Ik heb voor het eerst een tulband gebakken. Het is de speculaas tulband van Laura’s bakery. Ben heel blij hoe mooi hij eruit kwam. Ik heb er later nog ganache van pure chocola erover gedaan, maar ik wist niet echt wat ik aan het doen was haha. Dat vind ik wat minder mooi geworden maar hij smaakt wel erg goed!
Nav mijn verlanglijstje vraag eerder deze week stond ik gister bij de Xenos voor een tulband vorm. Bij de kassa bleek het 1+1 gratis dus lang verhaal kort hebben we nu ook eentje thuis, haha. Goeie aanleiding om een tulband te bakken! Sinaasappel/maanzaad van Rutger Bakt (Sinaasappel-maanzaad tulband recept - Rutger Bakt)
Foto’s:
Is heerlijk, een aanrader! En de Xenos vorm is top, best zware kwaliteit en de tulband loste perfect zoals je ziet
Wat een feeeeeest dit topic!!!
Ik ga toch ook nog een keer een tulband kopen, eentje van de xenos zoals @MJDLH ! Durfde het nooit echt aan want toch bang voor de kwaliteit. Maar zoals de jouwe eruit komt is geweldig!
Ja doen, een tulband bakken is zo leuk. Je hebt echt eer van je werk als hij zo mooi uit de vorm glijdt.
Ik vind de tulband-opleving in dit topic ook helemaal geweldig.
Nouja! Ik heb net ook m’n eerste tulband(je) gebakken. Zag een vorm van 16cm bij de Aldi. Wel een lastig formaat want kon niet veel recepten vinden. En de onderkant is best opgebold. Maar nu wil ik een grote tulbandvorm.
Dit zie ik elk jaar weer net te laaaaaat, ga het nu gewoon in mn agenda zetten
Mijn cheesecake staat in de koelkast!
Oehhh wat leuk! Mijne is ook klaar maar moet ik nog proeven. Ik ben benieuwd!
Haha ja kan idd ook! Oud en nieuw hoef ik alleen maar aan te schuiven, maar wie weet gewoon voor in de vakantie voor mijzelf
Wat leuk om al jullie feestdagen baksels zo te zien!
Ohhh christmas crack vorig jaar gemaakt (en uitgedeeld) dit jaar niet over nagedacht! Water loopt me alweer in de mond
Idd wat @FrauHelga zegt, ik geniet van alle baksels momenteel in dit topic! Iedereen aan de tulband volgend jaar ga ik ook voor de gevulde koektrommels! Heeft zoiets kneuterigs 🥹:gift_heart:
Oehh die christmss crack ga ik eens maken, ziet er heeeeeeel goed uit
Ik maak later vandaag nog even mooiere foto’s maar ben zó blij dat mn huisjes echt perfect gelost zijn dat ik sneak preview wil geven 🫢😂
En deze zijn straks voor de kindjes om te versieren.
Ohh die huisjes ik begreep de lol van die vormen nooit zo goed maar nu ik het resultaat zie wel. Zo’n cakehuisje is toch te leuk om op te eten?
Ik zit een beetje met een creatief dilemma en wil jullie om advies vragen haha. Ik zit er dus aan te twijfelen om de figuurtjes gewoon zo te plaatsen zoals ze nu op de foto staan. Of ik ga met de groene mon Chou crème die ik over heb een hoge boom maken in het midden van de taart en dan zet ik de pinguïn op het hoofd van de ijsbeer althans dat wil ik proberen haha. Wat denken jullie? Ik heb dat ene boompje zo laag gemaakt omdat ik dacht dat het niet ging lukken met de ijsbeer en de pinguïn , dus nu heb ik een hogere boom nodig als ik dat wil doen, maar heb nog ene hoop botercrème over dus kan het daarmee wel proberen.
Edit :nvm ik probeerde net die boom op bakpapier te maken en het was rampzalig dus we houden hem gewoon zo
Slechte foto want had een beetje haast en de room is ook een beetje uitgedreven in de auto, maar chocolate chip cookie bodem, met een laagje frambozengelei, witte chocolademousse met pure chocoladeschilfers, speculaasroom en frambozen