Baktopic #3

Ik heb eindelijk Dessert Person gekocht van Claire Saffitz. Ik vond hem eerst nog wat duur maar hij was afgeprijsd en toen ik zag dat het bijna 350 pagina’s waren ging ik overstag.

Maar echt alles ziet er zo lekker uit, echt mooie foto’s. Ik vind het ook fijn dat haar recepten nooit megazoet zijn. Zo’n zin om er iets uit te maken :drooling_face: maar eerst moet het even afkoelen buiten.

7 likes

Ik heb met beiden geen ervaring, maar over het algemeen zijn de recepten van Laura fijn en goed, dus dan zou ik voor die van haar gaan.

1 like

Gebruiken jullie wel eens een hakmolen om koekjes te verkruimelen? En welke zijn dan aanraders? Ik had er nog 1 van mijn ouders uit de jaren 90 ofzo, maar die is gesneuveld helaas :sweat_smile: Kan online niet zo goed vinden of elke hakmolen/staafmixer set wel werkt of dat je toch wel iets moet hebben die wat meer power heeft.

Ik had er dus een die werkte door de staafmixer of de hakmolen te zetten en kon dat los de staafmixer ook gebruiken voor soepen, maar als er aanraders zijn voor een hakmolen (en staafmixer) los van elkaar is dat ook prima

1 like

Ik heb ook zo’n setje wat jij had, met staafmixer op het hakmolentje zetten. Van de Lidl! Werkt ondertussen al jaren prima met genoeg power. Alleen wat weinig inhoud

1 like

Ik doe ze altijd in de keukenmachine, maar Philips heeft ook zo’n set die jij beschrijft en die is heel fijn. Hebben we op mijn werk jaren gebruikt en dan stond hij vaak lang te draaien.

1 like

Wat leuk dat je dat mag doen!

De dadeltaart van Bagels & Beans misschien? Die heb ik regelmatig voor feestjes gemaakt, de eerste keer als probeersel want niet iedereen vindt dadels lekker. Maar steeds is die als eerste op omdat ie zo verrassend lekker is.

En de Hummingbird cheesecake brownie met frambozen is fris en lekker, vrienden vragen zelfs weleens speciaal om deze. :sweat_smile:

Verder zijn de Foodies pruimencheesecake en appelspeculaastaart hier favoriet in het najaar.

4 likes

Als je zo’n setje koopt, kijk dan eerder naar de kwaliteit van de staafmixer. Ik zou bijv. nooit voor een plastic staaf gaan, heb het meerdere keren gehad dat het plastic verboog in een hete soep. Zo’n hakmolentje kan prima koekjes hakken of oud brood voor (grof) paneermeel, of pesto maken. Braun en Philips zijn beide prima merken.

1 like

Oh dat is wel een goede om op te letten ja! Ga liever voor iets wat weer jaren mee gaat.

Ga eens even zoeken op Philips en Braun, volgens mij was de oude ook van Braun dus die ging in ieder geval lang mee

1 like

Wij hebben het bakboek van Laura. Ik vind het een aanrader. Kinderen kunnen daar door de ilustaties al snel zelf uit bakken. Het boek van heel holland bakt bevat meer tekst, lijkt mij ook een leuk boek maar pas als ze goed lezen en dat verschilt per kind.

4 likes

Dat is zo’n mooi boek ja! Ze heeft ook van best wat recepten een YouTube video op haar kanaal staan, leuk ook ook om die erbij te pakken.

1 like

Wauw, je slagroomtaart ziet er uit alsof hij van de bakker komt! :ok_hand: Die gaat op het lijstje. Ik denk dat een gewone slagroomtaart het altijd goed doet.

@DrWrenKingston en @FrauHelga bedankt voor de recepten! Klinkt goed zeg! Net wat anders maar toch niet te ‘bijzonder’. Valt denk ik precies in de smaak. Ik ga de komende tijd lekker uitproberen

1 like

Kan ik deze twee door elkaar kneden? Zie nu pas dat het twee verschillende zijn :weary: wil een soort marble met roze en wit maken!

Kun je het niet proberen met een klein stukje?

1 like

Het verschil is toch gewoon dat de ene een smaakje heeft en de andere niet? OF zie ik iets over het hoofd? Dan lijkt het me toch dat je dat kan kneden. En anders inderdaad met een stukje proberen…

1 like

Jawel, maar als het niet werkt heb ik een heel pak over… dan breng ik het liever terug!

Maar volgens mij is alleen de smaak anders, als ik het goed begrijp. Idd net als @NeverLeNkemise haha!

1 like

Oh ja als je het dan meer zou gebruiken is het wel zonde!

3 likes

Ja nouja het gaat om het idee, als de smaak niet lekker is jammer dan :joy: ik ga der gewoon voor. Zoete meuk is het toch wel!

Haha ja dat geloof ik! Wat ga je maken?

2 likes

Sugar cookies met roze en blauwe marble om m’n zwangerschap aan te kondigen. Beide nog nooit gedaan/gebruikt :tipping_hand_woman:t3::sparkles: wish me luck!

10 likes

Wat leuk! Veel succes met maken en veel plezier met uitdelen straks :smile:

3 likes