Ik had een Charlotte met bramen- en witte chocolade bavarois gemaakt. Was lekker, maar ik miste een beetje afwisseling in structuur. De lange vingers aan de zijkant was de enige crunch. Desondanks zag het er heel feestelijk uit
Ik scoorde de Toetjesbijbel bij Boekenvoordeel voor een fijne prijs!
Het is wel een paperback. Ik heb liever hardcovers maar uiteindelijk gaat het om de inhoud en voor deze prijs kon ik het niet laten liggen.
Ziet er echt super lekker uit!
Iemand een idee wat ik kan bakken met crème de Marron van Bonne maman?
Ik kom niet verder dan het op crêpes smeren of dat mont blanc dessert.
Deze
Je zou er echt een goede chocolade mouse van kunnen maken
Cinnamon roll achtige maar dan met de spread
Gevulde croissants
Bananenbrood
Als berlinerbolvulling
Smores
Nog nooit cinnamon buns gemaakt maar lijkt me heerlijk met kastanjes, Thanks voor de inspiratie!
Ik heb nu wat random ideetjes gegeven maar ik weet ook niet hoe sterk die smaakt en hoe zoet het is dus is even uittesten
Babka
Merci! Die Gâteau Ardéchois is heel eenvoudig zie ik, wel handig om mee te beginnen. Kan ik mooi testen of de crème van Bonne maman vergelijkbaar is met die uit de blikjes.
Ik heb met kerst het boek “Scandinavian from scratch” gekregen, wat een prachtig boek! Brood, taart, gebak, ontbijt, smørrebrod, en traditionele winter recepten. Veel uitleg ook over elk brood/gebak/taart en waar het vandaan komt, bij welke traditie het wordt gemaakt/gegeten etc. En ook gewoon veel basistechnieken uitgelegd die ze gebruiken.
Mooie foto’s staan er ook in. Helemaal zin om lekker te bakken even op zoek naar tijd!
Jaren geleden dit recept gemaakt
Ik vond het best lekker, vooral omdat ie zo fudgy is maar niet zo zwaar als chocolade ganache.
Waar heb je de kastanjepuree van Bonne Maman vandaan ? Ik zie geen kastanjepuree meer in.de supermarkt helaas
Ziet er ook lekker uit!
Ik heb het bij een Duitse supermarkt gekocht, maar het is crème ipv puree.
Haha ik weet over welke FB-groep dit gaat.
Gisteren was ik een dagje in Rotterdam en bezocht ik voor het eerst de Afrikaandermarkt. Normaal bezoek ik de markt op de Binnenrotte maar die is er niet op woensdag.
Nadat we klaar waren op de Afrikaandermarkt (aanrader; heerlijke olijven, kaas en groenten gekocht) stuitten we op een Marokkaanse bakkerij en toen ik de koekjes in de vitrine zag, moest ik naar binnen. Ik vroeg de verkoopster om een mix van de lekkerste koekjes en ze maakte er dit moois van:
Ik word daar zo blij van hè. Zo’n mooie schaal, met allemaal koekjes die ik zelf nog nooit gemaakt heb. Alles is even lekker en het inspireert me ook om verder te experimenteren met koekjesrecepten.
Laatst heb ik op een Duitse kerstmarkt ook koekjes gekocht. Die zitten wat meer in mijn comfortzone omdat ik Zimtsterne en Vanillekipferl ook zelf kan bakken, en daar meerdere recepten van heb. Hoewel ik zelf veel bak, vind ik het erg leuk om van anderen te leren, te proeven, en mezelf verder te ontwikkelen.
En van verschillende koekjes op een schaal of in een mooie trommel word ik gewoon heel gelukkig.
Ik hou van Marokkaanse koekjes, maar het moet wel een goede mix zijn in een doosje omdat er anders teveel koekjes inzitten met oranjebloesem als smaakmaker… ben benieuwd welke jouw favoriet is
Ik heb ze nog niet allemaal geproefd maar ik laat het je zsm weten.
Edit: Helemaal vergeten de naam van de bakkerij te vermelden; Nieuw Fes op de Paul Krugerstraat 99 in Rotterdam, in de Afrikaanderwijk.
In Amsterdam lagen ze ook nog maar prijs staat gewoon achterop dus je moet niet zoeken naar speciale kortings sticker ofzo. Misschien een tip
Deze 3 vind ik het lekkerst! De meest rechtse van de omcirkelde koekjes heeft interessant deeg (ik denk filo?) en lekker veel noot dus die vind ik qua textuur het fijnst.
Het zijn allemaal vrij zoete, machtige koekjes dus niet echt door-eet-koekjes waar je er zo 5 van achter elkaar eet of zo. Maar desondanks erg lekker!
Die met filodeeg is inderdaad erg lekker, ik wil ook langs de bakker voor koekjes