Ik maak het zelf, dan kun je het ook gelijk kruiden naar wens. Als je geen zin hebt om een pompoen te slachten kun je ook bevroren pompoen blokjes kopen bij de Appie.
Per plakje invriezen of meenemen naar het werk.
Oh wacht je bedoelt niet de hoeveelheid maar de vorm.
Ik heb een taartstolp. Nordic ware heeft ook kunststof taartstolpen.
Volgens mij kopen mensen ook wel eens zo’n potje babyvoeding zonder andere dingen erbij. Zelf nooit geprobeerd.
Op een bord zetten en er dan een grote schaal overheen doen. Als je er geen glazuur oid overheen doet kun je hem ook gewoon afdekken met folie. Ik heb ook zo’n plastic taart transportdoos van curver, die is echt mega. Dus daar bewaar ik hem ook nog wel eens in. Als het een vrij simpele cake is bewaar ik hem afgedekt buiten de koelkast. Ik vind dat ze in de koelkast vaak sneller uitdrogen. Tenzij er dus iets van een vulling in of op zit wat wel gekoeld moet worden, bijvoorbeeld slagroom.
Ik kan echt niet wachten tot onze nieuwe keuken af is en ik weer lekker kan bakken. Eind oktober moet het af zijn, hopelijk net op tijd voor het eind van een tulbandchallenge
Alvast veel plezier gewenst vandaag, ik ben benieuwd naar je ervaringen!
Ik ben helemaal voor! Lijkt me super leuk om een mooie (en lekkere!) tulband te bakken. Zit me nog steeds niet lekker dat de vorige niet goed gelost is haha, dus moet het echt nog eens doen!
Ik heb dus nog niks gebakken in mijn nieuwe keuken😲 Dus mss is dit een goed project om mee te beginnen, want heb dus ook nog nooit een tulband cake gemaakt haha. Weet niet of een nieuwe vorm, plus nieuwe oven plus amateur bakker een goede combinatie is voor dit maar we gaan het zien.
Nu nog even een leuk recept vinden.
Als een puddingvorm/poffertvorm ook telt ga ik wel mee doen! Ik heb geen tulband vorm maar een poffertvorm lijkt er wel wat op.
Wat gezellig dat er zoveel mensen mee willen gaan bakken!
@Marquez Ja leuk, lijkt me leuk als er poffertvormen mee doen, misschien doe ik dat ook wel.
Voor wie recepten zoekt heb ik nog wat aanraders:
Ik gebruik echter geen keukenmachine maar hak de chocolade en bitterkoekjes met de hand.
Deze tulband met roomkaas van Jolanda uit HHB, ook lekker met andere citrusvruchten:
Bake From Scratch heeft ook veel tulbandrecepten op de site staan:
Voor wie liever uit een boek bakt:
Ik wil ook wel meedoen, leuk!
Andere vraag: ik heb dit recept gebruikt voor koekjes. Ze zijn echt lekker geworden maar ook mierzoet. Ik had ipv witte chocolade eroverheen gedaan, er 100 gr witte chocolade in blokjes doorheen gemengd. Misschien is het daarom zo zoet… kan ik voor de volgende keer gewoon minder suiker doen of mislukken ze dan? Vind die chocolade blokjes erdoorheen wel echt lekker dus dat zou ik graag nog eens doen.
Ik doe ook graag mee, moet alleen wel nog een tulband aanschaffen. Aanraders voor vormen of recepten zijn zeer welkom
Vormen zijn eigenijk overal te koop. Ook look-a-likes van Nordic Ware. Die heb je geloof ik ook bij Blokker en Xenos. Ook heb je bij bakwinkels andere goede merken die soortgelijke vormen verkopen, zoals Patisse of Blackwell. Ik zie nu dat deze laatste bij Cookinglife met korting zijn: Tulband Bakvorm | Topmerken snel leverbaar bij Cookinglife!.
Meestal kan je wel een beetje minderen met suiker, maar ik zou niet teveel in 1 keer doen. Suiker zorgt namelijk ook voor een bepaalde structuur. Halveren zou ik bijvoorbeeld niet doen, eerder iets van een kwart er af. En witte chocolade is nu eenmaal zoet dus dat zal ook een rol spelen, wellicht ook iets minder chocola er in doen?
En misschien een snufje meer zout er in om de boel in balans te brengen.
@Nori Is er in jouw land TK Maxx? Die hebben vaak mooie, kwalitatieve vormen van Baker’s Secret / Marissa Lounina voor rond de 20 euro. Verder is het Finse merk Heirol fijn, wat betaalbaarder dan Nordic Ware en bij mijn weten redelijk goed verkrijgbaar in Scandinavië. Patisse en Decora hebben ook mooie vormen.
En Ikea heeft in verschillende landen (maar niet in NL ) een best wel leuke tulbandvorm in het assortiment:
Precies wat @Nashville zegt. Mijn schoonmoeder bakt met de tulband heritage lookalike van de hema, bevalt haar super. En als je in de buurt van een TK Maxx woont heb je daar ook nog vaak mooie bakvormen voor een leuke prijs!
Ik volg een bak/kookmevrouw op Instagram en die doet een hele vijgenweek deze week haha het is @justine_snacks https://justinesnacks.com/
Hier een upside down fig cake van haar die ik er echt heel lekker uit vond zien
Oh geweldig, wat een timing haha Bedankt!
Ik twijfelde nog maar die speculaascake wil ik wel maken, zocht al zoiets. Dus doe toch mee.
Vind dat dan toch anders smaken ofzo! In een cake is het ten minste verwerkt, maar op een wrap oid heb ik liever creme fraiche! Zal het wel niet gewend zijn. Maar met bakken wil ik het wel proberen.
Die is zooooo lekker. Vorig jaar 2x gemaakt rond 5dec.