Baktopic #3

Je kunt misschien bij de bakker om een taartdoos vragen? Die zijn meestal van karton en niet te groot.

2 likes

Hema heeft ook kartonnen taartdozen!

2 likes

Hema heeft indd fijne taartdozen, maar sommige vlaaien van de bakker zijn daar net te groot voor (30cm ipv de 28.5 cm die de vlaaidoos van hema is). Ik haal op de webshop van Baktotaal vaak kartonnen taartdozen van 30 cm, die zijn ook fijn en op zich stevig genoeg als je wel wat voorzichtig bent met vervoeren!

2 likes

Thanks @Grey @zaatar is dat stevig karton zoals richting pizzadoos of dat dunnere zoals bij een vlaai die je bij de bakker of supermarkt koopt? Misschien dubbel verpakken … Bedankt iig!

Misschien kan je ergens van die ronde slabakken vinden. Die ze ook gebruiken voor pokebowl etc. Deze zijn er ook met 25 en 30 centimeter doorsnede. Heel stevig en van karton

3 likes

Ik weet niet waar je woont maar in de Aveve winkels in (Nederlands) Limburg of Belgie verkopen ze ook verschillende maten kartonnen vlaai/taart dozen.

Voor de verjaardag van mijn zoontje wil ik een chocoladetaart maken. Ik wil dat hij wel een beetje indrukwekkend wordt, maar ik heb geen ervaring met het maken van stapeltaarten, dripcakes o.i.d. Heeft iemand een idee of een foolproof recept?

2 likes

Dit recept voor de taart zelf is mega lekker, echt een goede smeuïge chocoladetaart: Harry Potter Birthday Cake - Salt & Baker

Maak het jezelf niet te lastig met een dripcake of helemaal willen afsmeren met botercrème of iets dergelijks.
Ik heb bovenstaande taart ook een keer gebakken (in een iets grotere vorm) en er toen twee gemaakt ipv 3. Tussen de taarten heb ik een chocolade ganache/frosting gedaan. Je zou dan een beetje kunnen bewaren om ook op de bovenkant te smeren en daar wat mooi rood fruit zoals bramen, frambozen en bosbessen over verdelen. Maak af met wat gezeefde poedersuiker en je hebt een super mooi resultaat!

6 likes

Super bedankt, hier kan ik wel wat mee! Ik wil hem de dag van te voren maken, want ik ga hem in de ochtend serveren. Kan ik hem dan beter op de dag zelf in elkaar zetten?

1 like

Nee hoor je kan hem prima van tevoren in elkaar zetten! Alleen het fruit en poedersuiker zou ik vlak voor serveren doen. Deze taart kun je ook goed invriezen, dus dat is ook nog een optie.

3 likes

Ik wil voor de verjaardag van m’n zoontje cupcakes maken. Receptje heb ik al maar ik zoek nog leuke cupcake vormpjes of een leuke taarttopper O.I.d, liefste bosdieren thema. Welke webshop heeft dit soort leuke dingen? Als ik Google krijg ik alleen maar een Chinese webshop en daar wil ik niet bestellen

1 like

Ik zie deze cupcake vormpjes van Funcakes op meerdere webshops staan Home Page | Nederlands

En kom verschillende prikkers tegen. Als je van knutselen houdt, zou je dit misschien ook nog wel zelf kunnen maken Akyol - Dieren prikkers - cocktailprikkers -verjaardagprikker -cup cake prikker dieren... | bol.com

1 like

Geweldig! Dankjewel :star_struck:

3 likes

Dat is perfect!

3 likes

Bosbessen mmuffins. Maar ik had alleen niet hele grote vormen meer. Er zouden 6 muffins uit moeten komen😂

14 likes

Sinds ik deze zag had ik ook zin om hem te maken, dus ik heb deze vandaag gebakken maar dan zonder amandelschaafsel want die vind ik niet lekker :sweat_smile:.

Heb het recept van Rutger gebruikt maar had niet voldoende donkere basterdsuiker, dus het is ongeveer 50/50 met lichte basterdsuiker. Hij is nog smeuïg van binnen, heb hem 30min gebakken op 170 graden. Heel lekker!

27 likes

Wat zijn jullie favoriete bakmixen in de supermarkt? Ik neem elke week koekjes mee naar werk en ben binnenkort vijf weken weg. Om toch de traditie in stand te houden wil ik mijn collega’s die baknoobs zijn opdragen om dan maar met bakmixen te werken.
Het hoeven geen koekjes te zijn, maar wel lekker simpel te maken met minimale benodigdheden.

1 like

De standaard muffins van dr. oetker en DNA met een extra zakje vanillesuiker erdoor. Echt een guilty pleasure!! De brownie van dr. Oetker vind ik ook meeeega lekker

2 likes

De bakmixen van homemade zijn misschien een aanrader. Hoeft alleen water aan worden toegevoegd en zijn er in allerlei variaties. Ik heb ooit de kruidcake, boerencake en brownies ervan gemaakt. En eigenlijk vond ik het allemaal wel lekker smaken. Is een beetje vloeken in de kerk in dit topic :sweat_smile: maar zeker voor echte bak noobs, kan het echt niet mislukken. En eventueel ook nog simpel op te pimpen met wat extra chocolade / jam / lemon curd etc… De lat ligt dan in elk geval niet te hoog :joy:

1 like

Browniemix van homemade!!

3 likes