Baktopic #3

Die zien er zalig uit! Welk recept heb je hiervoor gebruikt?

1 like

Deze! Alleen geen nootmuskaat in huis dus dat geskipt

8 likes

Wauw, dit klinkt als iets dat ik heel lekker ga vinden :joy:🩷 ze zien er van jou ook prachtig uit! :cookie:

4 likes

Dank je! Ziet er echt goed uit. :heart:

2 likes

Ola! Ik wil heel graag pumpkin spice koekjes bakken. Maar dan wel met leuke uitsteekvormpjes. Weet een van jullie een recept? Of zou ik de suikerkoekjes van Laura kunnen maken met wat pumpkin spice kruiden erdoorheen? :smile:

2 likes

Wat een super leuk cadeau zo :heart_eyes:. Hopelijk krijg je er ook eentje als je bij ze bent.

2 likes

Ja ik koop deze ook altijd van de Hema want andere blikken zijn er nauwelijks?! Wil eigenlijk iets groter dan dit maar ja heb dus niet veel keuze. Heb wel ook een paar van de Sostrene, die heeft ook zo’n lekker oma-assortiment

2 likes

Ik zag laatst bij Kwantum ronde koekblikken in effen kleuren.

2 likes

:heart_eyes: wow die zien er echt te lekker uit haha.

1 like

Ik denk dat ze minder gebruikt worden inderdaad, en dat mensen tegenwoordig vaker een tupperwaredoos pakken.
Søstrene Grene heeft inderdaad leuke (maar die vind ik niet heel groot).
IKEA heeft in de Adventstijd vaak sets met koekblikken. Ook grotere en rechthoekige. Het wisselt per jaar maar ik heb meerdere mooie gescoord de afgelopen 15 jaar. Momenteel zie ik nog niks op de site, maar wellicht komen ze nog. Ter illustratie:

In Duitsland zijn koektrommels nog wel een ding! Zeker in Adventstijd zie je ze veel in winkels als Butlers, Nanu Nana, DM, Tedi, Kik en natuurlijk op kerstmarkten.

En in expatwinkels (met name met Engelse producten) zie je ook weleens hele mooie in Adventstijd, die zijn dan wel gevuld met koekjes maar juist die bewaarblikken vind ik zo leuk. Marks & Spencer heeft ze ook.

4 likes

Tiger heeft iig rond de kerstperiode vaak leuke koekblikken voor weinig. Heb daar ooit een vrij hoge ronde gekocht, perfect voor de lebkuchen die ik bak voor mijn schoonouders elk jaar.

2 likes

Ik had (na maaaaanden) weer een heerlijk ouderwets bakweekend:

• chocolate chip cookies van Miljuschka. Ik had er witte chocola en karamel-zeezout in gedaan
  • glutenvrije kokosbollen met witte chocola van Rutger Bakt
  • chocolade cupcakes van Rutger Bakt
  • Citroen maanzaadcake van Ottolenghi
11 likes

Snickerdoodles, vooral lekker vers uit de oven :drooling_face:

27 likes

Voor degenen die twijfelden om de gingerbreadmen vorm te bestellen; momenteel is hij €33,96 ipv €39,95 bij de Bakwinkel.

2 likes

Kniepertjes bakken! En daarna nog warm uit het ijzer opeten uiteraard

21 likes

Dan ben je er vroeg bij!

2 likes

Hahaha het is te lekker om alleen met de jaarwisseling te eten!

Ik at ze vroeger altijd op de kerstmarkt bij ons, paar jaar geleden zelf een ijzer gekocht omdat ze zo lekker zijn 🩷

4 likes

Heb vanmiddag de appel-limoen cake van Laura’s Bakery gemaakt. Heb er wat extra appel in gedaan, deze is echt zo lekker :drooling_face: :drooling_face:

2 likes

Speculaascake, met het recept van Laura’s bakery. Heel lekker!

25 likes

Ik heb voor een feestje ‘bitterballen’ gemaakt met inspiratie van een fb groep, maar dan van zelfgebakken cake, gemengd met monchou en omhuld met gemalen bastognekoeken en mosterd van chocoladeganache. Was echt een groot succes, iedereen was enorm verbaasd

78 likes