Weet je al wat voor soort taart je wil gaan maken? Ik heb toevallig deze week kerst macarons gemaakt. Gevuld met ganache met kaneel, steranijs en vanille en een gelei van rode wijn met bosvruchten.
Mocht je iets van een stapeltaart willen maken is die gelei denk ik wel lekker om erin te smeren! En je kunt ook een banketbakkersroom maken waarbij je een deel van het vocht vervangt door vruchtenpuree. Bijvoorbeeld mandarijn of sinaasppel, dat past altijd wel in een winters thema.
Samen met de peuter een testversie gemaakt van één van de kerst desserts. De rum en rozijnentulband van Rutger.
Deze is heel lekker idd! Ik heb hem ook al vaak gemaakt.
Allemaal koekjes van Dorie. Helemaal links double ginger molasses cookies, in het midden espresso chocolate sablé’s en rechts world peace cookies.
Heb ze vast netjes in een koektrommel gedaan, mijn man neemt ze morgen mee naar zijn werk. Bij Kaufland vond ik koektrommels; ronde en vierkante in deze print, en dan 3 per set. Dus voorlopig kan ik weer even vooruit met mijn koektrommels.
Ik ga voor kerst een taart maken, alleen heb ik geen inspiratie. Een taart zonder noten of appel/banaan en het moet 2.5 uur in de auto worden vervoerd. Heeft iemand leuke tips?
Pecan pie. Het is een taart die wel tegen een stootje kan. Dat is een van de weinige taarten die ik in een fietstas durf te doen
Wat leuk dat je dit hebt gemaakt! En wat goed dat hij ook zo lekker is Ik zou denk ik enigszins geïntimideerd zijn dus ik denk dat ik er zelf niet aan zou zijn begonnen. Was het recept lastig of viel dat wel mee?
@FrauHelga ziet er prachtig uit al die koekjes! De collega’s van je man boffen er maar mee
@Chesirecat wat een leuke vorm!
Zonder noten! Anders wordt het een enkeltje ziekenhuis .
Oeps las te snel
@Chuckie Oooh! Die lijkt me ook wel heel lekker. Ik twijfel nog een beetje wat voor taart ik ga doen, maar @George ik neig wel een beetje weer naar een basic stapeltaart idd zodat ik hem weer kan versieren zoals ik meestal doe haha. Dus die banketbakkersroom lijkt me wel een goeie om te proberen! @Mette12 Ohhh is dat gewoon voor over de taart of is het een heel recept?
Een lekkere cheesecake misschien? Als die een nachtje in de koelkast heeft gestaan en de verwarming in de auto niet maximaal staat, kan die wel vervoerd worden. Eventueel met kersen, of lemoncurd.
Of misschien worteltaart minus de pecan-/walnoten.
De Fluwelige chocoladetaart van Gartine is echt mijn favoriet. Doodsimpel en zooooooo lekker. Het is gewoon ganache op een bastognebodem. En heel stevig, dus je hoeft niet bang te zijn dat 'ie instort, smelt of een ravage veroorzaakt als je te hard remt of de tas laat vallen
Het recept staat in het kookboek van Gartine, maar ik vond m ook hier online
Oke ik heb last-minute bedacht dat ik naar mijn klanten van het afgelopen jaar brownies wil versturen per post. Verpak je dat gewoon in bakpapier of moet ik iets anders hebben?
Bedankt voor het recept! Wie weet dat ik dan toch een poging ga wagen, ben ook niet zo dol op tutti frutti dus jouw versie klinkt als de goede keuze .
Ik maak regelmatig de cranberrycake met witte chocolade ganache van Rutger Bakt. Die kan je in een ovenschaal maken en dat vind ik altijd wel makkelijk met vervoeren.
Is deze: Cranberry cake met witte chocolade | Rutgerbakt.nl
klinkt goed!
Thanks! Klinkt niet moeilijk om te maken iig.
Op baktotaal 15% korting op alles van nordic ware
En 20% op het hele kerst assortiment, waaronder de kerst vormen van nw.
Is dat met een code? Ik zie alleen de kerst-korting.