Baktopic #3

Nou, je zegt ingetogen, maar dit ziet er heerlijk uit en verre van ingetogen in mijn ogen, hey dit rijmt, maar er geen woord gelogen. Veel plezier met rondbrengen.

7 likes

Ik vind ze er prachtig verzorgd uitzien, die doen absoluut niet onder voor een browniebox die je kan kopen. Erg mooi!
En ik hoop dat je je in 2024 wat beter voelt mentaal. :four_leaf_clover:

9 likes

Wow! Heb je een recept van de chai blondie?

4 likes

In (sommige delen van) het zuiden eten ze met oud en nieuw geen oliebollen maar wafels.

Mijn opa en oma (90+) komen uit zo’n gebied en nu heb ik volgens mijn oma’s recept wafels gebakken en naar ze verstuurd :slight_smile:

53 likes

Ik heb Rutgers blondierecept als basis gebruikt, daar een mix van kaneel, kardemom, gember, kruidnagel en wat espressopoeder aan toegevoegd en net voor het bakken wat theelepels caramel door het beslag geswirld!

6 likes

Ik zou de mascarpone mengen met wat licht gezoete geslagen room. Dan is het wat luchtiger, dat is net lekker. Zeker ook wat citroenrasp er doorheen! Is heerlijk om bij de crumble te serveren.

1 like

Eerste keer met royal icing gewerkt. Ben helemaal gefrustreerd :grinning: had ook niet genoeg spuitmondjes of adapters waardoor ik tussendoor moest afwassen etc… sowieso ook niet tevreden met m’n techniek en het resultaat. Maar… Nailed it! Dan maar :upside_down_face:

48 likes

Zolang ze maar lekker smaken. Het verdwijnt toch in iemands buik

2 likes

Die rendiertjes zijn zo schattig :sob:

2 likes

Dit topic is rond de feestdagen echt mijn favoriet. :heart: Ik zit te genieten van al jullie mooie baksels!

8 likes

Gisteren mijn eerste ronde koekjes gebakken. Gingerbread, soort van Amerikaanse koekjes (met te weinig m&m’s want de kerst zijn niet meer te koop) en chai van Taylor Swift.
Ik wilde ze langer vers houden dus heb er nu zakjes van gemaakt om maandag in het blik zelf te doen.

21 likes

Royal icing is zoooooo lastig hahahah! Maar ik vind ze inderdaad ook leuk er uit zien!!

Ik heb een kitchenaid te leen gekregen van mijn broer en ik ben oprecht verliefd. Ik snap de hype en ik ben om. Nu leen ik het tot ik mijn eigen kan kopen haha!

En as we speak zitten mijn crinkle cookie deeg van Preppy Kitchen in de koelkast, morgen bak ik het af. Ben benieuwd of te mijne net zo mooi worden als die van @itakepictures

7 likes

Woon je toevallig dichtbij Duitsland? Ik zag dit bij Kaufland.

7 likes

Ik heb vandaag de mini brownie tulbandjes van Laura’s bakery gemaakt, maar het was nog minder dan ik gedacht had (wel lekker overigens, heel klein stukje geproefd). Nu wil ik ze morgen nog een keer maken zodat ik toch wat meer heb, maar ik heb nog maar ongeveer 45 gram pure chocola in huis, terwijl er 65 gram in moet. Ik heb nog wel melk- en witte chocola in huis, zou ik dat een op een kunnen vervangen zonder dat dat wat met de structuur doet? Of kan ik beter nog een reep pure chocola halen morgen?

Dit is het recept

1 like

20 gram melkchocola bij de 45 gram pure zou ik wel aandurven, dat doet niet echt iets met de structuur denk ik.

Ik heb nog een lading kerstkoekjes gebakken. 1 deeg, verschillende vormpjes. Het staat wel redelijk hysterisch met zoveel streepjes op een bord bedenk ik me nu. :sweat_smile: Maar ik heb wel lol gehad tijdens het maken!

44 likes

Cranberry sinaasappel koekjes. Vind vooral mn kerst bakpapier cute haha.

29 likes

Zo gezellig al die kerstbaksels 🥹🩷 ook zin om koekjes te bakken nu! En te versieren!
Maar, vanavond met de peuter nog 3 tulbandjes gebakken om uit te delen aan familie met kerst :smiling_face_with_three_hearts: vd week ook een koekhuisje samen versierd, dat was leuk!

17 likes

Eens met @FrauHelga . Als je cacaopoeder in huis hebt, zou ik dan nog een theelepeltje cacaopoeder toevoegen en een paar druppels water. Dan hef je het zoete van melk ook een beetje op!

5 likes

Leuk! Het zijn de favoriete koekjes van iedereen aan wie ik de kerstblikken gegeven heb.

Echt een belachelijke foto voor iemand die fotograaf is, maar vooruit :joy: dit is het resultaat! onder de crinkle cookies liggen nog 6 blokjes fudge

Vond het echt megaleuk om te doen. Was ook een prima te overzien project omdat de blikken niet zo groot zijn. Met 1 recept van alles redde ik het prima om 6 dozen te vullen. Volgend jaar doe ik het weer.

48 likes

Zulke mooie blikjes ook, zijn die van Søstrene?

3 likes