Ik tipte net al in een ander topic de app van pickuplimes, dat is allemaal vegan en je kan filteren op allergenen. Je kan de app 7 dagen gratis proberen.
Als ik filter op snack, dessert, tree nut free krijg ik best wat hits waaronder kerstkoekjes!
Ik tipte net al in een ander topic de app van pickuplimes, dat is allemaal vegan en je kan filteren op allergenen. Je kan de app 7 dagen gratis proberen.
Als ik filter op snack, dessert, tree nut free krijg ik best wat hits waaronder kerstkoekjes!
Als een Amerikaans koekjesrecept specifiek vraagt om een deel ‘bread flour’ vanwege de proteïnen in de bloem, welke Nederlandse soort zouden jullie dan gebruiken?
Het allerlekkerste vind ik een warme bourbon vanille saus (en wij doen daar alsnog een bolletje ijs bij, maar de saus alleen is ook heerlijk).
Last minute simpele koekjes met afdruk gebakken voor mijn buurvrouw, wel even de tijd genomen op te experimenteren met het maken van mooie foto’s haha
@itakepictures die Crinkle cookies zien er ge-wel-dig uit, ik denk dat ik deze misschien ook ga proberen. Ik vind Preppy Kitchen ook echt een leuke youtube kanaal!
Dat ziet er goed uit! Dank, die ga ik proberen.
Ik vind dat wel lekker! Soms zelfs lekkerder dan ijs omdat ik dan het warm/koud contrast te groot vind haha
Ik denk dan eerder aan de Jubilee-vorm!
Zou bavarois ook in een metalen tulbandvorm kunnen of liever een siliconen bakvorm?
Ik zie op de nordic ware Facebook groep dat mensen het in zo’n vorm doen. Volgens mij erin gieten en laten opstijven. Daarna even in warm water dompelen (de vorm, niet de inhoud) om eruit te krijgen.
Normaal was ik in oktober of november al begonnen met de voorpret voor m’n kerst-boxen maar het ging mentaal even helemaal shit dus daar zat wat vertraging in. Wilde toch dit jaar ook wat maken omdat ik het uiteindelijk als ik bezig ben toch wel echt leuk vind, dus het is een iets meer ingetogen box dan gewoonlijk, maar dat is prima.
Het zijn vlnr chai spice blondies met karamel, brownies met amandelen & hazelnoot, chocolate chip cookie bars met pretzels en pecan pie bars. Zo alles rond gaan brengen, daar heb ik nog het meeste zit in.
Iedereen fijne dagen mocht je iets vieren!
Nou, je zegt ingetogen, maar dit ziet er heerlijk uit en verre van ingetogen in mijn ogen, hey dit rijmt, maar er geen woord gelogen. Veel plezier met rondbrengen.
Ik vind ze er prachtig verzorgd uitzien, die doen absoluut niet onder voor een browniebox die je kan kopen. Erg mooi!
En ik hoop dat je je in 2024 wat beter voelt mentaal.
Wow! Heb je een recept van de chai blondie?
In (sommige delen van) het zuiden eten ze met oud en nieuw geen oliebollen maar wafels.
Mijn opa en oma (90+) komen uit zo’n gebied en nu heb ik volgens mijn oma’s recept wafels gebakken en naar ze verstuurd
Ik heb Rutgers blondierecept als basis gebruikt, daar een mix van kaneel, kardemom, gember, kruidnagel en wat espressopoeder aan toegevoegd en net voor het bakken wat theelepels caramel door het beslag geswirld!
Ik zou de mascarpone mengen met wat licht gezoete geslagen room. Dan is het wat luchtiger, dat is net lekker. Zeker ook wat citroenrasp er doorheen! Is heerlijk om bij de crumble te serveren.
Eerste keer met royal icing gewerkt. Ben helemaal gefrustreerd had ook niet genoeg spuitmondjes of adapters waardoor ik tussendoor moest afwassen etc… sowieso ook niet tevreden met m’n techniek en het resultaat. Maar… Nailed it! Dan maar
Zolang ze maar lekker smaken. Het verdwijnt toch in iemands buik
Die rendiertjes zijn zo schattig