Wel onder voorbehoud; mijn weekenden zitten deze maand al tamelijk vol, en bijvoorbeeld een ziek kind kan dan zo de planning overhoop gooien. Als alles lukt wil ik graag gevulde speculaas maken.
Ik heb hier nog nooit aan meegedaan en ben benieuwd hoe dit gaat
Het idee is om allemaal iets soortgelijks te bakken en recepten en foto’s hier te delen. Leuk om van elkaar te leren en ideeën op te doen!
Er zijn al verschillende varianten geweest. Bijv. allemaal hetzelfde koekje bakken of juist allemaal je eigen variant van een bepaald recept. Soms wat officiëler met aan het einde van de challenge een stemronde wie het mooiste / origineelste gebakken heeft en ook wel eens zonder deze stemronde en alleen foto’s van je inzending ter inspiratie en voor de leuk (toch? Of verzin ik dit en is het tot nu toe altijd met stemmen geweest aan het einde?)
Gewoon lekker bakken en allemaal met hetzelfde bezig zijn
Leuk! Goeie stok achter de deur om weer eens te bakken hoop ik haha.
Ik wil een taart voor mn vriend bakken, gedecoreerd met een roze glazuur, allemaal suikerhartjes en een gouden stift (dat heb ik allemaal al in Duitsland gehaald onlangs). Wat zou een goed recept hiervoor zijn? Ik dacht eerst een chocoladebiscuit met iets van kersenjam ertussen, maar weet niet zeker of dat een beetje lekker is met dat glazuur? (Het is rood/roze vanilleglazuur uit een zakje dat je dan in heet water legt, ze hadden echt de perfecte kleur liggen haha) Ik maak normaal vaak brownies/blondies/chocolate chip cookies en niet zozeer gedecoreerde taarten, dus als iemand een lekker recept heeft hoor ik het graag!
Klinkt erg leuk ik wil zeker wel mee doen. Hoe wordt er dan bepaald wat er gemaakt wordt of is dit vrije keuze
Bij glazuur moet ik gelijk denken aan een vanille(of andere smaak) sponscake en dan met vanille room of iets in die richting. Chocolade met de roze glazuur combi lijkt mij iets minder
Dat is helemaal vrij. @Fredje heeft nu geopperd om Sinterklaas als thema aan te houden, dat lijkt me een heel leuk en passend thema, en gevarieerd genoeg. Je kunt in de weer met kruidnoten, pepernoten, chocoladeletters, banketletters, snoepgoed, speculaas, en ook dan zijn er weer tig variaties te verzinnen.
Ook een cake of koekjes kun je naar wens in een Sinterklaas-thema bakken. Wat jij leuk vind, wat jij wil.
Helaas zit zonder mijn bakspullen momenteel
Ik heb zo’n keukenmachine gekocht nav de €200 kortingsactie die gister werd gepost dus nu moet ik natuurlijk wel meedoen met de bakchallenge.
Leuk! Maar ook hier onder voorbehoud zoals @FrauHelga, erg drukke periode dus ik doe graag mee als het lukt. Ik wil al lang zelf simpelweg eens speculaas maken.
Oehhh leuk! Ik heb nog niet meteen een idee wat ik ga maken, maar leuk om over na te denken
Ja ik ga ook voor speculaas denk ik! Heb al twee jaar een plank in huis en nog steeds niet gebruikr. Dus een goed excuus!
Balen! Doen we snel een nieuwe challenge als je verhuisd bent (of zitten je spullen niet ingepakt?).
Leuk! Ik doe mee in tegenstelling tot de vorige challenge die ik zelf nog geopperd had
Dankjewel! Ik ga even zoeken naar een recept hiervoor (:
Ik doe niet mee, misschien met een ander thema.
Ik ga in ieder geval wel genieten van iedereen die wél mee doet !!
Geen foto om te delen, maar wel een verhaal over wat ik gebakken heb.
Ik was gister met collega’s bij een zorghuis als vrijwilligers, dit was als actie vanuit ons werk. Bij dat verzorgingstehuis hebben ze constant hadden tekort, dus we gingen helpen met dementerende ouderen en mensen met onaangeboren hersenletsel. Ik had de avond ervoor brownies met cranberries en witte chocolade gemaakt om mee te nemen. Iets wat ik geregeld maak, want ze vallen altijd in de smaak. Dus na het wandelen was er een koffie momentje en werden de brownies uitgedeeld.
Ik heb oprecht nog nooit zulke lieve reacties gehad. De ouderen waren er zo blij mee en ze zeiden ook dat ze zelden verse dingen krijgen. Een dame zei zelfs dat die brownie het lekkerste was wat ze ooit gegeten had en dat ze vast nooit meer iets zo lekkers zal eten Voor mij was het een klein uurtje werk, maar ik had niet verwacht dat de impact zo groot zou zijn. Dus heb ook mijn recept met de medewerkers daar gedeeld zodat ze het vaker voor de bewoners kunnen maken. Het heeft echt zoveel indruk op me gemaakt, ik had dat niet verwacht.
Omg hoe lief