Herfstige pompoen cupcakes gebakken vandaag. Waren heel lekker!
Ohhh wat zijn die chocolaatjes mooi erbij! Heel leuk.
Er moet getrakteerd worden en ik had geen zin om taart te bakken. Dus dan maar gevulde speculaas met 3 verschillende soorten spijzen:
- amandelspijs
- pecannotenspijs met ahorn siroop
- hazel- walnotenspijs met cacaopoeder
Ik heb vandaag pumpkin pie gebakken, maar ik vind het eigenlijk helemaal niet zo lekker? Haha. Heel mushy en het smaakt nauwelijks naar pompoen. Hij moest ook bijna anderhalf (!) uur in de oven. Misschien heb ik iets fout gedaan, maar iig niet voor herhaling vatbaar. :’)
Zeker ook alleen met volwassenen leuk!
Ik heb ook ooit gemaakt en vind het niet lekker. Denk dat ik het zelfs heb weggegooid
Ik vond er ook geen drol aan toen ik het eens maakte
@keekie Haha oke dan ligt het dus niet aan mij volgende keer maar weer gewoon ouderwets appeltaart.
Pecan pie vind ik ook wel een aanrader. Mits je weer een keer die appeltaart zat bent
Ik vind het ook vies, heb het in meerdere vormen gehad en ook vaak in Amerika maar ik vind het echt niet lekker.
Ik heb een hoge springvorm gekocht voor m’n verjaardagstaart. Heeft iemand een tip voor een taart die vegan, makkelijk en een beetje aesthetically pleasing is? Ik heb fancy kaarsjes en een gouden happy birthday topper voor erop.
Je kunt een vegan Zwitserse botercreme maken en daarmee je taart afsmeren. De boter kun je vervangen door een vegan variant (bijv. violife) en de eieren door aquafaba. Je kunt de taart opleuken met chocolade drips, toefjes, vers fruit of sprinkles. Een beetje dit idee: Plantaardige verjaardagstaart: een vegan taart met discodip. Alleen gebruikt zij hier een Amerikaanse botercreme.
Wat een prachtige cake zo uit die vorm
Ik wil voor mijn verjaardag iets kleins maken en simpels. We gaan namelijk een activiteit doen en daarvoor iets lekkers eten, dus ik dacht dan kan ik iets maken. Heeft iemand misschien leuke ideeën hiervoor?
Ik heb dit ook een keer gemaakt en was net zo enthousiast als jij… Voor mij ook een eens maar nooit weer baksel, pompoenmuffins vind ik wel lekker dus die ga ik deze herfst eens proberen zelf te maken!
Heeft er hier al eens iemand Dalfser moppen (gekruide koekjes uit Dalfsen) gegeten? Zo ja, zijn ze lekker?
Ze zijn wel lekker, maar niet geweldig, vind ik.
Beetje speculaas, maar dan laffer gekruid en wat zoeter naar mijn idee. En meer de hardheid / knapperigheid van kandijkoek.
Ik kan ze wel naar je opsturen als je wil?
Edit: oh, zie dat je ze ook gewoon online kan bestellen (natuurlijk).
Wat superlief aangeboden van je! Maar ik ben daar binnenkort in de buurt en wip dan denk ik even aan bij de bakker. Speculaas / Lotus vind jij lekkerder begrijp ik?
Ik weet het niet zo goed, heb ze echt al heel lang niet meer gegeten eigenlijk.
Naar mijn idee is speculaas wat kruidiger en minder zoet, dat vind ik lekkerder. Maar de knapperigheid/ brosheid van de Dalfser mop wint het wat mij betref wel weer van het speculaasje.
Als je in de buurt bent en nog niet genoeg bakkerijmuseum hebt gezien: in Hattem zit er ook een. Grootste van Nederland, maar weet niet wat dat zegt over de kwaliteit, haha.