Baktopic #3

Wat heb je deze schitterend gebakken zeg! Ze zien er zo mooi uit. :heart:

@MJDLH Ik zou in eerste instantie ook aan de Heritage denken inderdaad, de vorm die jij post.
Wellicht vindt ze de Pirouette mooi? Dat is een relatief nieuwe vorm van Nordic Ware, dus de kans is groot dat ze hem nog niet heeft. En die heeft zowel iets van een swirl als van schulpjes.

5 likes

Heeft ze ook al van die bakspray die hier veel gebruikt wordt? Van wat ik hier zie krijg je zowat uit elke vorm dan een hele cake. Misschien dqt je dat er bij kan geven. (of ze heeft al een goede bakspray en denkt van ha nu kan ik eindelijk een mooie tulband bakken met swirl en schulpjes)

Oa hier word over die spray gepraat

4 likes

Ja! Pam bakspray met bloem, de blauwe fles! Wat een geniaal spul is dat.
Goed insprayen en inkwasten, na het bakken 10-15 minuten wachten en dan storten. :heart: Mijn cakes glijden uit de vorm.

3 likes

Ooh dankjulliewel allemaal! Ik ga vandaag in de winkel een mooie bakvorm uitkiezen, jullie posten mooie opties :heart:

Ik had hier eerst al het topic doorgelezen, en de Pam bakspray genoteerd! Maar die kan ik alleen online bestellen zeker, of niet? Is er niet ergens een winkel dat het verkoopt?

3 likes

Kun je toevallig naar een groothandel? Daar kun je panko bakspray kopen, heel erg fijn! Wordt veel gebruikt in de horeca en bakkerij.

Deze zijn zoooooo leuk geworden!!!

3 likes

Als het vegan moet zijn zou ik zoeken naar koekjes die je met plantaardige olie maakt. Die je moet je wel een nacht koelen (of 8 uur) om het deeg goed stevig te krijgen. Ik heb net chocolate crinkle cookies van preppy kitchen gemaakt, met zonnebloemolie.

47 likes

Die zijn ook al zo mooi. Zulke gezellige blikjes. 🥹❤️

4 likes

Ohh crinkle cookies staan nog op mijn lijstje om eens te maken! Maar dan met citroen of zo denk ik want hou niet zo van chocolade gebak. Mooi geworden!

3 likes

Ik tipte net al in een ander topic de app van pickuplimes, dat is allemaal vegan en je kan filteren op allergenen. Je kan de app 7 dagen gratis proberen.

Als ik filter op snack, dessert, tree nut free krijg ik best wat hits waaronder kerstkoekjes!

4 likes

Als een Amerikaans koekjesrecept specifiek vraagt om een deel ‘bread flour’ vanwege de proteïnen in de bloem, welke Nederlandse soort zouden jullie dan gebruiken?

1 like

Het allerlekkerste vind ik een warme bourbon vanille saus (en wij doen daar alsnog een bolletje ijs bij, maar de saus alleen is ook heerlijk).

4 likes

Zou deze een optie zijn? Molen de Hoop Amerikaanse Patentbloem 1kg

Die bevat extra eiwitten

2 likes

Last minute simpele koekjes met afdruk gebakken voor mijn buurvrouw, wel even de tijd genomen op te experimenteren met het maken van mooie foto’s haha

@itakepictures die Crinkle cookies zien er ge-wel-dig uit, ik denk dat ik deze misschien ook ga proberen. Ik vind Preppy Kitchen ook echt een leuke youtube kanaal!

21 likes

Dat ziet er goed uit! Dank, die ga ik proberen.

1 like

Ik vind dat wel lekker! Soms zelfs lekkerder dan ijs omdat ik dan het warm/koud contrast te groot vind haha

2 likes

Ik denk dan eerder aan de Jubilee-vorm!

1 like

Zou bavarois ook in een metalen tulbandvorm kunnen of liever een siliconen bakvorm?

Ik zie op de nordic ware Facebook groep dat mensen het in zo’n vorm doen. Volgens mij erin gieten en laten opstijven. Daarna even in warm water dompelen (de vorm, niet de inhoud) om eruit te krijgen.

3 likes

Normaal was ik in oktober of november al begonnen met de voorpret voor m’n kerst-boxen maar het ging mentaal even helemaal shit dus daar zat wat vertraging in. Wilde toch dit jaar ook wat maken omdat ik het uiteindelijk als ik bezig ben toch wel echt leuk vind, dus het is een iets meer ingetogen box dan gewoonlijk, maar dat is prima.

Het zijn vlnr chai spice blondies met karamel, brownies met amandelen & hazelnoot, chocolate chip cookie bars met pretzels en pecan pie bars. Zo alles rond gaan brengen, daar heb ik nog het meeste zit in. :smiling_face_with_three_hearts:

Iedereen fijne dagen mocht je iets vieren!

94 likes