Ik heb dus nog niks gebakken in mijn nieuwe keuken😲 Dus mss is dit een goed project om mee te beginnen, want heb dus ook nog nooit een tulband cake gemaakt haha. Weet niet of een nieuwe vorm, plus nieuwe oven plus amateur bakker een goede combinatie is voor dit maar we gaan het zien.
Andere vraag: ik heb dit recept gebruikt voor koekjes. Ze zijn echt lekker geworden maar ook mierzoet. Ik had ipv witte chocolade eroverheen gedaan, er 100 gr witte chocolade in blokjes doorheen gemengd. Misschien is het daarom zo zoet… kan ik voor de volgende keer gewoon minder suiker doen of mislukken ze dan? Vind die chocolade blokjes erdoorheen wel echt lekker dus dat zou ik graag nog eens doen.
Vormen zijn eigenijk overal te koop. Ook look-a-likes van Nordic Ware. Die heb je geloof ik ook bij Blokker en Xenos. Ook heb je bij bakwinkels andere goede merken die soortgelijke vormen verkopen, zoals Patisse of Blackwell. Ik zie nu dat deze laatste bij Cookinglife met korting zijn: Tulband Bakvorm | Topmerken snel leverbaar bij Cookinglife!.
Meestal kan je wel een beetje minderen met suiker, maar ik zou niet teveel in 1 keer doen. Suiker zorgt namelijk ook voor een bepaalde structuur. Halveren zou ik bijvoorbeeld niet doen, eerder iets van een kwart er af. En witte chocolade is nu eenmaal zoet dus dat zal ook een rol spelen, wellicht ook iets minder chocola er in doen?
En misschien een snufje meer zout er in om de boel in balans te brengen.
@Nori Is er in jouw land TK Maxx? Die hebben vaak mooie, kwalitatieve vormen van Baker’s Secret / Marissa Lounina voor rond de 20 euro. Verder is het Finse merk Heirol fijn, wat betaalbaarder dan Nordic Ware en bij mijn weten redelijk goed verkrijgbaar in Scandinavië. Patisse en Decora hebben ook mooie vormen.
En Ikea heeft in verschillende landen (maar niet in NL ) een best wel leuke tulbandvorm in het assortiment:
Precies wat @Nashville zegt. Mijn schoonmoeder bakt met de tulband heritage lookalike van de hema, bevalt haar super. En als je in de buurt van een TK Maxx woont heb je daar ook nog vaak mooie bakvormen voor een leuke prijs!
Vind dat dan toch anders smaken ofzo! In een cake is het ten minste verwerkt, maar op een wrap oid heb ik liever creme fraiche! Zal het wel niet gewend zijn. Maar met bakken wil ik het wel proberen.
Review van de NW workshop: het was echt heel erg leuk! Ik was vooral geïnteresseerd in het werken met chocolade en ben meeeeega trots op mijn cakeje met chocoladecover. De koekjes waren ook heel leuk om te maken dus helemaal zin om aan de slag te gaan met mijn winterkoekstempels. Ook een vorm gekocht die ik graag wilde om samen met kind te gebruiken. Hij was flink afgeprijsd en in de goodiebag zat ook nog 5 euro korting. Verder mocht je zelf nog een goodie kiezen en toevallig zat daar ook een receptenboekje bij dat ik al een tijdje wilde hebben. Zeer geslaagde avond!
Oh en ik wilde nog iets tippen. Ik zag dit boekje staan. Ook een versie voor gewone recepten. Ik vind het zo’n leuk idee! Heb getwijfeld om het mee te nemen maar over een paar weken gaat iedereen weer vragen wat ik voor de feestdagen wil hebben dus hij gaat op mijn lijstje.