Baktopic #3

Na de zoveelste cake die niet uit de vorm kwam met Dr. Oetker bakspray; welke bakspray gebruiken jullie? En in geval van Pam bakspray, welke versie?

2 likes

Pam bakspray met bloem. Die heeft mij nog geen één keer in de steek gelaten.

Nu bij The Juniors heel voordelig! Wel met een best before date maar misschien een mooie mogelijkheid om uit te proberen.

2 likes

Bedankt, ik had hem gezien, ik verwacht eigenlijk niet dat de tht-datum heel erg belangrijk is bij dit product, het zit toch luchtdicht verpakt.

1 like

Helemaal mee eens.

‘Heel voordelig’ moet eigenlijk tussen aanhalingstekens want het is nog steeds duurder dan cake goop of Dr. Oetker, maar ik vind het magisch spul en heb het er zeker voor over. Met Pam bakspray met bloem kan ik er gewoon van uitgaan dat een cake los komt en dat is me veel waard. Zeker als ik op bestelling bak.

1 like

Pancoating van Sonneveld! Dat wordt in de horeca en professionele bakkerij gebruikt, echt fantastisch spul.

1 like

Bij Xenos vond ik een leuke koektrommel in Sinterklaas-print.

Screenshot 2023-10-16 18.31.13

Ook online te vinden. Leuk voor zelfgebakken kruidnootjes!

8 likes

Vanmiddag deze koekjes gebakken. Makkelijk en heel lekker! De helft van het deeg in de vriezer gedaan voor een volgende keer.

6 likes

Ik heb op vakantie in Turkije deze twee vormen gekocht, samen voor €16! Zo blij mee :smiling_face_with_three_hearts:

23 likes

Wat een belachelijke prijs voor die koekvormpjes :smiling_face_with_tear:

3 likes

ik kan niet slapen dus heb net deze cake gebakken. Zo gepiept en lekker! Ik heb al twee eetlepels suiker minder gedaan maar vind het nog steeds te zoet. Volgende keer doe ik nog iets minder suiker en iets meer olie en yoghurt om de cake wel smeuïg te houden

2 likes

Heeft iemand nog meer van die hogere cilinder blikken gespot? Ik ben naar zoiets opzoek voor oa suiker. Kerstprintjes zijn prima trouwens als de prijs gewoon oké is. Die van de Ikea hebben verschillende maten en ik zoek meer de kleine en/of middelste.

3 likes

Deze van Douwe Egberts, verkrijgbaar bij Blokker vind ik nog erg leuk.

Ik heb tegenwoordig koffie, suiker etc in de zwarte Eklatera potten van Ikea, die vind ik ook heel mooi en rustig als je er meerdere hebt.

2 likes

Die Douwe Egberts gebruik ik voor cacaopoeder. Deze sluit goed af. @Marquez als je koffieblik zoekt, vind je meerdere opties

3 likes

Ik heb ooit zulke blikken bij de zeeman gehaald, weet niet of ze ze nu nog hebben

1 like

A propos Zeeman; deze zag ik vandaag:

Geen idee over de kwaliteit maar de printjes vind ik wel leuk!

12 likes

Het is amper bakken te noemen, maar wel heel lekker: stoofpeertjes met bladerdeeg, walnoten en slagroom

20 likes

Ik ga vanavond naar mijn zusje die coeliakie heeft en ik heb net deze koekjes gebakken, met amandelmeel: Gluten-Free Chocolate Chip Cookies Recipe - NYT Cooking

Héél lekker en heel makkelijk!!! Snap alleen nooit hoe Amerikaanse recepten zogenaamd voor 10 koekjes zijn terwijl ik er makkelijk 18 grote uit haal haha, wat voor ovens hebben zij???

12 likes

Ik heb vegan koekjes deeg met cornflakes in de vriezer, maar de koekjes waren wat droog en kruimelig. Wat zal ik doen in dit beter te maken? Meer boter en melk toevoegen?

Ik heb een handmixer van 300 watt van philips. Deze is perfect voor de dingen die je aangeeft. Meer watt bv 450 mag ook maar zou niet minder dan 300 watt doen.

2 likes

Deze post heeft niks met mijn eigen bakkunsten te maken, maar vind het zo leuk dat ik het toch even deel.

Bij mijn moeder in het dorp woont een vrouw die bakt voor het Antoni van Leeuwenhoek ziekenhuis. Ze doet dit nu al een paar jaar, het eerste jaar heeft ze ruim 1700 euro opgehaald (edit: in 2022 was het 4200 euro!).Ze bakt de lekkerste appeltaarten! Lekkere taart en een goed doel steunen, ik vind het een mooi initiatief. Dus woon je in de buurt van Zwolle: probeer haar gebak eens :blush:

25 likes