Baktopic #3

Die bibliotheek heeft erge Harry- Potter-vibes, ik denk dat het wel indrukwekkend kan zijn voor een kind (tenzij ze echt niet van boeken houdt). Volgens mij is er geen speciale kinderactiviteit, maar er staat wel meer dan alleen oude boeken. In Antwerpen is sowieso genoeg te doen met kinderen en je bent ook geen uren kwijt aan deze tentoonstelling. Dus ik zou zeggen van wel!

En @Hedwig tijd voor een weekendje Antwerpen!

4 likes

Dank! :heart: Ik ben gezegend met een kind dat erg gek is op boeken, net als mijn man en ik. Voor kerst gaat het mij niet lukken maar hopelijk daarna wel! Vind het echt een leuk idee.

3 likes

Bij de Aldi hebben ze nu kerst bakspulletjes!

8 likes

Ik had precies die cookie cutters vorig jaar bij de AH gekocht en het paste voor geen meter haha. Dus geen succes maar wel leuk om mee te prutten

1 like

Mijn zoontje is dit weekend jarig en ik wil een taart bakken. Hij lust alleen chocoladetaart. Ik heb een paar keer een smeuige chocoladetaart van Rutger gebakken, maar ik wil nu iets bakken wat er net iets indrukwekkender uitziet.
Ik dacht 2 chocoladecake achtige taarten te maken in een kleine bakvorm. Die op elkaar met wat lekkers ertussen en erop in chocoladesmaak. Kent iemand daar toevallig een lekker recept voor wat ook een beetje foolproof is?

1 like

Je moet van monchou houden, maar ik vind onderstaande topping leuk. Om het luchtiger te maken, voeg ik wel eens slagroom toe:

Mocht je ook m&ms toevoegen, doe dat dan op het laatste moment. Anders loopt de kleur uit.

3 likes

Ik heb een devils food cake gemaakt voor mn verjaardag! Ook van Rutger maar volgens mij staat ie niet online. 2 kleine chocoladecakes en dan chocoladeganache ertussen en eromheen. Heel lekker! Misschien is online iets vergelijkbaars te vinden? Ik kan vanavond later ook wel een foto van het recept maken.

1 like

Welk recept heb je uiteindelijk gebruikt? Ze zien er heerlijk uit!

Een recept van Laura’s bakery maar de Knooptechniek heb ik dan weer van een andere blog, want zij rolde ze gewoon op als normale kaneelbroodjes :slight_smile:

1 like

Een cheesecake is sowieso foolproof! Je kunt de bodem maken van kruidnoten (kant en klaar) en er voor het serveren eventueel wat karamelsaus overheen zigzaggen. En ten slotte afmaken met wat (verkruimelde) kruidnoten.
De cheesecake kun je helemaal voorbereiden en de saus en de kruidnoten bovenop kun je een uurtje voordat de gasten komen al doen.

4 likes

Vorig jaar heb ik Sinterklaas chocoladefudge gemaakt. Dit kan je de avond van te voren maken, is foolproof en erg lekker!

In het recept staat pepernoten, maar dat moeten natuurlijk kruidnoten zijn.

2 likes

De speculaasboterkoek die ik pas deelde hier! Snel klaar, moeilijk om te laten mislukken, is juist de volgende dag nog lekkerder en het was hier binnen no time op :stuck_out_tongue_winking_eye:

4 likes

Mijn speculaas gaat de oven in. Vind hem er nu al mooi uitzien

29 likes

Ik moest heel lang wachten bij de flessenautomaat bij de AH, en deze bakvorm bleef me maar aanstarten. Dus toch maar meegenomen.

7 likes

Mijn baksel voor de bakchallenge! Sorry voor de crappy foto, net gemaakt dus te donker, maar anders is hij al aangesneden

Eindelijk toch de gave bakvorm van @FrauHelga gekocht, zo schattig! Ik heb de speculaascake van Rutger bakt gemaakt, aangevuld met een paar flinke scheuten(5-6 flinke eetlepels denk ik) Frangelico, een beetje vanile want dat mis ik in dit recept, en een beetje sinaasappel. Hij is niet heel hoog geworden, maar heerlijk!

20 likes

Ik heb net een bakblik gekregen en ik vind het zo’n gaaf idee dat ik hem hier even wilde delen. Het is een cakeblik, maar je kunt ook heel makkelijk taartpunten snijden en hem dan als taart serveren. Hij is van het bakmeisje, echt een leuk idee!

20 likes

Ik heb deze ook! Heel leuk idee idd. Heb hem een paar keer gebruikt omdat hij wat groter is dan mijn andere cakeblikken, maar nog nooit om cake als taart te serveren. Is wel heel leuk voor op verjaardagen! Maar als gewoon cakeblik is hij een beetje gek van vorm haha

3 likes

Ik zoek manieren om koekjes die niet echt worden opgegeten in gebak of andere desserts te verwerken!

Als iemand nog leuke koek blikken zoekt. Bij KIK hebben ze hele leuke in kerstthema

2 likes

Hangt van het soort koekje af
Voor simpele koekjes kan je ze bijvoorbeeld fijn maken en als bodem gebruiken bij bv een cheesecake oid
Of in brokjes als brownie of caketopping
Ook ken ik wel recepten om er zelf ijs van te maken

2 likes