Baktopic #3

Deze van IKEA is heel fijn en heb ik al jaren.

En wat ik ook weleens doe als het voor eigen gebruik is, is de boel in plakjes snijden, deels invriezen en deels in een rechthoekige Tupperware doos.

1 like

Review van de NW workshop: het was echt heel erg leuk! Ik was vooral geïnteresseerd in het werken met chocolade en ben meeeeega trots op mijn cakeje met chocoladecover. De koekjes waren ook heel leuk om te maken dus helemaal zin om aan de slag te gaan met mijn winterkoekstempels. Ook een vorm gekocht die ik graag wilde om samen met kind te gebruiken. Hij was flink afgeprijsd en in de goodiebag zat ook nog 5 euro korting. Verder mocht je zelf nog een goodie kiezen en toevallig zat daar ook een receptenboekje bij dat ik al een tijdje wilde hebben. Zeer geslaagde avond!

72 likes

Klinkt supergaaf! En wat een prachtig cakeje heb je gemaakt, zo mooi met die chocolade! :heart:

1 like

Wooo wat gaaf!! Kei leuk ook als activiteit, wil het nu ook met mijn ma doen. Denk je dat het te doen is als je niet zo veel ervaring hebt?

1 like

Ja zeker! Er waren mensen bij die nog nooit hadden gebakken en die konden prima meedoen.

1 like

Ooo dat biedt perspectief hahah dankjewel

Oh en ik wilde nog iets tippen. Ik zag dit boekje staan. Ook een versie voor gewone recepten. Ik vind het zo’n leuk idee! Heb getwijfeld om het mee te nemen maar over een paar weken gaat iedereen weer vragen wat ik voor de feestdagen wil hebben dus hij gaat op mijn lijstje.

13 likes

Klinkt echt super leuk! Vind het zo jammer dat het zo ver weg is. Heb wel eens gekeken in het noorden vh land, maar kan niet echt iets vinden wat er op lijkt qua workshops. :sob: Lijkt me echt heel leuk om eens te doen.

https://bakboerderij.nl/workshops/

Geen Nordic Ware maar is dit misschien iets? Ben er zelf nog nooit geweest maar een vriendin had het hierover voor broodbakken.

1 like

Speculaascake gelijk maar geoefend

54 likes

Moooooi! Nu wil ik ook een tulbandvorm specifiek voor deze cake haha.

1 like

Oh die ziet er heerlijk uit! Welk recept heb je gebruikt? Echt een goed idee bij het regenachtige weer.

1 like

Het is die @FrauHelga als voorbeeld gaf:

4 likes

Ik ging voor het eerst truffels maken. Die chocolade is echt vreselijk om er netjes omheen te doen. Dat ik nog maar 30 min had tot de visite kwam, werkte ook niet echt mee. Gelukkig smaakte het er niet minder om.

Bastogne truffel met witte chocolade, choco chip cookie truffel met pure chocolade en stroopwafel truffel met melk chocolade

37 likes

Waaaaauw, wat een gave vorm en smaak om de challenge af te trappen! Hele toffe binnenkomer. :clap: En de cake is ook echt mooi zeg, in deze vorm.

Ben nu alweer helemaal blij door het vooruitzicht van nog meer van zulke mooie plaatjes. :heart:

7 likes

Oh wat leuk! Die was ik niet tegengekomen nee. De workshops die er nu staan spreken me niet zo aan, maar op de site staat wel dat er nog nieuwe bij komen. Zal het in de gaten houden.

3 likes

Zoooooo lekker. :heart:

3 likes

Zag dat er ook een recept voor een gewone cakevorm bij stond, dus guess what er nu in mijn oven staat. :smiling_face_with_three_hearts:

3 likes

:heart: :heart: Wat een boek is dit weer! :heart: :heart:

Al een aantal maanden geleden gereserveerd, maar Amazon kon hem gek genoeg toch niet leveren en bleef de datum maar uitstellen. Uiteindelijk heb ik dat gecanceld en hem bij Bol besteld. Momenteel is 'ie helaas iets duurder geworden maar ik wil het boek toch even tippen. Zulke lekkere recepten staan er in!
Enkel de hartige tulbanden spreken mij niet zo aan, maar de rest… :heart: Er staan best veel recepten in voor de Charlotte. Dat vind ik echt heel fijn want ik ervaar wat beperkingen in het gebruik van de Charlotte. Omdat de bovenkant zo plat is wil ik dat toch vullen, maar ik heb soms geen inspiratie. Dit boek geeft daar diverse mogelijkheden voor. Echt top.

Er zijn verschillende thema’s; fruitig, chocola, spiced, boozy, etc. Voor elk wat wils. En boeken van The Bake Feed zijn altijd in cups èn metrisch, dus omrekenen hoeft niet. Ik heb gewoon keuzestress omdat er zoveel goeie recepten in staan. Echt een mooi deel 2 van de collectie!

12 likes

Lekker!

3 likes