Even een heads-up voor de mensen die nog spaarcodes hebben van bakken.nl; het spaarsysteem stopt per maart. Tot die tijd kan je nog wel codes inwisselen. Ik had nog precies genoeg punten voor deze vorm van Nordic Ware:
En gisteren viel er een gaaf bakboek op de deurmat waar ik al een hele tijd naar uit keek: Snacking Bakes van Yossy Arefi.
Na haar boek ‘Snacking Cakes’ was ik zo enthousiast over haar stijl van schrijven en recepten, dat ik echt uitkeek naar dit boek. En wauw, wat is dit ook weer een gaaf boek zeg.
Er staan recepten in van cakes, brownies, koekjes, bars, maar ook van shortbread, hartig brood en sauzen. Ik heb het boek aandachtig doorgebladerd en er zijn denk ik maximaal 5 recepten die me minder aanspreken, voor de rest zou ik het liefst NU de keuken in duiken. 
Het zijn over het algemeen originele recepten met smaakcombinaties die me enorm interessant lijken. Coffee glazed molasses bars, coconut apricot oat cookies, mixed berry tahini cake, mocha banana cake, chocolate cherry pistachio bars… Ik wil het allemaal proberen.
Wat ik ook aantrekkelijk vind is dat je voor de meeste recepten geen hele lastige vormen nodig hebt; geen gedoe dus met bakvormen in lastige maten. Veel past in een springvorm of vierkante bakvorm, of een klassieke cakevorm.
De receptuur is zowel in cups als grammen dus omrekenen is niet nodig. Geen idee nog met welk recept ik ga beginnen omdat alles er zo lekker uitziet, maar dit is bij uitstek weer een boek dat je in zijn geheel door kan werken zonder ooit verveeld te raken. Wat mij betreft een dikke aanrader.