Baktopic #3

Ik heb pas een paar dagen een insta gemaakt voor mijn koekjes en ik heb iemand die iets bij me wilt bestellen :hugs:.
Heb haar verteld dat ik echt basic beginner ben en ik alleen de prijs vraag voor de ingredienten en verzending. 10 wilt ze er hebben dus afgesproken dat ik een paar voorbeelden opstuur.

Dit is wat ik afgelopen avond heb gemaakt incl haar test voorbeeld koekjes met marble effect. Nog niet alles is af.
De bomen wil ik nog versieren, de kerstster mag nog wat opvulling krijgen, de sleeen moeten nog afgemaakt worden etc.

83 likes

Wauw!!! :heart_eyes:

2 likes

Heel cool, doet me denken aan de aflevering van Pippi Langkous waar ze koekjes gaat bakken alleen dan nog veeel mooier. Wat leuk ook dat je nu al iemand hebt die koekjes wil bestellen, dan doe je het echt goed!

3 likes

Je hoeft echt geen disclaimer te gebruiken dat je beginner bent en zo weinig in rekening te brengen hoor! Ziet er echt fantastisch uit. Gewoon van tevoren via je insta je bedragen noemen wat je er redelijkerwijs voor wil hebben en dan is het aan de tegenpartij om er wel of niet akkoord mee te gaan. Maar doe jezelf niet te kort want ze zien er echt prachtig uit!

22 likes

Ik heb zelfgemaakte eetbare cadeaus en ziek van die plastic zakjes om het in te dien en labels die ik er op kan plakken. Weet iemand in welke fysieke winkel ik dat kan kopen?

2 likes

Kerstige focaccia gebakken voor het kerstontbijt op werk!

45 likes

Deze vind ik leuk, labels kan je waarschijnlijk wel krijgen bij een hema oid

3 likes

Heb je een recept? :smile:

Shockingly Easy No-Knead Focaccia Recipe | Bon Appétit (bonappetit.com)
Veel rijstijd wel maar verder heel simpel (en ja sorry omstreden website).

2 likes

Op de knutsels afdeling van de action.

Gemaakt voor de kerstlunch op werk: cremefraichetaartjes met ricotta en (alcoholvrije) stoofperen

14 likes

Ik ben een beetje inspiratieloos. Wellicht dat iemand hier een goed idee heeft.

Mijn man is met kerst jarig en ik wil wat lekkers bakken wat aan het volgende programma van eisen voldoet:

• geen zware taart, we ontbijten nl met koffie en taart op bed en we eten al genoeg andere dingen met kerst
  • geen pinda’s
  • geen noten
  • makkelijk te maken; want geen tijd om de dag ervoor uren in de keuken te staan
  • in een kleine variant te maken OF in te vriezen, zodat we niet nog vijf dagen elke dag taart eten.
    Ik heb in geval van nood nog een mini appeltaartje in de vriezer, maar zelf iets bakken vind ik net wat feestelijker.
2 likes

Een feestelijk versierde cupcake? Makkelijk te maken en een kleine portie.

2 likes

Een mini cheesecake? Die kun je makkelijk opleuken (fruit, één lemon curd, desnoods Oreo’s)

2 likes

Ik heb een tulbandvorm besteld en zou graag voor kerst een feestelijke tulband maken. Wat zijn jullie lievelingsrecepten? De dag zelf heb ik geen zeeën van tijd maar kan wel al wat voorbereiden eventueel

1 like

tartelletes met zijn favoriete fruit, is niet al te moeilijk en is wat frisser dan iets met chocolade oid.
En bijna vergeten, maar mijn oma maakte vroeger altijd heerlijke pruimen plaattaarten, op een of andere manier valt die niet zo zwaar

1 like

En anderen die inspiratie zoeken; in de openingspost staan veel succesrecepten! Mijn favoriete tulband is die van Rutger met amandelen en abrikozen.

5 likes

Ik ga deze maken: Sinaasappel-cranberry tulband met witte chocolade - Laura's Bakery

Ik twijfelde trouwens ook over deze van Rutger maar ben zelf niet zo weg van tuttifrutti: De lekkerste kersttulband - recept - Rutger Bakt

3 likes

Deze maak ik ieder jaar:

1 like

Ik ga de kersttulband van Rutger bakt maakt die @Feather al noemt, maar dan ipv tutti frutti meer rozijnen en wat abrikozen.

2 likes