Ja dat heb ik me afgevraagd, maar ben zo geen bakker dat ik niet wist of dat kon?! Maar… ja oké, ik ga dit proberen!!
Ik heb even gezocht op ‘puff pastry dome’ en kreeg o.a. dit recept, met bakpapier
Ziet er leuk uit!!
Ah super! Met dome kan ik ook weer verder inspiratie opdoen. Ik zat maar met ‘bakje’ ‘dakje’
Mijn kerstcake is ook klaar, zo lekker weer. Deze keer de rozijnen geweekt in rum en een flinke scheut amaretto door het beslag. Er staat nog een kerststol te rijzen maar die gaat nog niet zo hard
Die ziet er heerlijk uit! Kun je je stol misschien laten rijzen in je oven? Je kan hem laten voorverwarmen op 40, even laten afkoelen tot 30 en dan de stol erin en hem met de deur dicht laten rijzen. Of het lampje aan en de stol erin (mijn oven kan dat niet).
Heb je een afgesloten ruimte waar een droger oid staat? Ik ben er achtergekomen dat ons washok echt de perfecte ruimte is om deeg te laten rijzen. Als de apparatuur aan staat is het warm en een beetje vochtig. Werkt beter dan mijn oven.
Edit: een lege vaatwasser die nog warm is schijnt ook goed te werken.
Ik vergeet hier altijd te posten (en vooral ook foto’s te maken ;)) maar gister kerstdiner met vriendinnen. Ik hoefde alleen het dessert te verzorgen en normaal doet een andere vriendin dat die er erg goed in is, dus de lat lag hoor .
Grote schaal met vers fruit, blauwe bessen/bramen yoghurt ijs, kaneelkoekjes en chocoladetruffels (met frambozen poeder of kaneel & bourbon).
Als aanvulling op @itakepictures hier staan ook veel opties om het rijzen te verbeteren
Mooie cake! Ziet er heerlijk uit.
Ja ik zit erover na te denken om de ijsbeer nog wat meer een nek te geven dat hij hoofd wat rechter staat en dan kan die pinguïn misschien beter erop staan
Oohh bedankt voor je tip! Ik woon er ver van weg, dus helaas niet mogelijk om er even heen te gaan.
De crinkle cookies zijn hier ook mooi gelukt!
Ik ben een heeeel klein beetje met bakken begonnen. Ik zoek een goede handmixer, heeft iemand een tip? Ik voel me echt een kneus nu dat ik vraag om een goede handmixer terwijl jullie complete taarten in elkaar zetten lol.
Bedankt voor de complimenten en de tips, ik heb hem in de oven gezet om te rijzen en hij is inmiddels gebakken. Hij verdient geen schoonheidsprijs qua looks en er is wat spijs uitgelopen maar als hij maar smaakt, toch?
Oh wat grappig ik googelde en die kwam tevoorschijn en mn moeder zei ja die is prima! Dus ik ga hem bestellen.
Dit is m’n kerstcake uiteindelijk geworden. In oktober mee begonnen en elke week “gevoed” met grand manier. Hij is nu geseald met een laagje jam, marsepein en icing. Morgen aansnijden!
En dit is een kersttulband (van Rutger) die ik heb gemaakt in de gingerbread house vorm van nordic ware.
De vers gestorte kersttulband. Voor het eerst met mijn baker’s secret vorm gebakken. In een oudere “standaard” vorm werden tulbanden altijd vrij bol/hoog, maar deze is heel mooi vlak gebleven.
Wat een heerlijke baksels allemaal !
Hier ook lekker aan de bak! Pinwheel koekjes en de beroemde pecan koeken (die heb ik 1x gebakken en mag ik nu elke keer menemen hahahaha, heerlijk zijn ze!) En vanmorgen een witte chocolade cheesecake gemaakt met frambozen, die staat in de koelkast.
Heb jij ergens nog het recept van die pecan koeken? Hier zijn ze ook groot favoriet onder familie en vrienden, maar ben die website kwijt!
Edit: nvm ik bedacht ff in de openingspost te kijken en daar staat ie uitgeschreven!
Nog bedankt voor de antwoorden @FrauHelga en @TanteBetje Ze zijn prima gelukt met een beetje melkchocola erbij
Ik wil deze kaneelsterren van Laura aanraden. Iedereen vond het lekker, wel heel zoet. Ik had kerstbomen, hartjes en sterren gemaakt.
Beetje misvormde foto, want ik moest objecten weggummen
Ik heb deze vorig jaar gekocht en vind het ook een aanrader! Deze heeft nu ook dunnere gardes gekregen dan voorheen waardoor die de randen ook goed meepakt.