijne vorm.

En voor mijn verjaardag had ik een Baskische cheesecake gemaakt.

23 likes

Beiden mooi gebakken!

Ik zie nu pas dat de Marissa de andere kant op draait dan de Heritage. Is me nooit eerder opgevallen. :sweat_smile:

1 like

Waar halen jullie pumpkin purree om mee te bakken? Ik zie dat de AH het bv niet heeft?

2 likes

Zelf maken of bij de toko/ expat winkel a la Kelly’’s expat.

3 likes

Ik maak het zelf, dan kun je het ook gelijk kruiden naar wens. Als je geen zin hebt om een pompoen te slachten kun je ook bevroren pompoen blokjes kopen bij de Appie.

4 likes

Per plakje invriezen of meenemen naar het werk.
Oh wacht je bedoelt niet de hoeveelheid maar de vorm.

Ik heb een taartstolp. Nordic ware heeft ook kunststof taartstolpen.

1 like

Volgens mij kopen mensen ook wel eens zo’n potje babyvoeding zonder andere dingen erbij. Zelf nooit geprobeerd.

2 likes

Op een bord zetten en er dan een grote schaal overheen doen. Als je er geen glazuur oid overheen doet kun je hem ook gewoon afdekken met folie. Ik heb ook zo’n plastic taart transportdoos van curver, die is echt mega. Dus daar bewaar ik hem ook nog wel eens in. Als het een vrij simpele cake is bewaar ik hem afgedekt buiten de koelkast. Ik vind dat ze in de koelkast vaak sneller uitdrogen. Tenzij er dus iets van een vulling in of op zit wat wel gekoeld moet worden, bijvoorbeeld slagroom.

2 likes

Ik kan echt niet wachten tot onze nieuwe keuken af is en ik weer lekker kan bakken. Eind oktober moet het af zijn, hopelijk net op tijd voor het eind van een tulbandchallenge

6 likes

Alvast veel plezier gewenst vandaag, ik ben benieuwd naar je ervaringen!

1 like

Ik ben helemaal voor! Lijkt me super leuk om een mooie (en lekkere!) tulband te bakken. Zit me nog steeds niet lekker dat de vorige niet goed gelost is :unamused: haha, dus moet het echt nog eens doen!

1 like