Baktopic #3

Ik had er geloof ik 27€ voor betaald.
Maar maakt niet uit, dit boek is echt elke euro waard.

3 likes

Je vorige tips waren ook heel leuk dus heb het besteld :joy:

2 likes

Is ook zo hoor, en van die €2 lig ik niet wakker. Ben onwijs benieuwd! Volgende week is m’n man een weekje weg en die week erna herfstvakantie. Tijd zat om wat lekkers te maken!

3 likes

Voor diegenen die ook een Nordic vorm hebben (ja, stelletje influencers, ik heb ook de Limited gekocht), hoe vetten jullie hem in? Ik las dat bakspray afgeraden werd.

2 likes

Ik ben opzoek naar een pancake pan met ronde vormen er in want ik wil heel graag perfecte ronde pancakes kunnen bakken. Heeft iemand hier zo’n pan en hoe bevalt het? Nordic Ware Honey Bee pannenkoekenpan 7 vakken - Kookwinkel Oldenhof

Let niet op het bijenthema :laughing:

1 like

Ik wilde juist wel bakspray doen, want die werd aangeraden las ik :sweat_smile: aangezien invetten in sommige vormen met bijv. roomboter best wel lastig schijnt te zijn ivm alle details/hoekjes. Geen idee hoe het anders zou moeten, waarom werd het afgeraden dan?

2 likes

Bakspray en een beetje bloem, bij een lichte cake. Cacaopoeder bij een donkere cake

5 likes

Ik zag ook iemand die deed er maizena bij in ipv bloem. Maar klinkt als een goede tip!

3 likes

Ja ik gebruik ook altijd spray, maar op de verpakking stond dat cooking spray afgeraden werd, geen odee waarom. Maar ik begrijp van @Schaakmat dat het best kan (gelukkig)

Wordt bakspray afgeraden? Ik heb juist goede ervaringen met bakspray in mijn Nordic Ware vormen…

Wat ik ook weleens doe is een papje maken; 1 theelepel zachte boter, 1 theelepel bloem en 1 theelepel zonnebloemolie. (Recept van Ellouisa). Als je een kwastje gebruikt kun je goed in alle hoekjes komen. Werkt heel goed!

5 likes

Ja ik vond het ook superhandig maar ik las het op de verpakking. Maar ik begrijp ook al dat het prima kan!

Ik denk dat ze het afraden, omdat je na gebruik het goed moet schoonmaken. Zo’n laagje kan ophopen, naar mate je het gebruikt. Misschien is dat bij boter minder :woman_shrugging:t2:

Edit:
Ik keek even naar de ingrediënten van dr oetker bakspray. Het bestaat uit verschillende oliën en water. Dus ik heb geen idee wat beschadigend kan zijn.

2 likes

Misschien dat de Amerikaanse cooking spray wat andere ingrediënten bevat? Die wat schadelijker zijn? Het is immers een Amerikaanse verpakking.

3 likes

Het gaat blijkbaar om de lecithine die een laagje achterlaat, die zit ook in dr. Oetker.

3 likes

Oooooh wat een mooi boek! Net thuis, en dat is onwijs leuk binnenkomen. Nu al zin om wat lekkers uit te zoeken voor volgende week :heart_eyes:

2 likes

@TanteBetje thanks voor de inspiratie! Ben heel benieuwd naar de smaak. Was een leuk simpel taartje om te maken!

35 likes

Ik heb behoorlijk veel bosbessen (zelf geplukt, dus echte bosbessen ipv blauwe bessen zeg ik voor de zekerheid erbij) in de diepvries liggen en wil graag iets bakken ermee. Heeft iemand een succesrecept toevallig?

1 like

Muffins? Zelf potje jam van maken? Een slof met bosbessen bovenop?

5 likes

Deze lijkt mij heel lekker en kan vast ook met bosbessen.

4 likes

Dit recept van ottolenghi is erg bekend en populair. Ik heb hem zelf ook al eens gemaakt en hij is super lekker!

https://www.delicious.com.au/recipes/blueberry-almond-lemon-cake/cy6ehbic

5 likes