Baktopic #3

Ik denk dat ze het afraden, omdat je na gebruik het goed moet schoonmaken. Zo’n laagje kan ophopen, naar mate je het gebruikt. Misschien is dat bij boter minder :woman_shrugging:t2:

Edit:
Ik keek even naar de ingrediënten van dr oetker bakspray. Het bestaat uit verschillende oliën en water. Dus ik heb geen idee wat beschadigend kan zijn.

2 likes

Misschien dat de Amerikaanse cooking spray wat andere ingrediënten bevat? Die wat schadelijker zijn? Het is immers een Amerikaanse verpakking.

3 likes

Het gaat blijkbaar om de lecithine die een laagje achterlaat, die zit ook in dr. Oetker.

3 likes

Oooooh wat een mooi boek! Net thuis, en dat is onwijs leuk binnenkomen. Nu al zin om wat lekkers uit te zoeken voor volgende week :heart_eyes:

2 likes

@TanteBetje thanks voor de inspiratie! Ben heel benieuwd naar de smaak. Was een leuk simpel taartje om te maken!

35 likes

Ik heb behoorlijk veel bosbessen (zelf geplukt, dus echte bosbessen ipv blauwe bessen zeg ik voor de zekerheid erbij) in de diepvries liggen en wil graag iets bakken ermee. Heeft iemand een succesrecept toevallig?

1 like

Muffins? Zelf potje jam van maken? Een slof met bosbessen bovenop?

5 likes

Deze lijkt mij heel lekker en kan vast ook met bosbessen.

4 likes

Dit recept van ottolenghi is erg bekend en populair. Ik heb hem zelf ook al eens gemaakt en hij is super lekker!

https://www.delicious.com.au/recipes/blueberry-almond-lemon-cake/cy6ehbic

5 likes


Je ziet het niet, maar dit is mijn inzending voor de challenge: carrot cake cookies!

Ik heb het recept van de bruine boter pecankoekjes aangepast: wortel, extra kaneel en gemberpoeder toegevoegd, iets minder basterdsuiker, walnoten ipv pecan en witte chocolade ipv pure

29 likes

De verjaardagstaart van m’n neefje voor z’n Harry Potter feest gisteren. Maar 1 laag en niet zo uitgebreid (en netjes) gedecoreerd als ik normaal doe maar was echt moe afgelopen week. Gelukkig hoefden er maar weinig mensen van te eten.

Het was een Italiaanse chocolade biscuit, met een vanille botercréme en een karamel-zeezout vulling. Ipv kaarsjes heb ik er sterretjes op gedaan. Gaf een leuke effect!


Binnenkant:

68 likes

Klinkt heeeerlijk! En ik vind hem heel netjes afgewerkt hoor, ik doe het je niet na :joy:

3 likes

Leuk die sterren, doen me denken aan de Zwerkbal ringen

4 likes

Ik ben gevraagd om wat te verkopen op een kerstmarkt, maar ik heb echt geen idee wat. Vorige keer heb ik financiers met amarenakersen gemaakt. Ik wil iets relatiefs makkelijks doen zodat ik het voor een kleine prijs kan verkopen (iets van 5 euro), maar het moet wel iets bijzonders zijn. Verder moet het verpakt een paar dagen lekker blijven, bij de financiers kon ik nog als tip geven om ze op te warmen.

Een koekje vind ik denk ik te simpel, tenzij ik een doosje doe met meerdere (speciale) soorten, maar ik heb even geen idee. Hebben jullie toevallig nog leuke tips? Iets als brownies/blondies/boterkoek vind ik ook een beetje te basic.

Lebkuchen? Ik maak die elk jaar van een site en mijn Duitse schoonmoeder is fan.

2 likes

Oh zoiets is wel leuk! Welke site gebruik jij voor het recept?

@Ovenschaal Dat wordt weer iets te uitgebreid vrees ik! Ik kan er 8 tegelijk bakken in mijn oven dus dan duurt het best lang voor ik er genoeg gebakken heb. Ik heb vorige keer iets van 150 financiers verkocht, dus ik moet wel wat meer massa kunnen maken. Sowieso ga je dan toch al tegen de 4 euro betalen voor een tartelette en dat is niet helemaal de prijscategorie waar ik het in moet zoeken daar.

1 like

Misschien een brittle maken? Of honeycomb gedoopt in chocolade maken

3 likes

Misschien madeleines of rugelach koekjes? Of een paar mooie tulbands maken en daar ter plekke plakken vanaf snijden?

2 likes

Misschien is panforte nog een idee? Kan je altijd wel een eigen draai aan geven en is goed houdbaar.

2 likes

Meringues?

3 likes