Baktopic #3

@Hedwig Ahhh dank je wel! :blush: Hij is uiteindelijk zo geworden. Ik vond hem wel leuk geworden ook al was het niet mijn originele idee haha.

Het was trouwens een chocolate orange taart geworden. Chocoladetaart met sinaasappel, banketbakkersroom en sinaasappel cream cheese frosting met kaneel.

69 likes

Onwijs schattig weer! Ik vind je boompjes ook super mooi opgespoten, echt knap.

Heerlijk dit topic deze dagen!

Ik heb met cursus afgelopen week een open confiture taart gemaakt. Dus een bodem van snelkorst (snelle manier van bladerdeeg en de vakjes gevuld met citroen-limoen cremeux en vers fruit. Heel leuk om te maken!

Dit was de bodem van deeg.

63 likes

Met een overprikkelde (hele verdrietige) peuter was het maken van een mooie foto een uitdaging. Mascarpone room moet er de volgende x wat netter bij, maar smaak was top! Niet te zoet.

42 likes

Mijn tulband bijdrage.

43 likes

Ik heb voor kerst een koekjespers gekregen en ik wil hem deze week meteen uit gaan proberen. Op Pinterest ben ik al wat recepten tegengekomen die er lekker uit zien maar zijn er hier ook mensen die er ervaring mee hebben en lekkere recepten hebben?

2 likes

Ik heb 2 koekjespersen maar helaas geen recente ervaring. Een jaar of 20 geleden heb ik het wel gedaan met een geleende koekjespers maar dat beviel niet goed dus was ik er even klaar mee. Komend jaar wil ik er mee experimenteren!

Toevallig zag ik afgelopen week deze video:

Ik heb zowel het boek als die koekjespers dus het recept van Betty Crocker wil ik zeker proberen binnenkort.

2 likes

Zo mooi met het goud en de bladeren op het glazuur. :sparkles:

@Limoncello hij blijft prachtig! Was hij lekker?

@Hedwig heel schattig de huisjes :star_struck: hopelijk voelde je kind zich ook snel weer wat beter, dit uitzicht heeft vast iets geholpen :blush:. Mooi bordje ook!

@Chesirecat ook een prachtige tulband qua vorm!

4 likes

Nog een tulband(je):

Had nog amandelspijs over van de vorige amandel abrikozen tulband dus een mini versie gebakken als cadeautje voor de fam.

21 likes

Een tip mocht iemand dit boek willen (Nederlands) bij mijn Bijenkorf was hij maar 17,50 ipv 33 euro zoals op de meeste plekken.

14 likes

Love dit boek

2 likes

De toetjes voor vanavond. Kaneelcakejes. Er komt nog een bolletje ijs en rode vruchtjes bij.

27 likes

Ik heb hem natuurlijk ook gekocht. Ben heel benieuwd.

4 likes

Ik vind het echt een top boek met veel variatie
Maak ook zeker een keer de smores, kost heel veel tijd maar superleuk en lekker

1 like

Nog een tulband! :grin: De chocolade met walnoten versie van Miljuschka.

33 likes

Oke ben best trots op het eindresultaat.

29 likes

Ziet er echt super leuk uit!

2 likes

Online niet en in het noorden geen Bijenkorf :sob::sob:

Ik heb als dessert een tarte tatin “nieuwe stijl” gemaakt. Geserveerd op een bodem van bladerdeeg met wat amandel crumble, appelcompote, zelfgedraaid vanille ijs en een licht gezouten karamelsaus.

49 likes

Ziet er super lekker uit!

Dankzij jou heb ik inspiratie opgedaan bij @julescooking en wat van zijn recepten gebruikt/aangepast voor in mijn dessert van gisteren.
Een witte chocolademousse met een amandelcrumble, passievruchtencrème, passievruchtengel, een sorbet met passievrucht en champagne en meringue shards met kokos.
Was echt fantastisch (heb alleen helemaal geen goede foto gemaakt helaas).

23 likes

Afgelopen zondag had ik deeg gemaakt voor crinkle cookies. Alleen lukte het me niet meer om deze af te bakken. Dus ze staan sinds zondagavond in de koelkast. Kan ik die vandaag nog afbakken?