Baktopic #3

Heb deze koffie brownies met karamel en schuddebuikjes van Eefsfood gemaakt. Ga ze dinsdag aan m’n collega’s opvoeren:

36 likes

Ja dat is inderdaad gedoe met Engelse boeken! In mijn bieb is die mogelijkheid die @Salem noemt er bij mijn weten niet, maar dat ga ik eens uitzoeken. Meestal kijk ik op Amazon.com of ik pagina’s kan inzien.

Ik vind beide boeken van Dorie geweldig en heb ze blind aangeschaft, maar ik trek Dorie’s Cookies het vaakst uit de kast omdat ik het liefst koekjes bak. Baking With Dorie bevat meer verschillende baksels.

@Salem Wat mooi gebakken en netjes gesneden. :heart:

2 likes

Volgens mij is het een familierecept, zal het volgende keer als we er zijn eens vragen! Maar ze doet er iig 2x zoveel saffraan in als in het recept staat want “bij lussebullar is het wel de bedoeling dat je de saffraan ook daadwerkelijk kunt proeven”. Ik vind de lussekatter van mijn schoonmoeder ook altijd lekkerder dan die van de bakker :sweat_smile:

3 likes

Ik moet het ook maar gaan verdubbelen denk ik. Ik heb een tijdje in Stockholm gewoond en ik mis het zo erg dat ik niet meer bij de bakkerij om de hoek die dingen kan halen :smiling_face_with_tear:

2 likes

Mijn collega’s waren allemaal heel enthousiast en hebben al een heel schema opgesteld voor wie wat wanneer bakt, haha.

11 likes

Dat is wel leuk om te horen.
Misschien is het dan ook leuk of handig om een lijst bij te houden met gebruikte recepten of aankomende ideeen. Leuk als iemand ze een keer wil namaken en om te voorkomen dat je steeds hetzelfde krijgt

2 likes

Voor het eerst gevulde koeken gemaakt! Past dit ook bij de Sinterklaas bakchallenge? Was erg leuk om te doen. Verse gevulde koeken zijn veel lekkerder dan de vette variant uit de supermarkt.

28 likes

Ik had nog een beetje spijs over, en dit recept paste perfect! Van ons Rutger ofcourse haha.

1 like

Geen foto want alles meegenomen naar mijn ouders maar ik had glutenvrije speculaas gemaakt met dit recept. En zijn echt heel goed gelukt. Misschien iets te dun uitgerold waardoor het erg knapperig was maar smaak en structuur merkte ik geen verschil met gewone speculaas. (Eerste keer dat ik iets glutenvrij heb gebakken.)

Voor de minder getalenteerde (of luie :wink: ) bakkers onder ons, ik vond de roze koeken uit de Koopmans bakmix best heel lekker! Zeker de volgende dag toen het glazuur goed uitgehard was.

2 likes

Oh goed om te horen! Ik heb het thuis liggen en de opdracht gegeven aan man om te bakken met dochter haha

2 likes

Mijn Sinterklaas bakplannen gaan helemaal mis . Wel pepernoten met mijn dochter gebakken, maar die foto’s zijn niet het delen waard :sweat_smile:
Nu al de hele week zieken hier in huis en inmiddels zelf ook ziek, dus weinig puf om nog iets te maken. Hopelijk dit weekend nog!

Herkenbaar, dat is zo rot in deze tijd van het jaar! Mijn dochter was afgelopen weekend ziek, en ik ging maandag voor de bijl. Knap nu gelukkig weer op.
Beterschap gewenst!

1 like

Ik krijg net te horen een bakpakket gewonnen te hebben. Verwacht hem morgen. Ben er erg beniwud naar
Het thema is kerst dus dat is toepasselijk

20 likes

Ik vier dit weekend sinterklaas, dus ik heb mijn gevulde speculaasdeeg gisteren vast gemaakt

20 likes

Ik heb trouwens gevulde speculaas gemaakt voor de bakchallenge, vorige week.
Met dit recept

En dan de spijs uit een pakje en verdund met plantmelk. Was echt meeega lekker.
De week erop met het restje spijs muffins gemaakt, maar die waren echt gortdroog.

14 likes

Ik heb voor t eerst (op wat wafels na) samen met mijn dochtertje (net 2) samen gebakken! We zijn op vakantie en hebben meegedaan met kruidnootjes bakken bij de plaatselijke kids club haha. Ze heeft heel goed geholpen (geroerd, de balletjes op de bakplaat gelegd en natuurlijk van het deeg geproefd) dus het was echt geslaagd. Maar ik ben nog van plan om echt mee te doen met de bakchallenge dus dit is niet mijn inzending haha!

16 likes

Ik moest aan jullie denken (en vooral aan @FrauHelga ): in de Nottebohmzaal van de Erfgoedbib in Antwerpen is vanaf 23 december een expo over ‘Van wafel tot koek’, van Regula Ysewyn.
Mocht iemand nog een leuk uitstapje in de kerstvakantie zoeken … .

5 likes

Ohhhhh dat klinkt GEWELDIG! :heart: Enorm bedankt voor de tip.
Zou dit met een meisje van 5 ook leuk zijn? Want die is natuurlijk ook thuis in de kerstvakantie en qua oppas heb ik ivm gezondheidsproblemen van mijn ouders even weinig opties, dus mijn dochter zou sowieso meegaan dan.

6 likes

OOoooh dit zou me ZO leuk lijken maar voor 1 dagje is Antwerpen vanuit Friesland wel erg ver :frowning:

2 likes