Klinkt heerlijk en ziet er goed uit! Heb je de room gewoon dezelfde dag gebruikt of heb je nog wat anders gedaan l?
Hoeveel vormen kun je er ongeveer mee insprayen?
Het ‘show je favoriete mok’-topic lijkt niet meer te bestaan dus ik denk dat dit de meest logische plek is om het te posten aangezien er in dit topic ook veel liefhebbers zitten van mooie bordjes.
AH heeft voor het 5e jaar op rij prachtig kerstservies, wederom blauw wit! Ze hebben hun eigen design uit 2021 gerecycled, toen hadden ze een servies met bloemen in een groene print. De print is nu hetzelfde, enkel de kleur is anders. Blauw vind ik zelf mooier dan groen, dus ik heb enkele bordjes aangeschaft.
Het ontbijtbord is 2,99.
Het dinerbord is 3,99.
Er zijn ook diverse mokken en schalen te krijgen in deze print. Die waren ook allemaal erg mooi, maar heb ik niet gekocht.
Voor de mensen die het servies ook mooi vinden; wacht niet te lang met aanschaffen want het is elk jaar snel uitverkocht.
Weet jij of dat ook in de vaatwasser mag? Zie het in de app niet staan.
Ik zie dat de borden een gouden randje hebben en dat kan eigenlijk nooit in de vaatwasser.
Op de borden van het kerstservies stond tot nu toe alle jaren dat het mooier blijft met handwas inderdaad. Het gouden randje is het eerste dat slijt helaas.
Ik was mijn oudere borden met gouden randjes met de hand en die zijn nog keurig.
Ik doe ze wel in de vaatwasser en de gouden randjes zijn idd grotendeels verdwenen. De rest van de print ziet er nog mooi uit, maar ik gebruik ze niet super intensief want ik heb meer servies dus dan is het 2x pw ofzo hooguit.
Wat leuk! Ik heb diverse kleine vormpjes die ik gebruik als ik met een cupcakeblik of gewone bakvorm beslag overhoud.
Echt alleen in zo’n klein vormpje bakken doe ik niet vaak, maar tegenwoordig zijn er wel steeds meer bakboeken die over kleine porties gaan (o.a. van Edd Kimber).
Ik heb deze vanmorgen meegenomen bij AH, was de laatste, kon het niet laten! En ik had nog geen tulband vorm

Je kunt hem ook gedeeltelijk gebruiken door in de lege cups alleen water te doen. Mooie vorm!
Wowwww! Dat ziet er echt zo goed uit
Vanavond heb ik een koekjesdeeg gemaakt, om te gaan gebruiken in het weekend. Deeg waar veel specerijen in zitten laat ik altijd graag even rijpen, want dan is het lekkerder.
Double ginger molasses cookies van Dorie Greenspan:
En het uitgeschreven recept.
Ik ben alleen een beetje bezorgd sinds ik de molasses heb geproefd. Wat een smerig goedje zeg. Bijna zurig. Hopelijk trekt de molasses-smaak weg na het rijpen en/of bakken. Vanwege de specerijen, molasses en gekonfijte gember weet ik niet zeker of het een echte crowdpleaser is, en ik acht de kans ook vrij groot dat mijn dochter van 5 ze niet lekker zal vinden. Maar dat gaan we wel uitvinden. Dorie’s recepten hebben me nog nooit teleurgesteld dus het zal vast loslopen.
Gaan jullie nog bakken voor kerst?
Niks groots, heb wel gebrande amandelen gemaakt als dat telt! Dat is trouwens ook leuk om te maken en in zakjes cadeau te geven voor degenen die iets anders willen geven dan koekjes!
Ben ook benieuwd naar kerstbaksels, misschien inspireert het me toch te bakken.
Of misschien maak ik nog Bratapfel, maar dat is ook niet echt bakken
Ik heb nog op m’n 2023 lijst staan dat ik koekjesboxen wil uitdelen aan mensen, maar ik heb er eigenlijk geen tijd/energie voor. Maar het leek me zoo leuk om te doen.
Ik neig nu naar 3 koekjes doen, en het deeg invriezen en dan 1 middagje afbakken.
En anders als je er in januari wat meer tijd voor hebt is het ook een leuk cadeau om de vaak wat sombere maand door te komen!
———-
Ik wil vandaag een carrot cake taart maken voor morgen, maar is het dan beter om vandaag de frosting er al op te doen of beter wachten tot morgen?
Als je de cake vandaag al wil maken en in de koelkast zet zou ik morgen pas de frosting erop doen, je zou het desnoods kunnen voorbereiden maar ik zou wachten met het erop doen
Niet voor kerst maar mijn moeder is de 20ste jarig. Dus ik maak een kokos cheesecake met kersen curd. En een boterkoek met pecanspijs om uit te delen op werk
Bang voor noten? Niet allergisch maar een soort fobie ofzo?
Wow wat ontzettend heftig en vermoeiend moet dat voor haar zijn als het zo ver gaat! Lastig hoor.
Bedankt voor de uitleg.