Baktopic #3

Ik ben een taart (Devil’s food cake) aan het bakken voor m’n verjaardag maar na de baktijd is de cake nog compleet vloeibaar. Hoop dat het goed komt, is een recept van Rutger en meestal kloppen die heel goed.

Heb je een thermometer in de oven staan? Mijn vorige oven begon na een aantal dienstjaren steeds meer af te wijken dus ik heb nu standaard zo’n thermometer erin staan

Heeft hier iemand een lekker recept voor pompoencakejes? Ik wil ze in deze vorm maken:

Alleen pompoencake

https://www.ah.nl/allerhande/recept/R-R1185209/pompoencake

1 like

Dat zal ook wel werken! Alleen de baktijd even goed aanpassen.

2 likes

Ik wil graag koekjes bakken voor mijn kraamvisite de komende weken (beschuiten komen mijn neus uit namelijk haha). Het liefst wil ik nu 1 middag werk verrichten en dan invriezen zodat ik steeds op de dag dat ik bezoek krijg nauwelijks wat hoef te doen.

Nu vries ik meestal het deeg in om dan af te bakken, maar zelfs dat vind ik nu eigenlijk teveel gedoe. Ik vroeg me af of hier wel eens mensen het afgebakken koekje invriezen? Zo ja, blijft het knapperig bij ontdooien?

Ik dacht om shortbread te maken, na ontdooien dan aan 1 kant alleen ff dippen in witte chocolade en blauwe muisjes en dan heb ik snack voor mijn kraamvisite.

Dat gaat uitstekend. In een luchtdicht doosje verpakken (Tupperware is prima), en rustig op kamertemperatuur laten komen als je ze ontdooit. Ze blijven tot 3 maanden goed in de vriezer.

2 likes

Geen baktip, maar ik had van die digestives met chocolade. Die deed ik dan even in de magnetron om de chocolade te smelten en die dipte ik dan met de chocokant in de muisjes. Supersimpel, feestelijk en lekkerder dan beschuitjes.

8 likes

Ja kan goed! Ik had voor kraambezoek brownies en chocolate chip cookies ingevroren en die blijven superlekker in de vriezer. Ze bevriezen ook niet helemaal dus ik kwam er achter dat je het ook prima uit de vriezer kan eten :roll_eyes: :roll_eyes: :roll_eyes:

5 likes

Wow wat een leuk slim idee! Dat ga ik proberen

2 likes

Goeie! Ga ik misschien wel voor kerst vragen. Uiteindelijk is de taart meeeega goed gelukt, maar 5 minuutjes langer gebakken uiteindelijk.

40 likes

Deze ziet er echt perfect uit :open_mouth: nog gefeliciteerd!

2 likes

Er komt morgen bezoek dus heb net een pistache walnotencake gebakken.

32 likes

Mijn tulband die gisteren niet goed uit de vorm kwam, want ik had geen geduld :joy:

Mandarijncake, wel lekker

En een chocolade kokoscake

20 likes

Dat ziet er heerlijk uit zeg!
Welk recept heb je voor de chocolade kokoscake gebruikt?

Ging bij mij iets mis met het omrekenen naar diameter waardoor de kokoslaag te dik is geworden, maar vast lekker :joy:

3 likes

Oeh die ziet er lekker uit zeg, en makkelijk te maken denk ik.
Die dikke kokoslaag in jouw cake vind ik er juist megalekker en aantrekkelijk uitzien. :heart:

4 likes

Ik weet even niet meer wie ze zocht, maar in de Blokker folder van volgende week staan koekblikken.

Samenvatting

10 likes

De Hema heeft nu ook een Nijntje koekblik. De trommel heeft de vorm van het hoofd van Nijntje

5 likes

De zeeman heeft ook best leuke koekblikken momenteel. Ik zag een aantal effen en met printjes!

3 likes