& @PrincessPeach deze had ik via de zoekfunctie idd gevonden en daar ging voorlopig ook m’n voorkeur naar uit! Zijn ze wat foolproof?
Ja hoor, is bij mij nog nooit mislukt. Hij is het lekkerst als hij een dag of 2 gestaan heeft (even verpakken in plastic folie)
Die van Rutger is ook zeker foolproof.
Voor kerst wil ik een “grand” dessert maken met drie soorten desserts. Het wordt een stroopwafel cheesecake in een glaasje en een bolletje ijs (smaak moet ik nog bepalen). Wat zou een passend derde toetje zijn?
Ik zou voor een zure tegenhanger gaan als limoncello tiramisu. Of een frisse mousse.
Ik vind Eton Mess altijd heel lekker. Fris, zoet en niet te zwaar
Ik zou er denk ik iets knapperigs bij willen, misschien een macaron of een ander bijzonder koekje in een smaak die past bij je andere desserts.
Ik heb net kaartjes geboekt voor de Verrukkelijke Kinderbakshow van Rutger van den Broek, voor deze kerstvakantie, samen met mijn dochter van 5.
Die van Rutger met amandelspijs en abrikozen die net genoemd werd is echt heel lekker en foolproof.
Ziet er ook heel mooi uit, zonder al teveel moeite.
Ik heb hiervoor toevallig pas het topic doorgelezen, in de openingspost staan veel tips voor bakboeken!
De Bakbijbel vind ik dan zeker een aanrader, want daar staat van alles wat in. Met de kookbijbels vind ik alleen het formaat niet zo prettig, maar dat is een voorkeur.
De kookbijbels hebben tijdelijk korting ivm de feestdagen, dus als je die wil; wacht niet te lang.
Rutger Bakt - De 100 Allerbeste Recepten vind ik ook een fijn boek, dat is een soort Greatest Hits album waaruit gewoon alles goed is. Dus dat is ook nog een aanrader.
Wauw! Mooi gelukt! Ik heb vanavond de AH/Nordic Ware lookalike van de mini tulbandjes uitgeprobeerd. Had er maar eentje nodig nu, dus de tip van het water in de andere vormpjes heb ik opgevolgd
Niet ontevreden voor een eerste keer. Vanille cake, maar heb er wat kaneel en kardemom door gedaan om het nog een beetje een kerst smaak te geven
Nu wil ik deze vorm ook!
Iemand die de oplossing van baktotaal weet en wil delen?
Help, op het verlanglijstje van mijn kerstlootje staat: “tulbandvorm met whirl schulpjes, liefst metaal”. Wat zou dit betekenen, Google helpt me niet verder
Ter aanvulling, ik heb deze bakvorm en die heeft ze wel eens geleend maar volgens mij was ze daar ivm de hoekjes en blijven plakken destijds niet zo fan van.
Bedankt voor het meedenken!
Nee is getypt, maar met deze boomer kan dat alsnog een typfout zijn natuurlijk, haha.
Ze houdt wel echt van tulbanden bakken dus ik vermoed dat ik daarin niet echt mis kan gaan qua cadeau, maar ik bedacht dat ik wellicht toch een inside term mis. Maar denk het niet, dan! Dan zoek ik gewoon een mooie op. Die jij tipt heeft ze al (zoiets) dus ik kijk even verder. Dankjewel!
Ik ben druk bezig met mn kersttrommels fudge is klaar en ingepakt, de gingerbreadmannetjes zijn klaar en het deeg voor de crinkle cookies staat in de koelkast en ga ik morgen afbakken.
En even respect voor mezelf dat ik het met een dreumes in huis voor elkaar heb gekregen om die koekjes te bakken én versieren
Wat zijn die mannetjes lief geworden zeg 🥹❤️
Dankje! Mijn kinderen waren er ook helemaal blij mij dat ze een koekje mochten. recept van Rutger: Gingerbread koekemannetjes | RutgerBakt.nl
Ik ben aan het overwegen alsnog een koekjesbox te maken. Maar ik heb geen inspiratie. Ik wil nieuwe recepten gebruiken. Maar ze moeten vegan en nootvrij zijn (amandel en pinda mogen wel).
Als iemand ideeën heeft!
Ik heb al allemaal dingen als boter en bloem en basterdsuiker gekocht zodat ik meteen in actie kan treden als ik koekjes heb bedacht .