Baktopic #3

Ik meld me alvast aan, neem ik m’n eigen blik mee.

10 likes

Ik ga kaneelsterren maken! Ik heb een koekblik op mijn sinterklaaslijstje staan, dus dat zou perfect zijn voor mijn kerstkoekjes :grin:

4 likes

Oehh dat doet me denken aan die koekjes die bolletje (?) Ooit had, met witte chocolade en kaneel. Die zijn zoooo lekker

4 likes

Dat doet mij weer denken aan de brosse eierkoek. Ik wou dat er daar een recept van te vinden in

Welk recept voor kruidnoten vinden jullie het lekkerst? Ik had gisteren die van Rutger gebruikt maar vond ze niet zo super, best wel korrelig ofzo. Ik heb daarna nog verschillende recepten bekeken en zag best wel grote verschillen in de hoeveelheid boter, melk en kruiden.

Ik heb die van Miljushka gemaakt vorige week en vond die erg lekker

1 like

Dat had ik ook met het recept van Laura’s Bakery dus die moet je niet hebben (jammer want dat recept is met de illustraties erg leuk voor kinderen). Ik wilde komend weekend het recept van Rutger te maken maar dat is dus ook geen aanrader. Die van Miljuschka zien er op de foto korrelig uit.

1 like

Ik heb voor het eerst stroopwafels gemaakt! Ik moet nog een beetje experimenteren met de temperatuur en tijd maar voor een eerste keer vind ik ze best goed gelukt! Ze smaken ook lekker.
Het grappige was dat ik al in m’n hoofd had zitten dat ik stroopwafels wilde gaan maken, en dat ik toen hier (Azië) in een warenhuis een groot, zwaar stroopwafelijzer te koop zag, die ook nog eens 50% korting had omdat er een hendel afgebroken was. Had niet verwacht dat gewoon bij een winkel te kunnen vinden hier, haha.

33 likes

Wat zien ze er goed uit! Hoe heb je de stroop gemaakt?

2 likes

Heerlijk!!
Is het doorsnijden ervan niet enorm lastig

3 likes

Ik heb deze gebruikt in plaats van schenkstroop en verder het recept gewoon aangehouden.

Ik had ook nog light corn syrup gekocht, misschien dat ik dat ook nog ga testen. Maar eigenijk was het met deze al erg lekker!

@Mette12 Nee viel echt reuze mee! Als je ze direct snijdt na het bakken lukt het vrij makkelijk.

4 likes

Het bestaat uit 1 wafel die ze doormidden snijden en dan de stroop ertussen doen. Tenminste als ik een verse op de markt koop hebben ze het altijd al zo gedaan

1 like

Heeft iemand een go go recept voor kanelbullar? Dus ook echt met die typische vorm ipv gewone cinnamon Rolls? Als het kan vegan maar dat hoeft niet per se :slight_smile:

Ik merk echt dat ik veel leer. Royal icing is best tricky om mee te werken. Maar ik ben enthausiast. Dit weekend ga ik weer koekjes bakken voor het nichtje van mijn vriend. Kijken of ik de consistentie kan verbeteren, outlining en wat meer een vaste hand kan krijgen.

82 likes

Oh die zijn echt heel mooi zeg!

4 likes

Super mooi, vind dit al heel knap hoor! Lijkt me idd best lastig.

2 likes

Wauw, prachtig! Wat is je royal icing recept?

4 likes

https://www.youtube.com/watch?v=L5mVKZnTqac :slight_smile:

2 likes

Hier ook nog een recept :slight_smile: Ik raad wel aan iets meer ‘vulling’ ertussen te smeren voordat je begint met het oprollen

Ik realiseerde me net dat het weer bijna december is. Ik heb een paar jaar terug een tijdje in Stockholm gewoond en rond deze tijd van het jaar waren lussekatter mijn verslaving. Ga ze dit weekend denk ik weer is maken

7 likes

Ik heb swirls gemaakt. Stond al heel lang op m’n lijstje om eens te maken en vind ze echt mooi geworden! Alleen niet helemaal rond; maar dat is een kwestie van de rol gewoon mooi rondrollen voordat je snijdt.

Het recept (Laura) is lekker maar wel gewoon een doodnormaal zandkoekje. Maar leuk basisrecept! Misschien maak ik het een keer met koffie ipv chocolade.

44 likes